Ap

\ Apaydın, Ezgi Su:

1997 yılında Adana’da doğdu. 6 yaşında “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nın sınavlarını kazanıp Daniya Kainova ile keman, Tsevetelina Tunteva ile remileme ve küğ kuramları eğitimine yarı zamanlı öğrenci olarak başladı. İki yıl sonra aynı okulda eğitimine tam zamanlı olarak devam edip, Slava Kainov ile oda küğü çalışmalarına da başladı. Her yıl keman ve oda küğü sınıfıyla gerçekleştirdiği dinleti dolaşılarıyla Türkiye’nin çeşitli kentlerinde dinletiler verdi. (Adana, İstanbul, Bursa, Balıkesir, Aydın, Denizli, Konya, Isparta, Trabzon, Samsun, Ordu, Mersin, Tarsus, Niğde, Kahraman Maraş...) 2007 yılında Rengim Gökmen yönetimindeki “Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası”nın sınavlarını kazanıp, bu orkestra ile yurt içi ve yurt dışı birçok dinleti verdi. (Ankara, İstanbul, Antalya, Bodrum, Almanya ve İsviçre) 2009 yılında “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası”nın yalkıcısı olarak Mozart’ın “Büyük So’dan Keman Konçertosu”nu seslendirdi. 5-10 Temmuz 2010 tarihlerde Bulgaristan’ın Sofya kentinde gerçekleşen “Emil Kamilarov Uluslararası Genç Keman Virtüözleri Yarışması”na katılıp “II. Yaş Kategorisi”nde “İkincilik Ödülü”nün sahibi oldu. 30 Ekim-1 Kasım 2010 tarihleri arasında düzenlenen “Mersin Üniversitesi Gülden Turalı 4. Ulusal Keman Yarışması”nda “II. Kategori”de “Birincilik Ödülü” aldı ve “Türk Bestecisini En İyi Yorumlayan Ödülü”nün de sahibi oldu. 21 Nisan 2011 tarihinde Burak Tüzün yönetimindeki “Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası” eşliğinde Lalo’nun “İspanyol Sinfonisi”nin “1. Bölümü”nü seslendirdi. 10-17 Temmuz 2011 tarihleri arasında Bulgaristan’ın Varna kentinde düzenlenen “85. Uluslararası Varna Müzik Festivali” kapsamında Minço Minçev’in ustalık sınıfına katıldı ve en parlak katılımcılardan biri olarak “Bulgar Televizyonu” tarafından kendisiyle röportaj yapıldı. Aytuğ Ülgen yönetimindeki “İzmir Devlet Senfoni Orkestrası”nın “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” sebebiyle 20 Nisan 2012’de düzenlediği dinletiye yalkıcı olarak katıldı ve Vitali’nin “Chaccone” adlı yaratısını seslendirdi. 18 Ekim 2012’de İbrahim Yazıcı yönetimindeki “Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası”nın “Cumhuriyet Bayramı Konseri”nde, yalkıcı olarak Wieniavsky’nin “2. Keman Konçertosu”nu seslendirdi. 26 Nisan 2013 tarihinde Hakan Kalkan yönetimindeki “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası” eşliğinde Mendelsohn’un “küçük mi’den Keman Konçertosu”nu seslendirdi. 7-11 Mayıs tarihleri arasında Çek Cumhuriyeti’nde düzenlenen “55. Kocian Keman Yarışması”nda üçüncü oldu. 28-30 Mart 2014 tarihleri arasında Belçika’nın Namur kentinde düzenlenen “7. Uluslararası ‘Bravo!’ Genç Kemancılar Yarışması”na katılıp kendi kategorisinde “Birincilik Ödülü”nün sahibi oldu. 17 Mayıs 2014 tarihinde Artun Hoinic yönetimindeki “Bilkent Senfoni Orkestrası” eşliğinde Chausson’un “Poeme” adlı yaratısını seslendirdi. Ekim 2010 ile Eylül 2012 tarihler arasında keman çalışmalarını Marina Kvlividze ile sürdüren Ezgi Su Apaydın, Eylül 2012’den itibaren eğitimini “Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Lisesi”nde, Muhammedcan Turdiev’in keman sınıfında devam etti ve Haziran 2015’te mezun oldu. Ekim 2015’ten itibaren Almanya’nın Essen kentinde bulunan “Folkwang Sanat Üniversitesi”nde Minço Minçev’in sınıfına başvuran 150 kişi arasından birinci seçilip lisans eğitimine başladı.

