W

\ Waart, Edo de:

Hollandalı yönetken. 1 Haziran 1941 tarihinde Amsterdam’da dünyaya geldi. “Sweelinck Konservatuvarı”nda obuva, piyano ve yönetkenlik öğrenimi gördü. Bu okuldan 1962 yılında mezun oldu. Ertiksel başlangıcına bir obuva çalar olarak adım attı. 1963 yılında “Concertgebouw Orkestrası”nın ikinci obuva çalganı olarak konumlandı. De Waart 1964 yılında, daha henüz 23 yaşında iken New York’ta gerçekleştirilen “Dimitri Mitropoulos Orkestra Yönetkenliği Yarışması”nı kazandı. Bu yarışmanın bir sonucu olarak “New York Filarmoni Orkestrası”nda Leonard Bernstein’ın yanında asistan olarak çalıştı. Hollanda’ya geri döndüğünde Bernard Haitink’in yanında “Concertgebouw Orkestrası”nda yardımcı yönetken olarak sorumluluk aldı. 1967 yılında hem “Hollanda Üflemeli Çalgılar Topluluğu”na hem de “Rotterdam Filarmoni Orkestrası”na yönetken oldu. 1973 yılından 1979 yılına dek “Rotterdam Filarmoni Orkestrası”nın küğ direktörü olarak görev başındaydı. “Milwaukee Sinfoni Orkestrası”nın küğ direktörlüğü, “Kraliyet Flaman Filarmoni Orkestrası”nın asıl yönetkeni, “St. Paul Oda Orkestrası”nın sanatsal ortağı ve “Yeni Zelanda Sinfoni Orkestrası”nın küğ direktörlüğü görevlerini üstlendi. De Waart’ın “San Francisco Sinfoni” orkestrasında sahneye ilk çıkışı 1975 yılındadır. Bir yıl sonra asil konuk yönetken olarak bu orkestradaki varlığı pekişti ve nihayet 1977 yılından 1985 yılına dek “San Francisco Sinfoni”nin küğ direktörü oldu. Waart’ı 1986 ile 1995 yılları arasında “Minnesota Orkestrası”nda küğ direktörü olarak görüyoruz. 1989 yılında de Waart Hollanda’ya geri döndü ve “Hollanda Radyo Filarmoni Orkestrası”nın küğ direktörlüğünü üstlendi. Sanatçı 2004 yılında bu görevinden kendisi ayrıldı, ancak halen adı geçen orkestranın onursal yönetkenidir. De Waart 1993 yılında “Sydney Sinfoni Orkestrası”nın asil yönetkenliğine ve sanatsal danışmanlığına getirildi ve bu görevi 2003 yılına dek sürdürdü. Sydney’de iken “Sydney Opera Evi Dinleti Salonu”nun akustiğine ilişkin memnuniyetsizliğini dile getirmekten kaçınmamış ve “Eğer bu salonu geliştirmek için açıkça bazı şeyler yapmak konusunda bir niyet yoksa gerçekten ciddi bir şekilde başka bir mekana bakmamız gerekir” demiştir. 2004 yılında de Waart’ı “Hong Kong Filarmoni Orkestrası”nın sanat direktörü ve asil yönetkeni olarak görüyoruz. Sanatçı 2012 yılına dek bu konumunu devam ettirmiştir. 3 Ocak 2008 tarihinde de Waart “Milwaukee Sinfoni Orkestrası”nın altıncı küğ direktörü olarak atandı ve bu görevini 2009 yılının Eylül ayına dek yerine getirdi. 2008 yılının Mart ayında “Saint Paul Oda Orkestrası” de Waart’ı orkestranın 2010-2011 dinleti mevsiminde sanatsal partneri olarak ilan etti. 2010 yılının Nisan ayında “Milwaukee Sinfoni Orkestrası” de Waart’ın anlaşmasını 2016-2017 mevsimi sonuna dek uzattığını ilan etti. Aynı ay, “Kraliyet Flaman Orkestrası” (deFilharmonie) de Waart’ın asil yönetken olarak kontratını 2012 yılından başlamak üzere altı dinleti mevsimi boyunca sürecek şekilde imzaladığını açıkladı. Ancak sanatçı bu kurumun asil yönetkeni olarak çalışmaya imzaladığı tarihten bir yıl önce başladı. 2014 yılı Kasım ayında “deFilharmonie” de Waart’ın asil yönetken olarak görev süresini 2015-2016 mevsimi sonrasına dek uzattı. 2015 yılı Şubat ayında “Milwaukee Sinfoni Orkestrası” de Waart’ın küğ direktörlüğünün 2016-2017 mevsimi sonrasında biteceğini ve akabinde bu kurumun onursal yönetkeni olacağını duyurdu. 2015 yılının Haziran ayında “Yeni Zelanda Sinfoni Orkestrası” de Waart’ın kendi kurumlarına küğ direktörü olarak atandığını ve 2016 yılı Mart ayından başlayarak dinletilerde yer alacağını ilan etti.

