11.01.2016 / Fazlı Arslan - İslam Medeniyetinde Musiki
İçindekiler
Birinci Bölüm
İsimler-Eserler
Ziryâb (ö. 852): Bağdat’tan Endülüs’e Sanatın ve Mûsikînin Yolculuğu
El-Kindî (ö. 874) ve Mûsikî Risâleleri Hakkında
Ebu Talip el-Mufaddal (ö. 904) ve Enstrümanlarla İlgili Yazılmış En Eski Kitap: Kitabu’l-Ud ve’l-Melâhî
Mûsikî Biliminin Temellerini Atan Fârâbî (ö. 950) ve “Millî Mûsikî” Tartışmalarında, Hakkındaki Spekülasyonlar
Mûsikî Biliminin Sonraki Dönemlere Naklinde Büyük Hizmet: İbn Sînâ (ö. 1037)
Matematikçi, Astronom Nasîruddîn-i Tûsî (ö. 1274) ve Mûsikî Risâlesi
Şark’ın Zarlino’su Safiyyüddîn-i Urmevî (ö. 1294), Şerefiyye Risâlesi ve Mûsikî Alanındaki Yenilikleri
Kutbeddin-i Şîrâzî (ö. 1311) ve Batı’dan Üç Asır Önce Şîrâzî’nin Notasyondaki Devrimi
Emir Hüsrev (ö. 1325): Kültürlerin Mûsikîde İmtizacı-Delhî’de Bir Mûsikî Dehası
Herat Bölgesi Sanat Merkezinden İsimler: Abdülkadir-i Merâgî (ö. 1425) Oğlu Abdülaziz ve Torunu Mahmud
Devlet Adamı, Komutan, Gazi Giray Han II (ö. 1607) ve Mûsikîşinaslığı
Farklı Bir Mûsikî Risâlesi: Ahmed el-Müsellem el-Mevsılî’nin (ö. 1737) ed-Dürru’n-Nakî fi İlmi’l-Mûsikâ’sı
İkinci Bölüm
Konular
Türk Mûsikîsi Yazma Eserlerinde “Akustik” Konusu
Mûsikî Matematiği Mevzuu: Mûsikî Nazariyatı Eserlerindeki Matematik Konular Nasıl Anlaşılır? Şerefiyye Risâlesi Üzerinden Bir Anlatım
Makam Kavramı: İlk Kez Ne Zaman ve Kim Tarafından Kullanıldı?
Mûsiki Nazariyatı Kitaplarındaki Efsanevi Anlatımlar: Metinlerindeki Anlaşılmazlıklara Bir Örnek
İslâm-Doğu Mûsikî Metinlerini Yeniden Okuma ve Anlama Üstüne Bazı Mülahazalar
Itrî (ö. 1712) Segâh Tekbîr ve Salât-ı Ümmiyye Üstüne
Medîne, Medeniyet ve Mûsikî Üstüne Bazı Düşünceler
Mevlevî Mûsikîsi Üstüne
Edebiyat ve Mûsikî: Mûsikî Kavramlarının Gücü ve Kullanım Yaygınlığı Üstüne
Birkaç Kitap Hakkında
Kaynakça