\ Apaydın, Nevin:

1969 yılında Bulgaristan’ın Razgrad kentinde doğdu. Küğ eğitimine 9 yaşında piyano ve remileme dersleri ile başladı. Üç yıl sonra bunlara flüt eğitimini de ekledi. 1984 yılında Rusçuk kentindeki “Veselin Stoyanov Küğ Okulu”nun sınavlarını kazanarak flüt bölümünde Veliçko Bojinov’un öğrencisi olarak eğitimine devam etti. 1988 yılında bu okuldan mezun oldu. Bir yıl “Şumnu Filarmoni Orkestrası”nda flüt sanatçısı olarak çalıştı. 1989 yılında ailesiyle birlikte Türkiye’ye göç etti. Bir yıl “Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nda öğretim görevlisi olarak çalıştıktan sonra, “Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nda Saki Şarıl’ın öğrencisi olarak lisans eğitimine başladı. 1993 yılında sınıf atlayarak mezun oldu. Bulgaristan’da olduğu gibi Türkiye’de de birçok resital ve oda küğü dinletileri verdi. 1987 yılında “Bulgaristan Askeri Sinfoni Orkestrası” ve “Razgrad Sinfoni Orkestrası” dinletilerine yalkıcı olarak katıldı. 1995 ve 2000 yıllarında “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası” eşliğinde de yalkıcı olarak dinletiler verdi. 2000-2012 yılları arasında “T.C. Kültür Bakanlığı Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası Çoksesli Çocuk Korosu”nun yönetkenliğini yürüttü. 2011 yılında “Adana Sevgi Evleri ve Kız Yetiştirme Yuvası”nda kurulan küğ atölyesinde, Devlet koruması altında bulunan çocuklarla küğ çalışmaları yapmaya başladı. Sanatçı bu çalışmaları halen yürütmektedir. 1994 yılından bu yana “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası”nda flüt sanatçısı olarak görev yapmaktadır. “ÇDSO” sanatçılarından kurulan yaylı beşiliyle birlikte birçok okul ve kurumda açıklamalı dinletiler vererek çoksesliliği halka sevdirmek için yoğun çalışmalar yapmaktadır.

Aperto:

Serbest, kararlı.

Apojyatür:

Bkz. Abanık, Abantı, Appogiatur.

Appasionata:

Bkz. Appasionato.

Appasionato:

Tutkulu, heyecan ve ihtiras dolu. İhtiraslı, heyecanlı. Bkz. Appasionata.

Appassionatissimo:

Çok tutkulu, çok heyecanlı, son derece ihtiras dolu.

Appoggiare:

(İt.) Yaslamak, dayamak. Bkz. Appogiatur.

Appogiatur:

(Appoggiatur) (İt.) Abanmak, dayanmak anlamına gelen “appoggiare” fiilinden gelmektedir. Bkz. Abantı, Abanık, Apojyatür. Ahmed Adnan Saygun bu terim için “Basamak” demeyi tercih etmiştir. Uyguya eklenen (akora katılan) yabancı nota. Uygunun kendi kuruluşundan bir ya da yarım adım farklı aralıktadır. Eğer bu aralıkta yer alan ses asıl notanın üst tarafında bulunuyorsa buna “üst abantı” (üst apojyatür), alt tarafında bulunmaktaysa “alt abantı” (alt apojyatür) denilir. Farklı cins abantılar görmek olanaklıdır. “Kısa abantı”lara “çarpma” (Alm. Vorschlag) denilmektedir. “Çarpma” ismi aslında genel bir terim olup kapsama alanına “kısa çarpma”, “uzun çarpma”, “çift çarpma”, “üçte iki çarpma”, “üstten kısa çarpma”, “alttan kısa çarpma” girer. “Çarpma” gerçekte her abantının çarpım unsurunu oluşturmaktadır. Dolayısıyla bu konunun dışında kalan “mordan” ve “tril”lerin de “çarpma” unsurları vardır. Bkz. Mordan, Tril.

Appogiature longue:

(İt.) Uzun apojiyatur. Bkz. Appogiatur.




Son Güncelleme:29.05.2017 19.21
Toplam Ziyaret:1175855
Online Ziyaretçi Sayısı:6
Bugünlük Ziyaret :42

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.