\ Wagenseil, Georg Christoph:

Avusturyalı bağdar ve klavye sanatçısı. 29 Ocak 1715 tarihinde Viyana’da dünyaya geldi. “Viyana Sarayı Orkestrası”nın üstadı olan Johann Joseph Fux’un en gözde öğrencisi oldu. Bu ilişki 1735 yılından 1738 yılına dek sürdü. Sanatçı 1739 yılından ölümüne dek sarayın bağdarlığını yapmış, aynı yerde klavsenci ve org çalar olarak değişik görevlerde bulunmuştur. Öğrencileri arasında Johann Baptist Schenk ve Marie Antoinette de bulunmaktaydı. Kendisiyle çalışan diğer öğrenciler arasında Jan Ladislav Dussek sayılabilir. Georg Christoph Wagenseil çok sayıda opera, sinfoni, dinsel küğler, koral parçalar, oda küğleri ve klavyeli çalgılar için parçalar yazmıştır. En önemli yaratısı 1745 yılında bağdadığı “Ariodante”dir. Pek az yolculuk yapan ve yaşamının büyük kısmını Viyana’da geçiren sanatçı 1 Mart 1777 tarihinde sonsuzluğa göç etmiştir. Yaşadığı günlerin pek önemli bir küğsel figürü olan Wagenseil’in erken dönem eserleri Barok stilde kaleme alınmıştır. Daha sonra klasik dönem stiline yatkın olan yaratılar bağdamıştır. Joseph Haydn ve Wolfgang Amadeus Mozart’ın erken dönem ürünleri Wagenseil’in etkisi altında kalmıştır. Operaları: La Generosità Trionfante (1745), Ariodante (1745), La Clemenza di Tito (1745), Demetrio (1746), Alexander der Grosse in Indien (1748), Il Siroe (1748), L’Olimpiade (1749), Andromeda (1750), Antigono (1750), Euridice (1750), Armida Placata (1750), Vincislao (1750), Le Cacciatrici Amanti (1755), Prometeo Assoluto (1762), Catone (?), Merope (1766). Konçertoları: * Arp ve Yaylı Çalgılar İçin Büyük Fa’dan Konçerto - WWV 281, * Fortepian, Keman ve Yaylı Çalgılar İçin Büyük La’dan Konçerto - WWV 325, * Viyolonsel ve Orkestra İçin Büyük Do’dan Konçerto - WWV 341, * Flüt, Yaylı Çalgılar ve Süreğen İçin Büyük Re’den Konçerto - WWV 342, * Obuva, Fagot, Üflemeli Çalgılar, Yaylı Çalgılar ve Süreğen İçin Büyük Mibemol’den Konçerto, WWV 345, * Alto Trombon İçin Büyük Mibemolden Konçerto, * Viyolonsel ve Orkestra İçin Büyük La’dan Konçerto - WWV 348, * Flüt, Yaylı Çalgılar ve Süreğen İçin Büyük So’dan Konçerto, * Harpsichord/Org ve Yaylı Çalgılar İçin Büyük Do’dan Konçerto No. 1, * Harpsichord/Org ve Yaylı Çalgılar İçin Büyük La’dan Konçerto No. 2, * Harpsichord/Org ve Yaylı Çalgılar İçin Büyük Mibemol’den Konçerto No. 4, * Harpsichord/Org ve Yaylı Çalgılar İçin Büyük Sibemol’den Konçerto No. 5, * Harpsichord/Org ve Yaylı Çalgılar İçin Büyük Sibemol’den Konçerto No. 6, * Trombon ve Orkestra İçin Büyük Sibemol’den Konçerto, * Arp ve Orkestra İçin Büyük So’dan Konçerto. Sinfonik Eserleri: * küçük so’dan Sinfonia, * Büyük Do’dan Sinfonia, * Büyük Do’dan Sinfoni, WWV 351, * Büyük Do’dan Sinfoni, WWV 361, * Büyük Re’den Sinfoni, WWV 374, * Büyük Mi’den Sinfoni, WWV 393, * Büyük Fa’dan Sinfoni, WWV 398, * Büyük So’dan Sinfoni, WWV 413, * Büyük La’dan Sinfonia - WWV 421, * Büyük La’dan Sinfoni - WWV 432, * Büyük Sibemol’den Sinfoni, WWV 438, * Büyük Sibemol’den Sinfoni, WWV 441, * Büyük Re’den Sinfoni, * Büyük Mi’den Sinfoni. Oda Küğü Yaratıları: * Üç Viyolonsel ve Kontrabas ya da İki Viyola, Viyolonsel ve Kontrabas İçin Büyük Re’den Sonat No. 1, * Üç Viyolonsel ve Kontrabas ya da İki Viyola, Viyolonsel ve Kontrabas İçin Büyük Fa’dan Sonat No. 2, * Üç Viyolonsel ve Kontrabas ya da İki Viyola, Viyolonsel ve Kontrabas İçin Büyük Do’dan Sonat No. 3, Üç viyolonsel ve kontrabas ya da İki Viyola, Viyolonsel ve Kontrabas İçin Büyük La’dan Sonat No. 4, * Üç Viyolonsel ve Kontrabas ya da İki Viyola, Viyolonsel ve Kontrabas İçin Büyük Si’den Sonat No. 5, * Üç Viyolonsel ve Kontrabas ya da İki Viyola, Viyolonsel ve Kontrabas İçin Büyük So’dan Sonat No. 6, * İki Klarinet, İki Korno, İki Fagot ve Piyano İçin Büyük Mibemol’den Ardış, * küçük mi’den Flüt Sonatı. Elçinli Çalgılar İçin Yaratıları: * 6 Divertimento, * Org İçin Büyük Do’dan Ardış.

