Us
1985 yılında Lionel Richie ve Michael Jackson’un ortaklaşa bağdadıkları ezgi. “USA for Africa” adıyla oluşturulan topluluğu oluşturan isimler soyadlarına göre şunlardı: Dan Aykroyd, Harry Belafonte, Lindsey Buckingham, Kim Carnes, Ray Charles, Bob Dylan, Sheila E., Bob Geldof, Hall and Oates, James Ingram, Jackie Jackson, La Toya Jackson, Marlon Jackson, Michael Jackson, Randy Jackson, Al Jarreau, Waylon Jennings, Billy Joel, Cyndi Lauper, Huey Lewis and the News, Kenny Loggins, Bette Midler, Willie Nelson, Jeffrey Osborne, Steve Perry, The Pointer Sisters, Lionel Richie, Smokey Robinson, Kenny Rogers, Diana Ross, Paul Simon, Bruce Springsteen, Tina Turner, Dionne Warwick, Steve Wonder...
1976 yılında İstanbul’da doğdu. 1994’te profesyonel olarak gitar çalmaya başladı. 2001 yılında “İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Gitar Bölümü”ne girdi ve 2005 yılında Cem Küçümen’in sınıfından mezun oldu. Yunanistan’da Costas Cotsiolis ve “Yıldız Teknik Üniversitesi”nde Jorge Orozco’nun ustalık sınıflarına, İspanya’da Emilio Maya ve Miguel Angel Cortes’in flamenco yaz okullarına katıldı. “Flarmonia İstanbul” ve “Milli Reasürans” orkestraları ile Joaquin Rodrigo’nun “Aranjuez” gitar konçertosunu ve İ.F.D. ile Antonio Vivaldi’nin “Büyük Re’den Konçertosu” ile Ferdinando Carulli’nin “Büyük La’dan Konçertosu”nu seslendirdi. Yurt içi ve yurt dışında katılmış olduğu festivallerde küğ yetkilileri tarafından övgüyle karşılandı. Son çalışmalarını “Cemal Reşid Rey”, “Atatürk Kültür Merkezi”, “Milli Reasürans”, “Darphane-i Amire”, İtalya (Bolonya), Cezayir, Almanya ve “Harbiye Açıkhava Tiyatrosu” sahnelerinde gerçekleştirdi.
1994 yılında Yalçın Tura’nın daveti üzerine “İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü”nde öğretim elemanı oldu. Fikret Kutluğ, Haydar Sanal, Selahattin İçli’nin teşvikleriyle ulusal küğ bilimine yöneldi. 1999’da ilk kitabı yayınlandı. “Türk Küğ Bilimi Metodolojisi”ndeki eksikleri görerek güfte mecmuaları ve Türk küğü yaratılarının sistematik küğ bilim yöntemleriyle incelenmesi gerektiğini ortaya koydu. “Müzikoloji ve Kaynakları” (2006) adlı eseri halen birçok konservatuvarda ders kitabı olarak okutulmaktadır. Cihat Aşkın’la “İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzik Kütüphanesi”ni hizmete açtı. İsmail Hakkı Bey’in küğ arşivinin önemine dikkat çeken yazısıyla (2008) “TRT”de bulunan arşivin online projelendirilmesini sağladı (2012). Gülçin Yahya Kaçar’ın davetiyle “Gaziantep Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü”nü kurdu (2011) ve bir süre başkanlığını yaptı. “Yeniden-inşa” küğ bilimsel yöntemiyle geliştirdiği “Selçuklu Topraklarında Müzik” projesi “Cumhurbaşkanlığı Köşkü”nde konserle temsil edildi (2013). Aynı yıl “Kültür Bakanlığı” ve “Türk Musikisi Vakfı” tarafından “Yılın Müzik Yazarı” ödülüne layık görüldü. Ulusal ve uluslararası küğ bilim simpozyumlarında bildiriler, konferanslar ve seminerler verdi (Makedonya, Arnavutluk, Azerbaycan, Çin gibi). Lisans ve lisansüstü tezler yönetti. Yurtiçi ve yurtdışı faaliyetlerinden birçok teşekkür ve taltif sahibidir. Türk müziği tarihine kazandırdığı ilklerden bazıları: Küğ kuramcısı Mehmed Ladiki'nin ilk Türkçe yazılmış mantık eserini; Şems-i Rumi, Hasan Sezayi, Halil Sünbüli, Yusuf Dede’nin küğ yaratılarını saptadı. İlk defa yapılan “Uluslararası Müzik ve Dans Sempozyumu” bilim kurulunda yer aldı (2015). Mustafa Itri Buhurizade hakkında en geniş biyografiyi yayınladı. Çalışmaları Doğan Hızlan, Eugene Popescu-Judetz, Cem Behar ve İhsan Özgen’in övgülerine neden oldu. Özgen Gürbüz’le “Tarihsel Akışı İçinde Türk Musikisi” “Ankara TRT Nağme Radyosu” izlencelerine katıldı (2015-2016). www.academia.edu üyesi olup makale yayınları ve ders notları çeşitli ülke bilim adamları tarafından takip edilmektedir. www.musikidergisi.com’da köşe yazarıdır. Bazı yayınları: Hafid Efendi ve Musiki (1999), Müzikoloji ve Kaynakları (2006; 2. Bs. 2014), Fatih Döneminde Musiki (2007), Mecmua-i Güfte: NO 3135 (2010), Saraydaki Kemancı Hızır Ağa (2010), Selçuklu Topraklarında Müzik (2010; 2. Bs. 2015); Abdülbaki Nasır Dede’nin Müzik Yazısı: Tahririyye (2009, Prof. Nilgün D. Dişiaçık ile), Ruhperver: Leiden 1175 (2008, Prof. Sureyya Agayeva ile), Yusuf Dede’nin Risale-i Edvarı (2015), Mustafa Itri Buhurizade Panoraması (2015), Atrab Çevirisi (2015). Meragi’den II. Murad’a Müziğin Maksatları (2015).