Ba

\ Baba Zula:

Bu grup küğleri, kostümleri ve sahne edimleri ile ciddi bir fark yarattıklarını savlamaktadır. Elektro saz, kaşık, darbuka ve makineler kullanan üç kişilik ekibi ile dinleyiciyi ayin havasında dinletilerde buluşturmaktadırlar. “Baba Zula”, “Kökler” isimli albümü ile onbir yılı geride bırakmıştır. Grup, Türk işi kara mizahın ağırlığını hissettirdiği parçaları ve halk küğünden yola çıkarak yarattıkları ezgileri İstanbul kent kültürü ile harmanlamakta ve kendilerine özgü bir tınıya ulaşmaktadır.

\ Babayeva, Marina:

27 Şubat 1964 tarihinde Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de doğdu. Yedi yaşında iken "Bülbül Küğ Okulu"nda keman çalışmaya başladı. Mihailov ile başladığı ertiksel eğitimini devam ettirirken 1979 ilkbaharında düzenlenen bir yarışmada birincilik ödülünü kazandı. Daha sonra Prof. Azad Aliyev'in sınıfında eğitimine devam etti. Konservatuvar sürecini ve yüksek lisansını bu öğretmenle tamamladı. Oda küğü eğitimini Karen Akapyan ile tamamlayan sanatçı gerek eğitimi süresince ve gerekse de eğitim dönemi sonrasında çok sayıda resital ve oda küğü dinletileri vermiştir. Mezuniyetinden sonra opera orkestrasına giren Babayeva bir müddet sonra sinfonik orkestra kadrosuna dahil oldu. 1998 yılında Türkiye'ye gelen sanatçı "Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası"nda çalmaya başladı ve beraberinde "Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı"nda keman öğretmenliğine davet edildi. 2006 yılında aynı okulun kadrolu elemanı olan Marina Babayeva halen bu okulda öğretmenliğe devam etmekte ve "Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası"nda da çalmaktadır.

Bachata:

ABD’deki “Rap” gibi “Bachata” da fakir ve dışlanmışların küğü olarak ortaya çıktı. 1960’ların başında “Bachata” romantik, gitara dayalı küğün önemli bir alt kategorisi olarak ilk ortaya çıktığında kırınmaya yönelik Küba “Son”undan ve “Guaracha”dan ayrılmaktaydı. İleriki yıllarda, küğcülerin “Bachata” düzümlerini hızlandırması ve kırıncıların yeni bir kırın adımı geliştirmesiyle “Bachata” aynı zamanda bir kırın küğü olarak da kabul edilir oldu.

Bachetta (Baguette):

Değnek, çomak, orkestra yönetkeninin kullandığı ''baget''...

Badinerie:

Ardış (süit) biçiminde hafif ve şakacı pasaj.

Bagatelle:

Hafif, önemsiz parça. “Bagatel” şeklinde okunur.

\ Bağca, Cevdet:

Öğretmen, söz yazarı, bağdar Cevdet Bağca yaratılarını Edip Akbayram, Yavuz Bingöl, Hüseyin Turan, Grup Sentez, Yeninur Ada, Metin Yılmaz, Yol Arkadaşları, Nurdan İpek, Grup Umuda Ezgi, Deniz Erdoğan, Bağdagül, Recep Ergül albümlerinde seslendirmiştir. İlk albümü “Simurg”, ikinci albümü “Emanet Öyküler”dir. Cevdet Bağca’nın son albümü “Mayna”dır.

Bağdama:

Küğ yazma sanatı, bağda, küğ yazma ile ilgili bilgiler. Bkz. Beste, kompozisyon.

Bağdar:

Besteci, kompozitör. Küğ yazan kişi. Küğ yazma sanatını öğrenmiş ya da bilen sanatçı.

Bağımsız Türk Devletleri Ulusal Marşları:

Azerbaycan

Azerbaycan! Azerbaycan!
Ey qehreman övladın şanlı Veteni!
Senden ötrü can vermeye cümle hazırız!
Senden ötrü qan tökmeye cümle qadiriz!
Üç rengli bayrağınla mesud yaşa!

Minlerle can qurban oldu!
Sinen herbe meydan oldu!
Hüququndan keçen esger,
Here bir qehreman oldu!

Sen olasan gülüstan,
Sene her an can qurban!
Sene min bir mehebbet
Sinemde tutmuş mekan!

Namusunu hifz etmeye,
Bayrağını yükseltmeye,
Cümle gencler müştaqdır!
Şanlı Veten! Şanlı Veten!
Azerbaycan! Azerbaycan!


Kazakistan

Jaralğan namıstan kaharman halıqpız,
Azattıq jolında jalındap janıppız,
Tağdırdın tezınen, tozaqtın ozınen,
Aman sav qalıppız, aman sav qalıppız.

Erkındık qıranı şarıqta,
Eldıkke şaqırıp tırlıkte,
Alıptın quatı halıqta,
Halıqtın quatı bırlıkte.

Ardaqtap anasın, qurmettep danasın,
Bavurğa basqanbız, barşanın balasın,
Tatulıq, dostıqtın kiyelı besıgı,
Meyirban ulu otan, Qazaqtın dalası.

Erkındık qıranı şarıqta,
Eldıkke şaqırıp tırlıkte,
Alıptın quatı halıqta,
Halıqtın quatı bırlıkte.

Talaydı otkerdık, otkenge salavat,
Keleşek ğajayıp, keleşek ğalamat!
Ar-ojdan, ana tıl, önege saltımız,
Erlıkte, eldıkte urpaqqa amanat!!!

Erkındık qıranı şarıqta,
Eldıkke şaqırıp tırlıkte,
Alıptın quatı halıqta,
Halıqtın quatı bırlıkte.

Türkiye Türkçesi

Namuslu ve kahraman bir milletiz,
Hürriyet yolunda, kor gibi yanmışız,
Kötü kader ve karanlık günlerden,
Aydınlığa çıkmışız, aydınlığa çıkmışız.

Hürriyet meşalesi ileri,
Uyansın Millet bilinci,
Delikanlılığın gücü halkta,
Halkın gücü ise birlikte.

Anasına ve alimlerine hürmet eden,
Aramıza nice insanları kabul eden,
Dostluk ve yaşama sevincinin beşiği,
Merhametli vatan, ulu Kazak bozkırı.