Wall of Sound:

Bkz. Ses Duvarı.

\ Wallace, Elodie:

Sanatçı 2002-2005 arası “Alain de Bock Stüdyosu”nda ertiksel oyunculuk eğitimi alarak yorumlama, kamera kullanımı, doğaçlama, palyaçoluk edimi ve “Commedia dell’Arte” bilgileri ile donandı. 2005-2008 yılları arasında “Yeni Sorbonne”da “Tiyatro Çalışmaları Lisansı” aldı. 2010 yılında Robert Mac Kee ile master yaptı. 2015 yılında “Femis”in senaryo atölyesini takip etti. 2016 yılında “CEEA - Conservatoire Européen d'Ecriture Audiovisuelle) (Avrupa Görsel-İşitsel Yazım Konservatuvarı)’nda “Komedi Yazma” konusunda staj yaptı. 2017 yılında “Groupe Ouest - Batı Grubu”nda “Kısa Film ve Anlatım” konulu workshop’a katıldı. Filmografisi: Sanatçı 2006 yılında Dominique Talmon direktörlüğünde çekilen “Fragments”da başrol oynadı. 2016 yılında Colombe Savignac ve Pascal Ralite yönetmenliğinde çekilen “Le Rire de Ma Mére - Annemin Gülüşü” filminde çocuk psikiyatristi rolündeydi. 2015 yılında “C’est Con!” ve 2016 yılında çekilen “Loulou” isimli web dizilerinde yer aldı. Elodie Wallace çeşitli TV filmlerinde de görevler üstlendi: 2007 yılında “Josephine Ange Gardien”, 2008 yılında “Le Millionnaire - Milyoner”, 2010 yılında “Soeur Thérese - Rahibe Teresa”, 2015 yılında “L’Amour a 200 Metres - 200 Metrelik Aşk”, 2018-2019 yıllarında “Plus Belle La Vie - Daha Güzel Bir Hayat”, 2021 yılında “L’ombre d’un Doute - Bir Şüphenin Gölgesi” bunların başlıcalarıdır. Wallace ayrıca senarist, realizatör, tiyatro sanatçısı ve yazar olarak da çok verimli olmuştur. Sanatçı, “11. My French Film Festival”de “Not A Word” ile yer almıştır.

