16.04.2014 / Hayati Asılyazıcı - Beethoven, Mozart ve Diğerleri


    
“Borusan Filarmoni Orkestrası” (BİFO), verdiği son konserinde üç önemli sanat olayının gerçekleştiğini gördük. İlki, doğal olarak, Beethoven’dı. İkincisi, “3. Piyano Konçertosu”nda (Do minor, Op. 37) Beethoven’ın usta yorumcusu Rudolf Buchbinder’i dinledik. Üçüncüsü ise Mozart’ın “Requiem”iydi. Buchbinder’e, Sascha Goetzel yönetimindeki “BİFO” eşlik etti. Ünlü Alman piyano virtüözü Buchbinder, bir süre önce İstanbul’da Beethoven’in “32 Sonat”ını yedi konserde seslendirmişti. Bu resitaller, İstanbul müzikseverlerinin ilgisini çekmişti. Bu arada bizim de dünyaca ünlü virtüözümüz İdil Biret’in, Beethoven’ın “32 Sonat”ını dört konserinde yorumladığını belirtmeliyim. (Ayrıca Biret, tüm Beethoven bestelerini ve sonatlarını CD olarak çıkardı, meraklıları bu CD’leri bulabilirler.) Kuşkusuz yüzü aşkın CD sahibi virtüöz Buchbinder, Beethoven’in “3. Piyano Konçertosu”nu büyük bir başarıyla yorumladı. Konçerto ve sonrasındaki bisleri ile masterclassını ortaya koydu ve bir Beethoven yorumcusu olarak “Zorlu Center”ın büyük salonunda yeterli yankıyı buldu. Orkestra ve şefi konuk sanatçıya başarıyla eşlik etti.


     Programın ikinci bölümünde bir dahi bestecinin, Mozart’ın, müzik edebiyatının unutulmaz yapıtlarından biri olan “Requiem”ini dinledik. Nice “Requiem”leri dinlediğimi düşünüyordum bu ünlü yapıtın yorumlanışında; Verdi’nin “Requiem”i ve Mozart’ın “Requiem”i hiçbir zaman unutamadığım büyük bestelerdi. Bu kez “BİFO”, önemli bir olayı bu sanat etkinliğinin içinde katmıştı. “TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Çoksesli Korosu”, Cemi’i Can Deliorman’ın şefliğinde son yıllarda yükselen bir grafik çiziyordu. Konsere sözünü ettiğim koronun katılması önemli bir katkı sağladı. Son dönemin, özellikle 2014’ün, konserleri arasında niteliğiyle yerini alan bu konser büyük bir başarının göstergesiydi. Program olarak, görselliği ve işitselliği vardı. Bu da bir ayrıcalık getiriyordu.


     “Requiem”i seslendiren koronun solistleri de ünlü sanatçılardı. Soprano Chiara Skerath, kendi parçalarında inanılmaz başarısıyla öne çıkıyordu. Mezzosoprano Rachel Frenkel, kendi parçalarını etkili biçimde seslendirdi. Tenor Frederic Antoun ve bas Markus Marquardt “Requiem”in başarılı sesleri olarak belleklerde kalacaklar. Çoksesli koro orkestra yönetiminde başarılı eşliğiyle ulusalararası düzeyde olduğunu gösterdi. Bu koromuzu hazırlayan şefin katkısını elbette ki yadsıyamam. “BİFO” ve şefi böylesine büyük bir konserin başarısında etkindiler ve övgüye değerdiler.


     Aydınlık Gazetesi - 16.04.2014, Çarşamba




Son Güncelleme:02.08.2021 22.17
Toplam Ziyaret:5768784
Online Ziyaretçi Sayısı:14
Bugünlük Ziyaret :742

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.