Hürriyet meşalesi ileri,
Uyansın Millet bilinci,
Delikanlılığın gücü halkta,
Halkın gücü ise birlikte.

Elveda! Karanlık geçmiş ve kötü kadere,
İstikbalimiz parlak ve istikbalimiz açık,
Ar, namus, ana dil ve ahlak bizim yolumuz,
Yiğitlikte, milli birlikte gençlere emanet.

Hürriyet meşalesi ileri,
Uyansın Millet bilinci,
Delikanlılığın gücü halkta,
Halkın gücü ise birlikte.

Türkmenistan

Türkmenbaşyn guran beýik binasy,
Berkarar döwletim, jigerim-janym,
Başlaryn täji sen, diller senasy,
Dünýä dursun, sen dur, Türkmenistanym!

Janym gurban sana, erkana ýurdum,
Mert pederlen ruhy bardyr könülde.
Bitarap, garaşsyz topragyn nurdur,
Baýdagyn belentdir dünýän önünde.

Türkmenbaşyn guran beýik binasy,
Berkarar döwletim, jigerim-janym,
Başlaryn täji sen, diller senasy,
Dünýä dursun, sen dur, Türkmenistanym!

Gardaşdyr tireler, amandyr iller,
Owal-ahyr birdir bizin ganymyz.
Harasatlar almaz, syndyrmaz siller,
Nesiller döş gerip gorar şanymyz.

Türkmenbaşyn guran beýik binasy,
Berkarar döwletim, jigerim-janym,
Başlaryn täji sen, diller senasy,
Dünýä dursun, sen dur, Türkmenistanym!

Arkamdyr bu daglar, penamdyr düzler,
Ykbalym, namysym, togabym, Watan!
Sana şek ýetirse, kör bolsun gözler,
Geçmişim, geljegim, dowamym Watan!

Kırgızistan

Ak möñgülüü aska zoolor, talaalar,
Elibizdin canı menen barabar.
Sansız kılım Ala-Toosun mekendep,
Saktap keldi bizdin ata-babalar.
Algalay ber, Kırgız el,
Azattıktın ýolunda.
Örkündöy ber, ösö ber,
Öz tagdırıñ koluñda.
Bayırtadan bütköm münöz elime,
Dostoruna dayar dilin berüügö.
Bul ıntımak el birdigin şiretip,
Beykuttuktu beret Kırgız ýerine.
Algalay ber, Kırgız el,
Azattıktın ýolunda.
Örkündöy ber, ösö ber,
Öz tagdırıñ koluñda.
Atkarılıp eldin ümüt, tilegi,
Ýelbiredi erkindiktin ýelegi.
Bizge ýetken ata saltın, murasın,
Iyık saktap urpaktarga bereli.
Algalaý ber, Kırgız el,
Azattıktın ýolunda.
Örkündöy ber, ösö ber,
Öz tagdırıñ koluñda.

Özbekistan

Serquyosh, hur o'lkam, elga baxt, najot,
Sen o'zing do'stlarga yo'ldosh, mehribon!
Yashnagay to abad ilmu fan, ijod,
Shuhrating porlasin toki bor jahon!

Oltin bu vodiylar - jon O'zbekiston,
Ajdodlar mardona ruhi senga yor!
Ulug' xalq qudrati jo'sh urgan zamon,
Olamni mahliyo aylagan diyor!

Bag'ri keng o'zbekning o'chmas iymoni,
Erkin, yosh avlodlar senga zo'r qanot!
Istiqlal mash'ali, tinchlik posboni,
Haqsevar, ona yurt, mangu bo'l obod!

Oltin bu vodiylar - jon O'zbekiston,
Ajdodlar mardona ruhi senga yor!
Ulug' xalq qudrati jo'sh urgan zamon,
Olamni mahliyo aylagan diyor!

Doğu Türkistan Kurtuluş Marşı

Qurtulush Marşi (Uygur Türkçesi)
Qurtulush yolinda sudek aqti biznig qanimiz,
Sen üçün ey yurtimiz bolsun pida janimiz.
Qan kiçip hem jan birip akhir qurtuldurduq sini,
Qelbimizde qutquzushqe bar idi imanimiz.

Yar hem dem boldi biznig himmitimiz sen üçün,
Dunyani sorghan idi ötken ulugh ejdadimiz.
Yurtumuz biz yüz-közigni qan birle pakizliduq,
Emdi hiç kirletmigeymiz çünki Türktur namimiz.

Kurtuluş Marşı (Türkiye Türkçesi)
Kurtuluş yolunda su gibi aktı kanımız,
Senin için ey yurdum, olsun feda canımız
Kan dökerek, can vererek, seni kurtardık,
Kalbimizde, kurtuluş için imanımız vardı.

Yar oldu, himmetimiz sana,
Dünyaya hükmetmişti geçmiş ecdadımız.
Yurdum, kanla temizledim seni,
Artık kirletmeyiz, Türk'tür adımız.

Bahar Ayini:

Bahar Ayini (Rite of Spring): İtalyan yeni klasılcı bağdarlardan Alfredo Casella’nın Stravinsky’nin “Bahar Ayini” isimli yaratısının ilk yorumuna ilşkin gözlemlerini kendi ağzından dinleyelim: “Dinletinin başlamasına az bir süre kaldığında localardan birinde bazı arkadaşlarımla bir arada idik. Kapı açıldı ve beklenmedik bir şekilde içeri pek saygıdeğer (!) Saint-Saëns daldı. Kendileri önümüzde oturmayı reddettiler  ve kürklere sarınmış bir şekilde locamızın arka kısmında iki büklüm kıvrıldılar. Sanki dişlerinden birisi çekilecek bir hastanın diş hekiminin bekleme odasında yüzüne yansıyan ifadeyle tüm dünyaya bakıyorlardı. Prelüdün başlaması ve  yalkıcının o çok acayip ve primitif ilk notasını işitmesiyle birlikte dehşete düşmüş bir insanın ses tonuyla bana ‘Bu hangi çalgı?’ diye sordu. Çok sakin bir yanıt verdim: ‘Efendim, o bir fagot1’ Nazal ve pek keyifli olmayan bir tonda yanıtın yanlış  olduğunu ispata gayret etmek istercesine ‘Bu gerçek olamaz’ diye inledi ve böylesi barışçıl bir çalgıyı tanınmaz hale getirmeyi başaran çılgın modernistlere sövüp sayarak hiddetle kapıyı çarpıp dışarı çıktı.” Günümüzde ise “Bahar Ayini” gibi yaratılar adeta evcil kediler sınıfından sayılmaktadır. Küğseverler arasında dünyanın tüm orkestralarının dağarlarına girmiş olan bu yaratıyı artık tanımayan pek kalmamıştır. Böylece klasıl küğ dünyasına modern küğe alışan ve anlayan yeni bir kitle dahil olmaktadır. Daha 1920’li yıllarda New York kentinde çağdaş küğün güçlü bir şekilde kabul görmesi ile birlikte kakışımlı sesler hakkında yürütülen tartışmalar ortadan kalkmıştır. Uygu ve ezgilerin çok uzun yıllar boyunca pek normal bulunan tınlayışını fazla dikkate almayan ve alışılmışın hayli ötesinde bir anlayışla birçok notanın üstüste bindirilmesiyle elde edilen tınılar uyum biliminin yeni kavrama noktaları olarak karşımıza çıkmışlardır. Dis(s)onans sesler bu noktadan itibaren yeni trend (!) olarak belirmiştir.

\ Bahçivan, Metin:

1962 yılında Adana’da doğdu. Tüm öğrenimini Adana’da tamamladı. “Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Toprak Bölümü”nden 1984 yılında mezun oldu. Aynı bölümde yüksek lisans ve doktora öğrenimini tamamladı. Kamuda hiç görev almayan Metin Bahçivan özel sektörde üç yıl ziraat mühendisi olarak çalıştıktan sonra tıbbi ilaç sektörüne “Eczacıbaşı” ile başladı. Ulusal ve uluslararası ilaç firmalarında bölge müdürlüğü yaptıktan sonra 2008 yılında emekli oldu. Halen aile şirketi durumundaki “Metin Ecza Deposu”nda yöneticilik yapmaktadır. 1991 yılında Semiran Ballı ile evlendi; Polen (16) ve Püren (13) adlarında iki kızı vardır. Sanat ve edebiyat alanındaki uğraşılarını 1979 yılından bu yana aktif biçimde sürdüren Bahçivan’ın 1991 ve 2005 yılında yayınlanan “Yanlış Denizlerde Çırpınan Sevdalara Dair...” ve “Gelinciğin Şarkısı” isimli iki şiir kitabı bulunmaktadır. “Adana Devlet Tiyatrosu” ve “Adana Şehir Tiyatrosu” kurslarını 1982-1983 yıllarında bitiren sanatçı bu kurumlarda çeşitli oyunlarda görev aldı. Oluşturduğu “Kaktüs Tiyatro” ile oyunculuk, yönetmenlik ve yapımcılık görevlerinde bulundu. “Adana Tiyatro Derneği”nde dört yıl yönetim kurulu başkanlığı yapan Bahçivan halen bu derneğin yönetim kurulu üyesidir. 2011 yılında kurulan “Altın Oran Sanat ve Düşünce Platformu”nda yer almakta ve bu platformun bünyesinde yayınlanan “Altınşehir Adana” dergisi’nde yayın kurulu üyesi olarak bulunmakta ve yazarlık yapmaktadır.

Bakırcı, Levent:

Opera sanatçısı. 1978 yılında Ankara’da doğdu. 2003-2005 döneminde yalkıcı olarak “Ankara Devlet Operası” ve “İstanbul Devlet Operası”nda “Aşk İksiri, Jenufa, Madama Butterfly, La Traviata” eserlerinde görev aldı ve İtalya'nın en önemli operalarından biri olan “Trieste Teatro Verdi”de çalıştı. Oynadığı “Il mondo della Luna” isimli eser “Bon Giovanni” tarafından 2006 sonbaharında DVD ve CD olarak piyasaya verildi. Mayıs 2006'da daha önce Burak Bilgili'nin de eğitim gördüğü “Metropolitan Opera Evi”nde sahneye çıkan ilk Türk opera sanatçısı oldu ve Philadelphia'daki “AVA”ya (www.avaopera.org) kabul edildi.

Bakırköy Musiki Vakfı:

1999 yılında kurulan “Bakırköy Musiki Vakfı” aradan geçen kısa sürede “Itri”, “Dede Efendi”, “Gençlik Koroları” ve “Fasıl Topluluğu” olmak üzere dört ayrı koroda dörtyüzü aşkın seçkin üye ile çalışmalarını sürdürmekte ve Prof. Dr. Nevzat Atlığ'ın danışmanlığında “Kültür Bakanlığı İstanbul Klasik Türk Musikisi Korosu” yönetkeni Fatih Salgar, “TRT İstanbul Radyosu Türk Sanat Musikisi” müdürü Faruk Salgar, “TRT” ses sanatçısı Cengizhan Sönmez gibi değerli isimler öğreticilik yapmaktadırlar. Vakıf korolarında bağdar Orhan Kızılsavaş, “Kültür Bakanlığı İstanbul Klasik Türk Musikisi Korosu” müdürü Mehmet Güntekin, ses sanatçısı Erol Bingöl yönetken olarak görev yapmışlardır. Bakırköy'ü kültür ve sanat bakımından İstanbul’un diğer ilçelerinden daha ileri götüren yarı zamanlı “Konservatuvar”, nota ve CD yayınları ile “Bakırkoy Musiki Vakfı” ve yöneticileri Türk musikisine önemli hizmetler yapmış ve yapmaktadırlar. “Bakırkoy Musiki Vakfı”nın başkanı Hikmet Özkahraman’dır.

Balalayka:

Rus halk küğünde kullanılan telli çalgı.