\ Wallberg, Heinz:

Alman orkestra yönetkeni. 16 Mart 1923 tarihinde Westphalia-Herringen’de dünyaya geldi. Trompet, keman ve piyano eğitimi aldı. Babasının çalışamaz duruma gelmesi üzerine ailesine yardımcı olabilmek için küğ alanında aldığı eğitimden yararlanarak çeşitli işlerde çalıştı. “2. Dünya Savaşı” sırasında mors kodları operatörlüğü yaptı. Aynı zamanda bir ordu bandosunu çalıştırdı ve bir yaylı çalgılar dördülüne liderlik yaptı. Savaştan sonra “Dortmund” ve “Köln” konservatuvarlarında görev aldı. Yönetken olarak sahneye ilk çıkışı Münster’de Mozart’ın “Figaro’nun Evlenmesi” yaratısı ile olmuştur. 1954 yılında Augsburg’da birinci küğ direktörlüğüne getirildi ve aynı görevi 1955 yılında Bremen’de üstlendi. 1959 yılında Roma’da “St. Peter Bazilikası”nda Papa John XXIII’ün huzurunda bir dinleti sundu. 1960 yılına dek her iki görevi bir arada sürdürdü. 1957 yılında Walter Legge prodüktörlüğünde Elisabeth Schwarzkopf ve Christa Ludwig’in ırlağan oldukları Wagner’in “Lohengrin”inden bir sahneyi “Londra Filarmoni Orkestrası” eşliğinde çizitledi. Bu arada Mendelssohn’un 4 numaralı “İtalyan Sinfonisi”ni ve “Bir Yaz Gecesi Rüyası” başlıklı yaratısını da kayıt altına aldı. 1963 yılında “Covent Garden”da “Kraliyet Operası” ile Richard Strauss’un “Güllü Şövalye” başlıklı eserini yönetti. Bu dönemde Heinz Wallberg “Viyana” ve “Salzburg” festivallerinde bazı yaratıların ilk çalınışlarını gerçekleştirdi. Bunlar arasında Frank Martin’e ait “Doğuşun Gizemi” başlıklı oratoryo (1960) ile Rudolf Wagner-Régeny’nin “Falun Madenleri” (1961) başlıklı yaratıları bulunmaktadır. 1962 yılında “Münih Opera Festivali”nin açılışını Richard Strauss’un “Sessiz Kadın” isimli eseriyle Wallberg gerçekleştirdi. Sanatçı, 1964 yılından 1975 yılına dek “Viyana Küğcüler Orkestrası”nın asil yönetkeni oldu. Aynı ünvanı 1975 yılından 1982 yılına dek “Münih Radyo Orkestrası”da sürdürdü. Konumunu muhafaza ederek 1975 yılından 1991 yılına dek “Essen Filarmoni”yi yönetti. Bölünmüş Almanya döneminde Doğu Alman topraklarında dinleti yönetmesine izin verilen ilk Batı Almanyalı yönetken Wallberg olmuştur. Yaşamının son 37 yılın boyunca her yıl Japonya’da “NHK Sinfoni Orkestrası”nı yönetmiştir. 1990 yılında sanatçı Yeni Zelanda’da Wagner’in “Nürnberg’in Usta Irlağanları” operasının yönetkenliğini yapmıştır. Sanatçı, 1982 yılında Weinberger’in “Gayda Çalıcısı Schwanda” operasının kaydından ötürü bir “Grammy” ödülü kazanmıştır. Sanatçı, Anton Bruckner sinfonilerindeki üstün yorum gücü ile hayli takdir toplamıştır. Diğer çizitleri arasında Engelbert Humperdinck’in “Kralın Çocukları” ve Ruggero Leoncavallo’nun “La Boheme” isimli yaratısı yer almaktadır. Wallberg iki kez evlendi. Birinci eşi Maritta Ruhlmann’dan bir kızı oldu, ancak Ruhlmann 1967 yılında sonsuzluğa göç etti. İkinci evliliğini Murielle Nouget ile gerçekleştirdi ve bu evlilikten bir oğlu oldu. Sanatçı 29 Eylül 2004 tarihinde 81 yaşında Essen’de sonsuzluğa uğurlandı.

