03.02.2019 / Onur Baştürk - Reynmen Hadisesinin 5 Şifresi

Reynmen


     Aldı başını gitti. Müzik sektörü, 90’lar magazin programı ağzıyla konuşursak “şokta.” Reynmen, nam-ı diğer Yusuf Aktaş’ın “Derdim Olsun” klibini yedi günde 53 milyon “tık”a ulaştıranların motivasyonu sadece müzik mi peki?


 

     1. Çünkü Arabesk Rap Tutar



     Eypio ve Burak King “Günah Benim” ile yolu açtı, devamı otoban şeklinde geldi.


 

     Arabesk rap diye bir şey var artık. Gençler seviyor.


 

     Hangi gençler bilmiyoruz, orasını araştırma şirketleri (varsa) tanımlasın. Reynmen’in şarkısı da arabesk rap denen türün son (ve aslında sıradan) dalgası. “Ben kaybederken Azrail seyre dursun” diyor Reynmen, daha ne olsun?


 

     2. Çünkü Daha Karamsar


 

     “Arabesk rap”in kodları ne peki? Mağdur, dışlanmış, kaybetmiş, kazanandan nefret etmiş, hep sitemkar ama sistemden umudunu da yitirmemiş.


 

     Zaten en büyük çelişki de orada ya.


 

     Eypio hep yalnız girdiği yılbaşı gecelerinin kederinden dem vurduysa Reynmengiller ondan bin tık daha karamsar: “Tanrı vurdu saza, ölmeden mezara” diye diye kahroluş edebiyatının zirvesinde kayak yapıyorlar. Gözyaşları slalom.


 

     3. Çünkü Taraftarı Buna İnanmış


 

     Reynmen “Evet böyle bir şey var” demiyor ama çılgın “YouTube” kitlesi emin. Klipte, Muhsin Yazıcıoğlu’nun 2009’daki helikopter kazasına dair önemli mesajlar olduğu söyleniyor. Bu konudaki yorumlar hayli fazla.


 

     Gerçekten de klipteki semboller o yönde: Karlı dağ, ortalıkta dolaşan kurt, helikopter enkazının anlık görüntüsü, Reynmen’in sırtından vurulma sahnesi...


 

     Yazıcıoğlu’nun bir komploya kurban gittiğini düşünenler tıklanmayı haliyle coşturuyor.


 

     4. Çünkü Hikayesi Samimi


 

     Sivaslı orta halli bir ailenin çocuğu Yusuf Aktaş. Manav olan babasıyla Bayrampaşa’daki meyve sebze haline gittikleri bir gün resti çekiyor, “Ben sosyal medyada bu işi yapacağım” diye.


 

     Yıl 2014. O zaman bu işin o kadar örneği yok. Baba ona kızıyor, o ise inat ediyor. Birbirlerine küsüyorlar. Sonrası malum:


 

     Komik, saçma, samimi videolar çekmeye başlıyor Yusuf. “Kendimi bir an önce ispat etmeliydim” diyerek. Elbette babasına.


 

     Ve mahallenin fırlama çocuğu kategorisinden “YouTube” alemine hızlı bir giriş yapıyor.


 

     5. Çünkü Aleyna Gıcıklığı Var


 

     Evet böyle bir tuhaflık da var. Bakın klibin altına yazan gençlerin yorumlarına.


 

     “Aleyna’yı geçsin diye 50 kez dinledim” diye yazan da var, “Aleyna veledini geçmek için buradayız gencolar” diyen de...


 

     Belli, Aleyna’nın “tık” rekoruna gıcıklar. Aleyna onlar için başka bir şeyi temsil ediyor: Kafasına göre konuşan, özgüveni tavan, kimseyi takmayan, artık Amerika’lara da sıkça gidip gelen özgür, şımarık, “mahallenin oğlu”na artık tepeden bakan kız.


 

     “Kazanan” yani.


 

     Bu yüzden Reynmen, Aleyna’yı yensin istiyorlar. Bunun için bilgisayar başında sabahlara dek tık peşinde koşturuyorlar, şaka değil.


 

     Reynmen tıklandı, herkes müziği bıraksın mı?


 

     Bir haftadır müzik sektörü bu “tık”ı konuşuyor, kafalar bu “tık”la meşgul. Peki işi sadece müzik yapmak olan, müzikle yatıp kalkan tüm müzisyenler, şarkıcılar Reymen’in “tık” başarısından sonra moralini bozsun ve yaptığı işi bıraksın mı?


 

     Yaratılan havaya bakarsanız öyle.


 

     “O tıklanmanın yarısı sahtedir” tezi de artık demode.


 

     Tamam, çoğu zaman sahte tıklanma yapılıyor, ama bu kadar kısa zamanda bu kadar tsunami etkisi “tık” çok zor.


 

     Peki sektöre emek verenler bundan sonra ne yapacak?


 

     “YouTube” dünyasına göre mi pozisyon alacak yoksa yeni bir yol mu bulacak?


 

     Bekleyip göreceğiz…


 

     ………………………………………



     Hürriyet Gazetesi - 03.02.2019, Pazar




Son Güncelleme:02.08.2021 22.17
Toplam Ziyaret:5756186
Online Ziyaretçi Sayısı:16
Bugünlük Ziyaret :278

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.