Balalayka Dördülü:

''Balalayka Dördülü'' dünyanın pek çok festivaline davet edilen bir gruptur. 1978’de Vladimir Ionchenkoz tarafından kurulan grup Rus sanatını altmıştan fazla ülkede temsil etmiştir. Grubun kazandığı yüzlerce ödül arasında İtalya’da aldıkları "Gümüş Kadırga" ve Yunanistan’da "Unesco Madalyası" sayılabilir. Dinleti izlencelerinin temelini Rus halk türküleri, şarkıları, romanslar ve eski valslerin oluşturduğu topluluk için Moskovalı çok sayıda bağdar da yaratılar yazmış ve yazmaktadır. Topluluk dağarında ayrıca klasıl dönem küğleri ile film küğlerine de yer vermektedir. Balalayka Dördülü Vladimir Ionchenkov (domra), Aleksandr Gorbachov (balalayka), (Igor) Yuriy Konovalov (Rus akordeonu), Yuriy Birjev (balalayka-kontrabas)'tan oluşmaktadır.

Balare:

Kırınmak (dans etmek).

Balcalı Akademik Sinfonietta:

2011 yılının Şubat ayında kurulan “Orkestra BAS” (Balcalı Akademik Sinfonietta), “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı” bünyesinde çalışmalarına başlamıştır. Orkestra, Adana’da yıllar sonra kurulan ikinci orkestra niteliği ile öne çıkmaktadır. Türk yönetkenlerle çalışmalarını ve dinleti hazırlıklarını sürdüren oluşumun kadrosunu ağırlıklı olarak, konservatuvarın öğretim elemanları ile eski ve yeni öğrencileri oluşturmaktadır. Çalınan yaratıların gereksinimine göre de “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası”ndan alınan sanatçı desteği ile çalışmalarını sürdürmektedir. Bu oluşumun önderi ve yöneticisi “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı” öğretim üyelerinden Hakan Çuhadar’dır.

Bale:

Küğ eşliğinde hareket, mimik ve kırınla gerçekleştirilen sanat... Konusu türlü kırınlarla ve hareketlerle anlatılan küğlü, fakat sözsüz tiyatro. Bunları oynayan topluluk. Yalkın kırıncı ya da grup kırınları için yazılmış küğler... Bunlar salt küğ olabildikleri gibi izlenceli küğler de olabilir. Bazı büyük opera yaratılarında bağımsız bale bölümleri bulunur. Bkz. Ballet, Balletto.

Balerin (Ballerina / Ballerine):

Kadın bale sanatçısı.

Balet (Ballet):

Erkek bale sanatçısı.

Balıkçı, Selen Karabulut:

Selen Karabulut Balıkçı 1979 yılında İzmir'de doğdu. 1997 yılında İzmir “Işılay Saygın Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi”nden mezun oldu. Aynı yıl “Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Ana Bilim Dalı”nda Nergis Şakirzade Sarı ile piyano eğitimine başladı. Öğrenimi süresince birçok dinletide yalkıcı ve eşlikçi olarak sahne aldı. 1998 yılında Tuğrul Göğüş yönetimindeki “İzmir Gençlik Oda Orkestrası”nda piyano eşlikçisi olarak görev aldı. 2001-2005 yılları arasında İzmir “Maria Rita Epik Müzik Okulu”nda piyano öğretmenliği ve çocuklarla küğ ve yaratıcılık üzerine çalışmalar yaptı. 2003-04-05 yıllarında resitaller verdi. Selen Karabulut Balıkçı mezun olduğu okulun aynı bölümünde piyano dalında yüksek lisans yapmaktadır.

Balla (Ballo):

Balo, kırın, kırın küğü.

Ballad:

Duygusal, öykülü türkü. Orta çağda bir kırın havası. Romantik çağda sonu genellikle ölümle biten öyküleyici bir şarkı. Chopin'in piyano için ''ballade''ları anlatımcı, dramatik ve karanlık bir atmosfere dalan parçalardır. Halen halk musikilerinde aşk şarkılarına bu isim verilebilmektedir. Bkz. Ballade, Ballata.

Ballad-Opera:

Halk musikilerine dayanan yerel opera.

Ballade:

Bkz. Ballad.

Ballancement:

Salınma, sallanma.

Ballata:

Bkz. Ballad.

\ Ballı, Aydın:

22 Şubat 1965 tarihinde Kargalı'da doğdu. İlk eğitimini Kargalı'da bitirdikten sonra 1975 yılında Avusturya'ya yerleşti. Oniki yaşında iken saz çalmayı öğrenen sanatçı orta okuldan sonra "Teknik Lise"yi bitirdi. 1984'den bu yana çok sayıda yerli ve yabancı sanatçının yaptığı çizitlerde saz ve kabak kemençe çaldı. 1996 yılında Avusturya vatandaşlığına geçen Aydın Ballı halen “Dornbirn Küğ Okulu”nda Türk küğü çalgıları öğretmenliği yapmakta, ayrıca iki yıldır Dornbirn'de etkinliklerini sürdüren "Spielboden Türk Korosu"nun yönetkenliğini yürütmektedir.

Banal:

Bayağı.

Banalite (Banalité):

Bayağılık...

Band (Bande, Banda):

Bando. Genellikle askeri yürüyüşlükler (marşlar) çalan topluluk.

\ Bandoneon:

Tahminen 1845 yıllarında yaratılan Almanya kökenli tuşlu ve körüklü “konçertinas” isimli çalgı ailesinin bir üyesidir. Konçertinas İngiliz Adaları’nda kullanılanlardan farklı olarak her iki tarafında ondört tuşu olan kare şeklinde küçük bir çalgıdır. Tahminen 1856 yılında tuş sayısı yetmişten fazlaya çıkarılmış ve bu çalgıya Kuzey Almanya’nın Krefeld kentinde bir küğ gereçleri dükkanı sahibi olan Heinrich Band anısına ticari isim olarak “Bandoneon” verilmiştir. Bandoneon Almanya’da çeşitli boyutlarda geliştirildi. Pek çok modelden biri olan “Reinlander” Ren bölgesinden, 19.yy’ın sonunda “Chemnitzer” modeli ise Chemnitz kentinden Polonyalı ve Çek göçmenler tarafından Amerika Birleşik Devletleri’ne götürülüp Arjantin’e ulaştırıldı.

Banjo:

Amerikan zencilerinin gitarı.

Barcarole:

Bkz. Barkarol, Barcarolle.

Barcarolle:

Bkz. Barkarol, Barcarole.

Bare (Barré):

Gitar ya da mandolin çalarken işaret parmağının bir kaç tele birden basılması.