Waltz:

(İng. ve Alm.) Üç zamanlı bir kırın. Bkz. Vals, valse, walzer.

Walzer:

(Alm.) Üç zamanlı bir kırın. Bkz. Vals, valse, waltz.

Waterlock (Su Kilidi):

Waterlock

Teknelere ya da gemilere gürültü kirliliğini ortadan kaldırmak ya da en azından motorlarının çıkardığı ses miktarını azaltmak için takılan susturucunun ismi İngilizce’de “waterlock” olarak geçmektedir. Gemilerin ya da teknelerin motor kısmına takılan bu susturucu motor ve egzoz sesini engellemektedir. Sulu ve kuru tip olan susturucuların fiyatları, geminin büyüklüğüne ve motor gücüne göre değişmektedir.

Wedgwood, Pam:

Bkz.: Wedgwood, Pamela.

\ Wedgwood, Pamela:

1947 yılında dünyaya geldi. Küğsel eğitimine blokflüt ve piyano çalışarak başladı. Okulun bandosunda tenor korno ve euphonium ile devam etti. Onaltı yaşındayken Londra’da bulunan “Trinity College of Music - Trinity Küğ Koleji”ne girerek piyano, korno, viyolonsel ve bağdama çalışmaya başladı. Mezun olduktan sonra ertikten bir korno çalıcısı olarak hayatını kazanmaya başladı. “Royal Ballet Touring Orchestra - Kraliyet Balesi Dolaşı Orkestrası”, “The Royal Opera - Kraliyet Operası”, “BBC Concert Orchestra - BBC Dinleti Orkestrası” gibi kurumların sanatçı üyesi oldu. Evlendikten sonra ailesi ile bir arada olabilmek amacıyla 1970’li yılların sonlarında Surrey’de çalgı öğretmenliği yapmaya başladı. Bu dersleri gerek kendi evinde ve gerekse kapıdan kapıya giderek gerçekleştiriyordu. Bu dersler nedeniyle, kendi öğrencileri için küçük parçalar bağdamaya başladı. 1988 yılında “Faber Music” ile birlikteliği başladı ve ilk kitabı olan “Jazzin’ About” yayınlandı. Sanatçının “Faber Music” ile birlikteliği uzun yıllar devam etti ve sanatçının 30’dan fazla kitabı yayınlandı. Sanatçının kaleme aldığı parçalar birçok sınav müfredatında yer almıştır. Wedgwood’un verimi günümüzde ikiyüzden fazla kitaba ulaşmıştır. Bunlar arasında çok başarılı olan “Up-Grade” ve “After Hours” çalgısal dizi yayınları mutlaka belirtilmelidir. Blokflüt metodu “Recorder World - Blokflüt Dünyası” ile yetişkinler için oluşturduğu “It’s Never Too Late to Play Piano - Piyano Çalmak İçin Asla Geç Kalmadınız” kendi alanlarında eşsiz bir yaklaşım sunmaktadır. Pam Wedgwood “European Piano Teachers’ Association - Avrupa Piyano Öğretmenleri Derneği” için İngiltere’de çok sayıda çalışmalık düzenlemiştir. Sanatçının yapığı atölye çalışmaları Singapur, Malezya, Avustralya ve Yeni Zelanda gibi çok uzak coğrafyalardaki küğcülere de ilham kaynağı olmuştur. Sanatçı artık tamamen bağdamaya ve öğretmenliğe konsantre olmuştur.

