Soner Yalçın - Aşk-ı Memnu Ergenekon Ürünü
Mimar Erdem Talu’nun yanında çalıştırdığı mimarlardan biri de Emel Evgin’di. Bir gün Emel Evgin, patronu Erdem Talu’nun kız kardeşi Çiğdem Talu’nun söz yazarı olduğunu öğrendi. “Benim eşim de şarkı söyl üyor, birbirlerini tanıştıralım” önerisinde bulundu. Erol Evgin ve Çiğdem Talu böyle tanıştı. Aralarına sonradan katılan Melih Kibar’la birlikte bir dönem Türkiye’nin dilinden düşmeyen şarkılara imza attılar.
………………….
Çoğunluk bugün Eren Talu-Defne Samyeli gibi “Aşk-ı Memnu” ilişkileri merak etse de, yarın korkularını yenip yine Çiğdem Talu şarkısı söyleyecektir: “Nereye Payidar Nereye?..”
‘Nereye Payidar’
Yıl: 1975. Ankara.
Türkiye tarihinin en muhalif günlerini yaşıyordu. Her şey konuşuluyor, her şey yazılıyordu.
Bilgesu Erenus o günlerde, sınıfına ihanet eden bir işçi kadını anlattığı tiyatro oyununu yazdı: ‘Nereye Payidar’.
Yönetmenliğini Rutkay Aziz’in yaptığı oyunu “Ankara Sanat Tiyatrosu” sahneye koydu.
Müziklerini Timur Selçuk’un yaptığı oyunda şarkı sözünü Çiğdem Talu yazdı:
"Nereye Payidar nereye
Yokuş bayır demesen de
Dere tepe düz gitsen de
Çıkmaz bu yol bir yere
Nereye Payidar nereye
Bir gün gelip evlensen de
Kurtulmayı düşlesen de
Çıkmaz bu yol bir yere
Nereye Payidar nereye
Şefle iyi geçinsen de
Bugün için sevilsen de
Çıkmaz bu yol bir yere
Nereye Payidar nereye
Seninkiler direnişte
Bir sen yoksun içlerinde
Çıkmaz bu yol bir yere
Nereye Payidar nereye
Gönlün yoksa ezilmeye
Sen de katıl direnişe
İşçilerle, işçilerle, işçilerle el ele
Nereye Payidar nereye."
Hürriyet Gazetesi - 04.07.2010, Pazar