Barış İçin Birleşen Sanatçılar Derneği (Association des Artistes pour la Paix-ADAP):

Ülkeleri birbirine karşı olmuş, ulusları birbiriyle savaşmış; ama onlar inadına elele tutuşuyor, herşeye rağmen birlikte küğ yapıyorlar. Onların barış bayrakları notaları. “Barış İçin Birleşen Sanatçılar Derneği (ADAP)" dinler, diller, sınırlar arası barış için sahneye çıkıyorlar. Çekişmelerin, çatışmaların ve savaşların bitmediği bir dünyada ayrı dil, din ve ulustan dokuz sanatçı ortak bir amaç için ortak bir dilde -yani küğde- buluştu ve “Association des Artistes pour la Paix”i kurdu. Hüseyin Sermet (Türkiye), George Lazaridis (Yunanistan), Seta Tanyel (Ermenistan), David Lively (ABD), Nima Sarkechik (İran), Rüya Taner (KKTC), Cyprien Katsaris (Kıbrıs Rum Kesimi), Israel Kastoriano (İsrail), Ramzi Yassa (Mısır). Bu sanatçıların ortak tek noktaları kendi alanlarında coğrafyalarının en iyilerinden olmaları ve küresel çapta tanınmaları. Küğü bütün anlaşmazlıkları çözecek evrensel bir açkı olarak kullanan topluluk küğ yolu ile uluslar arasındaki anlaşmazlıklarla ve anlaşmazlıkları tetikleyerek besleyen fikirlerle mücadele etmeyi amaçlamaktadır. "ADAP" bu amaç doğrultusunda Paris ve Lüksemburg’dan sonra İstanbul’da sahneye 19 Aralık 2006 akşamı çıkmıştır.

Bariton:

Yunanca'da erkek sesi... Küğde tenor ile bas arasında orta kalınlıkta erkek sesi... Bas ile alto arasında ses veren pistonlu bir çeşit ağız çalgısı.

Barkarol:

Gemici veya gondolcu şarkısı. Venedik gondolcularına özgü halk küğü. Bunu taklit eden diğer küğler de “Barkarol” olarak isimlendirilirler. Bkz. Barcarole, Barcarolle.

Barok (Baroque):

Onaltıncı yüzyıla ait süslemeye önem veren küğ ve bu küğsel çağ...

Barré de mesure:

İşaret çizgisi.

Barré de séparation:

Ayırma çizgisi.

Bas:

En kalın erkek sesi. En kalın sesli orkestra çalgısı. Bkz. Basse.

Basamak:

Bkz. Appogiatur.

Basbariton:

Bas ile bariton arası kalınlıkta erkek sesi. Bas kalitesinde ve bariton seviyesinde erkek sesi. Bkz. Basse-bariton.

Basmacıoğlu, Kandemir:

1987 yılında Ankara’da doğdu. Altı yaşında iken amatör olarak İhsan Akev’le başladığı piyano eğitimini 1995 yılında Bişkek/Kırgızistan’daki “Şubin Küğ Okulu”nda sürdürdü. Buradaki öğrenimi sırasında Kırgızistan’da yapılan piyano yarışmasında ikincilik ve daha sonra oda küğü dalında yapılan yarışmada da “En İyi Eşlikçi” ödüllerini aldı. Beş yıllık bu okulu üç yılda bitirme başarısını gösterdi. Türkiye’nin yanısıra Ukrayna ve Bulgaristan gibi ülkelerde Michael Markov, Michael Roll, Eric Stumacher, Robert Roux, Walter Groppenberger, Muhiddin Dürrüoğlu Demiriz, Özgür Aydın, Toros Can, Hüseyin Sermet ve Dimitris Sgouros gibi dünyaca ünlü piyanistlerle çalışma fırsatı buldu. Ayrıca 2002 yılında “Datça Klasik Müzik Festivali”ne solist sanatçı olarak katıldı. 2003 Aralık ayında yapılan “İş Sanat Genç Yetenekler Seçmeleri”ni kazanarak “Parlayan Yıldızlarla Bir Hafta Sonu” etkinliği kapsamında 2004 Mart ayında “İş Sanat Dinleti Salonu”nda bir resital verdi. Almanya'nın Weimar kentinde yapılan “Cyprien Katsaris Ustalık Kursu”na katılımcı olarak seçildi. Kandemir Basmacıoğlu 1998 yılında Anna Garibian ile başladığı eğitimini Gülnara Aziz ile sürdürmektedir.

Basoon:

Fagot için İngilizce'de kullanılan karşılık; basson, bassoon. (İngiltere, Amerika).

Basse:

Bkz. Bas.

Basse Bouffé:

Komik bas.

Basse Chantant:

Şarkı söyleyen, ırlayan bas sesi; bas sesleri içerisinde daha az yoğunluklu, bir başka deyişle daha az ciddi olanıdır.

Basse Continue:

Bkz. Basso Continuo.

Basse d'Alberti:

Bkz.: Alberti Bası.

Basse Noble:

Asil bir bas sesi.

Basse Profonde:

Ağır ve asil bas sesi.

Basse-bariton:

Bkz. Basbariton.

Basso Continuo:

Devamlı bas, sürekli bas. Özellikle barok dönemde kullanılan ve orkestranın uyumsal boşluklarını doldurmak üzere tasarlanmış küğsel gidiş ve bunu çalan çalgıya verilen isim.

Basso Contrainte:

Sürekli bas.

Basso Ostinato:

Basla çalınan ve birçok döneç ile tekrarlanan kısa bir motif veya tema.

Basso Ripieno:

Eşlik eden bas.

Basson:

Bkz. Fagot, Bassoon.

Bassoon:

Bkz. Basson, Fagot.

\ Başel, Feryal:

Başel, Feryal: 1975 yılında Ankara’da doğdu. “Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü”nden 1997 yılında mezun oldu. “Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Koro Bölümü”ne üç yıl devam etti. Tenor Savaşeri Kolat’la birlikte 1993 yılından bu yana ses eğitimi çalışmaları yapmaktadır. 1996–1999 yılları arasında “TRT”de “Genç Pop” adlı bir küğ izlencesi hazırlayıp sundu ve bu izlencenin orkestra yalkıcılığını yaptı. Çeşitli organizasyonlarla yurt dışında dinletiler verdi. 1994 yılından bu yana ertikten kişi olarak küğ çalışmalarını sürdürmektedir.