Wehmut:

(Alm.) Melankoli, hüzün.

Wehmütig:

(Alm.) Hüzünlü. Acıklı, merhametkar. Melankolik.

Weich:

(Alm.) Yumuşak, şefkatle. Hoş, tatlı. Pürüzsüz.

Weichheit:

(Alm.) Yumuşaklık, şefkat.

Weichherzig:

(Alm.) Duygu, şefkat. Müşfik olma hali.

Weichlich:

(Alm.) Yumuşak, şefkatli.

\ Weidner, Herb:

1963 yılında Regensburg’da dünyaya geldi. Piyano eğitimi aldı ve bağdama çalışmalarına 2011 yılında başladı. Bu tarihten itibaren sürekli olarak eser üretmektedir. Herb Weidner küğ yaratısı oluşturmayı sevdiği için bağdamayı sürdürdüğünü belirtmektedir.

Well-Tempered Clavier, The:

İngilizce olup, Almanca’da “Das Wohltempierte Clavier”in karşılığıdır. Türkçe’ye “İyi Yedirimli Elçin” olarak çevirmek olanaklıdır. (Bkz: İyi Yedirimli Elçin)

\ Wembley Stadyumu:

Yalnızca İngiltere’nin değil, dünyanın en önemli ve güzel stadlarından birisi olan “Wembley Stadyumu”, 28 Nisan 1923 tarihinde kapılarını açmıştır. 90 bin kişilik kapasitesi olan bu stadyum önemli tarihsel olaylara tanıklık etmiştir. Bu kapasitesi ile Avrupa’da en büyük ikinci stadyum olma özelliğini elde eden “Wembley”de günümüze dek en yüksek seyirci toplama rekoru ABD’li popüler küğ ırlağanı Michael Jackson’a ait olmuştur. Jackson, 1988 yılında “Bad World Tour” kapsamında bu stadyumda verdiği 7 dinletide 504.000 seyirciye ulaşarak futbol takımlarını geride bırakmış ve erişilmesi çok güç bir rekora imza atmıştır.

Wenig:

(Alm.) Az, biraz. Bir parça.

Wenige:

(Alm.) Birkaç.

Weniger:

(Alm.) Daha az, azıcık.

Wenigste:

(Alm.) En az.

Whole note:

(İng.) Birlik nota. Dört vuruş değerindeki nota ve buna ilişkin geçecek süre. Şekli aşağıdadır:

w

\ Wichtl, Georg:

Alman keman sanatçısı ve bağdar. Döneminin mükemmel kemancısı olarak kabul edilmekteydi. 2 Şubat 1805 tarihinde Trotsberg’de (Bavyera) dünyaya geldi. Küğ eğitimini Münih’te gerçekleştirdi, eğitimini tamamlayınca “Isarthor Tiyatrosu”nda kemancı olarak çalışmaya başladı. Daha sonra Silezya Prensi’nin saray küğ takımında baş kemancılık yapmaya başladı. Sanatçı ilerleyen tarihlerde sarayın küğ direktörü oldu. 1863 yılında çalışma hayatını sonlandırarak emekli oldu ve yaşamının kalan bölümünü Breslau ve Bunzlau’da geçirdi. 3 Haziran 1877 tarihinde Bunzlau’da sonsuzluğa göç etti. Yaratıları arasında bir opera, keman için çok sayıda öğretici parçalar, keman konçertoları, sinfoniler ve açımlıklar, bir missa, bir oratoryo ve çeşitli ırlama parçaları bulunmaktadır.

\ Wieszczecinski, Pawel:

"Kinoscope"un kurucusu ve yöneticisi. ABD’li programcı, eleştirmen, dağıtımcı, editör, yazar ve küratör. Sanatçı, film endüstrisinde çok şapkası olan bir eylem insanıdır. Yukarıda sayılan tüm özelliklerine ek olarak çevrimiçi film akışı hizmeti de vermektedir. Kendisini sinematik tüm olanaklara adamış olduğunu ve bu alanda çalışan yeni isimlerle işbirliği yaptığını belirtmek gereklidir. Pawel, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’nde çok sayıda uluslararası film festivali ile çalışmıştır. Bunlar arasında “Film Society of Lincoln Center - Lincoln Merkezi Film Derneği” ve “New Directors/New Films - MoMA - MoMA Yeni Yönetmenler/Yeni Filmler” bulunmaktadır. Wieszczecinski, halen tam zamanlı olarak Kinoscope için çalışmakta ve dünya çapında film dağıtımı için yeni ve yaratıcı modeller geliştirmektedir.

\ Winner, Joseph Eastburn Jr.:

ABD’li bağdar ve küğ yayıncısı. Pensilvanya eyaletinin Filadelfiya kentinde 1837 yılında bir çalgı yapımcısı olan Joseph Eastburn Winner'ın oğlu olarak dünyaya gelmiştir. Bu kentte 1845 yılından 1854 yılına dek erkek kardeşi Septimus Winner ile birlikte ve daha sonra 1854 yılından 1907 yılına dek kendi başına küğ yayıncılığı ile uğraşmıştır. En tanınmış ezgisi “The Little Brown Jug” (Küçük Kahverengi Sürahi) olup 1869 yılında bağdamıştır. Bazı yaratılarında R. A. Eastburn takma ismini kullanmıştır. Bağdar 1918 yılında sonsuzluğa göç etmiştir. Bkz.: Eastburn, R. A.

Winner, Joseph Eastburn Sr.:

Amerika Filadelfiyalı çalgı yapımcısı. Bağdar ve küğ yayıncıları olan Joseph Eastburn Winner Jr. ve Septimus Winner'ın babaları.

\ Wohlfahrt, Franz:

Alman keman öğretmeni ve bağdar. 7 Nisan 1833 tarihinde Leipzig Frauenpriesnitz’de dünyaya geldi ve 14 Mart 1884 tarihinde yine aynı kent yakınlarındaki Gohlis’de sonsuzluğa göç etti. Babası Heinrich Wohlfahrt bir piyano öğretmeni idi. Keman alanında günümüzde de halen kullanılan bir dizi çalışmalık yazdı. Bu çalışmalıklar yeni başlayan kemancı ve viyolacılar için olduğu kadar bu çalgıların eğitiminde orta düzeylere ulaşmış olanlar için de uygulama alanı bulmaktadır. Sanatçı Leipzig kentinde öğretmenlik yapmıştı. Franz Wohlfahrt pek tanınmış keman sanatçısı ve eğitmeni Ferdinand David’in öğrencisi olmuştu. Bağdarın en bilindik çalışması Op. 45 sırasayılı 60 parçalık çalışmalığıdır.

Wohltempierte Clavier, Das:

Almanca olup İngilizce’de “Well-Tempered Clavier”in karşılığıdır. Türkçe’ye “İyi Yedirimli Elçin” olarak çevirmek olanaklıdır. (Bkz.: Well-Tempered Clavier, The)

\ Wolfgang İçin Nota Kitabı:

Leopold Mozart’ın oğlu Wolfgang Amadeus Mozart’ın yedinci doğum günü nedeniyle ardış biçiminde düzenlediği koleksiyon. Wolfgang Amadeus Mozart’ın yedinci yaş günü 31 Ekim 1762 tarihindeydi ve baba Leopold Mozart dans küğlerinden ve dönemin diğer birkaç çağdaş yaratısından oluşturduğu bu kitabı, küçük Mozart’a bu tarihte armağan olarak vermişti. Kitapta yer alan ardışlar, Wolfgang’ı o tarihlerde sık kullanılan biçimlere alıştırmak amacıyla sıralanmıştı. Günümüz piyano eğitiminde böyle bir sıralamanın uygulamada pek bir değeri bulunmamaktadır. Bir baba olarak olağanüstü anık bir çocuk olan Wolfgang için yaptığı bu düzenleme, Leopold Mazrt için bir gurur kaynağı olmuştur.

Współbrzmienie:

(Lehçe) Bkz.: Konsonans.




Son Güncelleme:02.08.2021 22.17
Toplam Ziyaret:5687486
Online Ziyaretçi Sayısı:23
Bugünlük Ziyaret :949

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.