Başkent Dördülü:

“Orkestra Akademik Başkent”in sanatçı üyelerinden Özgür Baskın (keman), Burcu Marlalı (keman), Caner Soyberk (viyola), Serdar Mamaç (viyolonsel)’tan oluşan “Başkent Dördülü” genç kuşağın başarılı gruplarından olup Türkiye'de çoksesli ulusal ve uluslararası sanat küğünün sevilmesi ve geniş insan topluluklarına ulaşması anlamında birçok dinleti vermiş, kayıtlar yapmış ve televizyon çekimleri gerçekleştirmiştir.

Başlık:

Herhangi bir tonda yazılmış olan yaratının hangi tona ait olduğu, o tona ait olan değiştirgeç simgelerinin dizekte hemen açkının yanına konulmasıyla anlaşılır. Büyük dizi (majör gam) kalıbını uyguladığımızda bir tek “Büyük Do Dizisi”nin değiştirgeç almadığını ve doğal bir şekilde bu kalıba uyduğunu biliyoruz. Diğer dizilerde aralıkları yeniden ve her defasında düzenlemeden bu kalıbın uygulanamayacağını da bilmekteyiz. Örneğin “fadiyez” sesi “Büyük So Dizisi”ni oluşturan, yani “Sol Majör Gamı”nın kurulabilmesi için varlığı şart olan bir sestir. Kısacası “Büyük So Dizisi” deyince fa seslerini mutlaka diyezli olarak düşünmek zorundayız. Bu durumda “Büyük So”dan yazılmış bir küğ yaratısında ne kadar fa geçiyorsa (aksine bir belirteç yok ise) hepsinin önüne diyez koymak gerekir. Bunun ne kadar güç bir iş olacağı açıktır. Fa notaları her geçtiğinde durmadan önlerine diyez koymak hem yazan hem de okuyan ve çalan için pek hoş bir durum değildir. Bunun için yazmayı, okumayı ve çalmayı kolaylaştıran bir çare düşünülmüş ve çok basit bir yöntem bulunmuştur. Bu yazıda şu ana kadar “Büyük So Dizisi” söz konusu edildiği için bu tonda konuşmaya devam edersek ilgili küğsel yaratıda her dizekte açkıdan sonra ve açkının sağ yanı başında (kullanılan açkıya göre farklı yerlerde) konuşlandırılacak bir fadiyez simgesi yerleştirilmesi sorunu çözecek ve bu yaratının tonu hemen anlaşılacaktır. Bu simge parça içinde geçecek tüm fa seslerini etkileyecek ve bunları yarım ton tize alarak “fadiyez” yapacaktır. Başka diziler kullanılırken ise daha fazla diyez ya da bemol kullanmak gerektiği açıktır. İşte bu dizilerin kuruluşlarına dahil olan değiştirici simgelerinin de kullanılan açkı ne olursa olsun hemen sağ yanına yerleştirilmeleri yoluna gidilmiştir. Açkıdan hemen sonra ve ölçü zaman rakamlarından önce konan bu işaretlere “başlık” adı verilir. Örnek olarak kullandığımız “Büyük So Dizisi”nin başlığında tek bir diyez bulunmakta ve dizek üzerinde aşağıdaki gibi gösterilmektedir:

Büyük So Dizisi

Başlığa konulan değiştirici simgeler hep aynı yere konulurlar. Bir dizinin kuruluşuna dahil bulunan değiştirici simgeleri sadece parçanın başında başlığa koymak yeterli olsa bile –ki bu şekilde uygulama yapanlar da bulunmaktadır- her satırın başına bir açkı koyarak bu simgeleri her satırda tekrarlama yoluna gidilmesi daha yaygın bir eğilimdir. Açkı tekrarlanıyorsa değiştirici simgeleri de tekrarlamaktan daha doğal bir şey olamaz. Aşağıda sırasıyla tonlar ve aldıkları değiştirici simgeler önce diyezli ve sonra da bemollü olmak üzere yer almaktadır:

Diyezlerin Sırası

Bemollerin Sırası

Dikkat edilecek olunursa bu maddede yalnızca büyüklü tonları ele aldık. Küçüklü tonlar başka bir maddede incelenecektir. (Bkz. Armatura, Armür, Donatı)

\ Başman, Murat:

1976 yılında Sinop’un Gerze ilçesinde doğdu. 1988 yılında “Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı”nın açmış olduğu sınavı kazanarak Nuray Eşen ile viyolonsel çalışmalarına başladı. 1992 yılından itibaren düzenli resitaller verdi. Konservatuvarda İstemihan Taviloğlu ile remileme ve uyum bilgisi, Erdoğan Davran ve Ulvi Yücelen ile oda küğü, Hikmet Şimşek ve Rengim Gökmen ile orkestra çalıştı. 1998 yılında konservatuvarın lisans bölümünden pekiyi dereceyle mezun oldu. Aynı yıl “Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası”nın açmış olduğu sınavı kazanarak ertikten küğ yaşamına başladı. 2000–2003 yılları arasında orkestrada viyolonsel grup şefliği yaptı. Jiri Barta, Peter Bruns ve Marcio Carneiro’nun düzenlemiş oldukları çalışmalıklara uygulamalı olarak katıldı. “Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası” ve “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası” eşliğinde yalkıcı olarak dinletiler verdi. Sanatçı dinleti ve çalışmalık etkinliklerini sürdürmektedir.

\ Batchvarova, Vania:

"Sofya Müzik Akademi"sinde müzik kuramları ve eğitimi, "Halle/Saale Martin Luther Üniversitesi"nde müzikoloji alanlarında lisans eğitimi aldı. Ayrıca "Berlin Hanns Eisler Müzik Yüksek Okulu"nda opera sahne yönetimi rejisörlüğü ve piyano diplomaları aldı. Yüksek lisans derecesini aldıktan sonra İtalya'da "Alla Scala di Milano Tiyatrosu"nda ve Rusya'da St. Petersburg'da uzmanlaştı. Doçent Batchvarova klasik operadan operet müzikallerine kadar, televizyon operası ve çocuk müzikalleri dahil çeşitli stillerde rejisörlük yaptı. Konuk sanatçı olarak Bulgaristan, İspanya, Almanya, Rusya, Moldavya ve Litvanya'da yaratılar sahneye koydu. Vania Batchvarova'nın opera dağarında Mozart'dan "Figaronun Düğünü", "Cosi Fan Tutte", "Saraydan Kız Kaçırma", "Emprezaryo", Donizetti'den "L'Elisire d'Amore", "Lucia di Lammermoor", Verdi'den "Il Trovatore", "Rigoletto", "Nabucco", Puccini'den "Madame Butterfly" gibi çok sayıda eser bulunmaktadır. Batchvarova Bulgaristan'ın "Rusçuk Operası"nda rejisör olarak çalıştı, ayrıca "Prof. Pancho Vladigerov Müzik Akademisi"nde opera sahne dersini rejisör olarak verdi. Sofya'daki "Yeni Bulgaristan Üniversitesi"nde "Opera ve Sahne Sanatları Bölümü"nün kuruculuğunu ve yöneticiliğini üstlendi. Aynı zamanda Bulgaristan'daki ilk opera rejisörlüğü eğitim programını oluşturdu. Batchvarova 1998 yılından bugüne dek "Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı"nda doçent olarak çalışmaktadır. Opera üzerine çeşitli radyo çalışmaları yapmış bulunan sanatçı opera redaksiyonları yapmış, gazeteler ve opera dergileri için makaleler ve araştırma yazıları kaleme almıştır. "Opera Dramaturjisi" isimli bir kitabı da yayınlanmış olan Batcharova Bulgaristan'da çalıcılar ve şancılar için gerçekleştirilen "Uluslararası Svetoslav Obretenov Yarışması", "Uluslararası Genç Yetenekli Müzikçiler Yarışması" ve "Ulusal Prof. Georgi Zlatev Cherkin Şarkıcılar Yarışması"nda organizasyon komitesi ve jüri üyesi olarak görev yapmaktadır.

\ Batı Ensemble:

“Batı Ensemble”, 2012 yılında kurulmuş İzmir kökenli bir oda küğü topluluğudur. Dağarda yer alan klasıl ve romantik yaratıların yanısıra, tango ve caz tarzı küğleri de seslendirmeyi amaçlamaktadır. “Batı Ensemble” ilk dinletisini 21 Şubat 2013 tarihinde “İzmir Sanat Kültür Merkezi”nde gerçekleştirmiştir. Grubun üyeleri Yonca Alpay (Klarinet-Dokuz Eylül Üniversitesi Senfoni Orkestrası), Sema Korkut (I. Keman-İzmir Devlet Senfoni Orkestrası), Şebnem Edgü (II. Keman-İzmir Devlet Senfoni Orkestrası), Ercan Atasoy (Viyola-Yaşar Üniversitesi), Beste Başçı (Viyolonsel-Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı).

Battement:

Çift tril; balede bacağı kaldırma.

Batteria (Batterie):

Vurgulu çalgılar; gitarı tellerine vurarak çalma.

Battimento:

Çift tril.

Battre la Mesure:

Ölçü vurmak, ritm tutmak.

\ Bayık, Mustafa:

“Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı” müdür yardımcısı ve “Sahne Sanatları Bölüm Başkanı” olan Mustafa Bayık 21 Ocak 1974 tarihinde Bornova’da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Bornova’da tamamladı. Küçük yaşta küğle uğraşmaya başlayan Mustafa Bayık 1988 yılında Polonya’da düzenlenen uluslararası küğ yarışmasına katıldı. Lisede küğ öğretmeninin yönlendirmesi ve desteği ile opera’ya yöneldi. 1991 yılında “Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuvarı Halk Müziği Temel Bilimler Bölümü”nü kazandı. Eğitimini bu okulda sürdürürken Sabahat Tekebaş’tan özel şan dersleri almaya başladı. 1992 yılında Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı” ve Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı” şan bölümlerine girmeye hak kazandı. Ancak İzmir’de oturması nedeniyle “Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nı tercih etti. Dört yıl boyunca Konstantin Pavlovich Lisovsky ile şan çalıştı. Birinci sınıfta “İzmir Devlet Operası”ndan Altuğ Dilmaç’la mimik, ikinci sınıfta Haşim Hekimoğlu ile oyunculuk ve diksiyon, üçüncü ve dördüncü sınıfta Necdet Aydın’la küğlü sahne çalıştı. Haziran 1996’da sınıf ve bölüm birincisi olarak mezun oldu. 1996 yılı içerisinde “Türk Eğitim Vakfı” tarafından verilen sınıf-bölüm birinciliği ödülünü almaya hak kazandı. Ödülünü “İstanbul Divan Otel”de düzenlenen bir törenle aldı. Kasım 1996’da Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nın açmış olduğu kadro sınavını kazandı. Ocak 1997’de “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nda okutman kadrosuyla göreve başladı. Aynı okulun Ocak 1997’de şan dalında açmış olduğu yüksek lisans sınavını kazandı. Yüksek lisans eğitimi sırasında Yalçın Yüregir’den uyum bilgisi, lied literatürü, çağdaş Türk küğü ve uyumsal analiz dersleri aldı ve Yalçın Davran ile şan çalıştı. Yüksek lisans eğitimim sırasında birçok şan konseri, opera sanatı ve ses eğitimi konulu konferanslar verdi. Çukurova Üniversitesi”nde okutman olarak çalıştığı dönemde “Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı”ndan gelen teklif üzerine “Müzik Öğretmenliği Bölümü”nde üç sene süreyle hafta sonları şan dersi verdi. Kendisini mesleki açıdan geliştirmek amacıyla 1999 yazında üç aylığına Amerika Birleşik Devletleri’nde bulundu. Bu süreçte dünyaca ünlü eğitimcilerle çalışma fırsatı buldu. “New York Opera Works” isimli kurumda ses eğitimi üzerine bir sertifika programına katıldı ve programı başarıyla tamamladı. Bu kurumda tanınmış orkestra yönetkeni ve aynı zamanda şan pedagogu olan David Laighton ile çalıştı. “Metropolitan Operası” eğitim müdürü Claire Freimann’ın organize ettiği opera alanındaki konferanslara katıldı. Şan çalışmalarını dünyanın en büyük operalarından biri olarak kabul edilen “Metropolitan Operası”nın yalkın sanatçısı ve “New York Üniversitesi” şan eğitimcilerinden mezzo-sopran Jane Bunnell ve eşi bas-bariton Marc Embree ile sürdürdü. Kasım 1999’da Türkiye’ye döndü. Bu birikimini yüksek lisans çalışmasına yansıttı. Haziran 2001’de yüksek lisans eğitimini tamamladı. Ekim 2001’de doktora eğitimi için “Çukurova Üniversitesi” tarafından araştırma görevlisi kadrosu ile Belarus Devlet Küğ Akademisi”nde görevlendirildi. Bu okuldaki eğitimi sırasında çok değerli öğretmenlerle çalışma fırsatı buldu. Elena Gorokhovik danışman hocalığını yaptı, Mihail Zdanovich ile şan çalıştı. Başkent Minsk’te ve diğer birçok kentlerde dinletiler verdi. Bunlar arasında Aralık 2001’de “Türkiye-Belarus Karma Ekonomik Konsey Toplantısı” öncesinde Türk heyetine “Clear Voice Grubu” ile birlikte verdiği, Şubat 2002’de “Minsk Devlet Yabancı Diller Üniversitesi”nde “Türk Dili ve Kültür Merkezi”nin açılışında verdiği, Mart 2002’de Türkiye ile Belarus arasında diplomatik ilişkilerin tesisinin 10. yıldönümü kutlaması çerçevesinde “Clear Voice Grubu” ile ve yalkıcı olarak verdiği, 24 Mayıs 2002’de Minsk’te verdiği şan dinletisi, 26 Mayıs 2002’de Mogilov’da verdiği şan dinletisi, 5 Haziran 2002 tarihinde Türkiye’nin Berlin Başkonsolosluğu’nun himayesinde “Berlin Türk Evi”nde “Clear Voice Grubu” ile birlikte verdiği dinleti, 8 Temmuz 2002 tarihinde “Minsk Rotary Kulübü”nün kuruluş yıldönümünde verdiği şan dinletisi, 14 Mart 2003’de “Belarus Devlet Tıp Üniversitesi”nde verdiği dinleti, Minsk Büyükelçiliğinin organize ettiği 29 Ekim resepsiyonlarında verdiği dinletiler, Çernobilzede çocuklar yararına Minsk’te düzenlenen yeni yıl kutlamalarında verdiği dinletiler bulunmaktadır. Yazmış olduğu 6 bilimsel makale Türkiye ve Belarus’taki hakemli dergilerce yayınlandı. Belarus’ta doktora eğitimi süresince “Minsk Rotary Kulübü”nün aktif üyesi oldu. Doktora eğitimini Nisan 2005’te tamamlayıp “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”na döndü. Aynı kurumda Eylül 2005’e kadar araştırma görevlisi olarak çalışmalarına devam etti. Eylül 2005’te öğretim görevliliğine atandı. Kasım 2005’te Atatürk’ün ölüm yıldönümünde sunulan “Atatürk Aramızda” isimli eserde sahne aldı. Aralık 2005-Ağustos 2007 arasında “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Opera Şan Anasanat Dalı Başkanlığı”nı yürüttü. Nisan 2006’da yardımcı doçent olarak atandı. 18 Mart 2009 tarihinde “Sahne Sanatları Bölüm Başkanlığı” görevine atandı. 29 Temmuz 2009 tarihinde “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müdür Yardımcılığı” görevine atandı. Halen Konservatuvar Müdür Yardımcılığı ve Sahne Sanatları Bölüm Başkanlığı görevlerini yürütmektedir. Sanatçı şan, opera tarihi, diksiyon-fonetik, küğlü diksiyon derslerini vermekte olup çok iyi derecede Rusça, orta derecede İngilizce ve İtalyanca bilmektedir.

\ Bayramoğulları, Bayram:

1973'te Bulgaristan'ın Şumnu kentinde doğdu. Küğsel eğitimine ilk önceleri piyano ile başladı. Daha sonra “Rusçuk Devlet Konservatuvarı”na girerek Veska Minceva ile obuva çalıştı. 1989'da zorunlu göç nedeniyle Türkiye'ye geldi ve burada “İzmir Devlet Konservatuvarı”na girerek Doç. Macit Kızılay ile obuva öğrenimini sürdürdü. Üniversite eğitimine 1992-1999 yılları arasında “Robert Schumann Müzik Akademisi”nde devam edip Doç.Taşkın Oray ile çalışarak yüksek lisans diplomasını pekiyi dereceyle alarak mezun oldu. Bulgaristan, Türkiye, Almanya ve Rusya'da yalkıcı olarak pek çok dinleti verdi ve oda küğü dinletilerine katıldı. 1997 yılında katıldığı “Robert Schumann Küğ Akademisi Oda Küğü Yarışması”nda üflemeli çalgı beşili ile birincilik kazandı. 2001 Mart ayında Moskova'da düzenlenen “Yerli ve Yabancı Yıldızların Sahnesi Festivali”ne katılarak ünlü yönetken Veronica Dudarova yönetimindeki “Moskova Devlet Sinfoni Orkestrası” ile yalkıcı olarak dinleti verdi. Sanatçı 14 Şubat 2005 Pazartesi günü “Çukurova Müzik Dostları Derneği”nin düzenlediği dinletide piyanist Bayram Karamenderes eşliğinde “Sabancı Kültür Merkezi Adana Devlet Tiyatrosu Salonu”nda bir “obuva dinletisi” sundu. 2005 yılının Kasım ayında ise Özbekistan’da yapılan “Yeni Müzik Festivali”nde Özbek bağdar Mustafa Bafoev’in “Akdeniz Dalgaları” adlı konçertosunun dünyada ilk çalınışını gerçekleştirdi. 1999 yılında “Antalya Devlet Senfoni Orkestrası”na giren Bayramoğulları “Ensemble Feverish Küğ Grubu”nun bir üyesidir.




Muhal-Uğur
İkikardeş'e
sitemize verdikleri
desteklerden ötürü
teşekkürlerimizle...



Adana Web Tasarım,Web Tasarım Adana


Son Güncelleme:24.04.2014 11.22
Toplam Ziyaret:588307
Online Ziyaretçi Sayısı:4
Bugünlük Ziyaret :96

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.