St

Staendchen (Ständchen):

(Alm.) Serenad. Serenad yapmak. Irlamak. Serenat yapar gibi ırlamak. Bkz. Morgenständchen.

\ Steidl, Pavel:

Çek gitarist Pavel Steidl Rakovnik kentinde doğdu. Steidl, “Uluslararası Radio France Gitar Yarışması”nda birincilik ödülü aldığında kendi kuşağının en kapsamlı birikimine ve bu birikimi sergileme yeteneğine sahip olduğunu kanıtlamış oldu. Sanatçı aralarında Kanada, Küba, İspanya, Polonya, Avusturya, Kosta Rica, Meksika, Guatemala, Avusturalya, Japonya, İngiltere, İskoçya ve birçok ülkede dinletiler vermiştir. Ünlü gitar dergisi “İtalian Guitar Magazine Guitart” sanatçıyı dünyanın en önemli sekiz gitaristi arasında saymıştır.

Stil Galant (Style Galant):

Bkz. Galant Stil, Galant Style, Style Galant.

Stinto:

(İt.) Sönük, sönük renk. Donuk. Açık ve kesin olmayan. Boğuk. Sıkıcı. Renksiz, tekdüze. Solgun, solmuş. Rengi atmış. Soluk.

Stonare:

(İt.) Hatalı okuma.

Stradivarius Kemanların Sırrı:

Stradivarius kemanlarının sırrı esas olarak Avrupa buzul çağı yaşarken ağaçların yavaş büyümesi olarak açıklanabilir. Uzmanlara göre mini buzul çağı en soğuk evresini 1645-1715 yılları arasındaki 70 yıllık dönemde geçirdi. Dünyaca ünlü Stradivarius kemanlarının eşsiz sesinin sırrı şimdiye kadar keman ustası Antonio Stradivari'nin kullandığı cilada ya da tahtanın işleniş biçiminde olduğu sanılırken, son araştırmalar gerçeğin tamamıyla farklı olduğunu ortaya koydu. Amerikan ''Tennessee'' ve ''Columbia Üniversiteleri''nin uzmanları, yaptıkları uzun araştırmalar sonunda, dünyanın bu en pahalı kemanlarının yapımında kullanılan tahtanın, "uzun ve soğuk kışlar" ile "kısa ve ılık yazlar" yaşamış ağaçlardan elde edildiği için bu derece mükemmel ses verdiğini saptadılar. Araştırmayı yürüten uzmanlardan Dr. Henry Grissino-Mayer, bu kemanların pürüzsüz ses vermelerinin kullanılan ağaçların yetiştikleri ortamın çok soğuk ve bu nedenle tahta yoğunluğunun fazla olmasından kaynaklandığını saptadıklarını belirtmiştir. Aynı zamanda iklim uzmanı olan Dr. Grissino-Mayer ile Columbia Üniversitesinden Llyod Burckle, "Avrupa'nın 1450-1850 arasında mini bir buzul çağı yaşadığını, bu durumun ağaçların büyüme hızını yavaşlattığını ve ağaçların tahta yoğunluğunun artmasına neden olduğunu" ifade ettiler. Antonio Stradivari dahil, 17. yüzyılın ünlü İtalyan keman ustalarının Cremona'da ürettikleri kemanlarda bu ağaçları kullandıkları belirtiliyor. Uzmanlara göre mini buzul çağı en soğuk evresini 1645-1715 yılları arasındaki 70 yıllık dönemde geçirdi. Antonio Stradivari'nin 1644'te doğduğu ve sanatı açısından altın çağını 1700-1720 arasında yaşadığı biliniyor. Ağaçların incelenmesi sonucunda bunların 1625-1720 yılları arasında çok yavaş büyüdükleri ve halkalarının çok dar ve sıkışık olduğu saptandı. Grissino-Mayer ve Burckle'in buluşları "Dendrochronologia" adlı bilimsel dergide de yayınlandı. Merkezi New York'ta bulunan ''Amerika Keman Cemiyeti'' Başkanı Helen Hayes ise yeteneksiz bir ustaya dünyanın en mükemmel ağacı da verilse iyi bir sonuç alınamayacağı yorumunda bulundu.

\ String Inspirations Quintet:

Yaklaşık üç yıl önce çeşitli coğrafyalardan yalkıcı sanatçıların bir araya gelmesiyle Viyana’da kurulan küğsel topluluk olan bu beşil küğün çeşitli dallarını birleştirerek geniş bir dinleyici kitlesine seslenmeyi hedeflemektedirler. Dağarları klasıl küğ, Arjantin tangosu ve Türk küğünü harmanlayan enerjik ve zengin bir içeriktedir.

\ Strugala, Tadeusz:

Bugün Polonya’nın en önemli orkestra yönetkenlerinden biri olarak kabul edilen Strugala “Wroclaw Müzik Akademisi”nin “Kuram, Bağdama ve Orkestra Yönetkenliği Bölümü”nü bitirdikten sonra eğitimini “Weimar” ve “Venedik Küğ Akademileri”nde sürdürmüştür. 1969–80 yılları arasında “Wroclaw Filarmoni”nin genel müdürlüğünü ve sanat yönetmenliğini yürütmüş; bir yandan da 1975–76 yılları arasında “Katowice WospriTV–Polonya Radyo ve Televizyon Büyük Sinfoni Orkestrası”nda genel müdürlük ve sanat yönetmenliği, 1976–1978 yılları arasında “Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası”nda genel küğ yönetmenliği görevlerini üstlenmiştir. 1979–1990 yılları arasında “Varşova Ulusal Filarmoni”nin daimi yönetkenliği ve sanat yönetmeni yardımcılığını yapmış, bu görevleriyle eşzamanlı olarak 1981–1986 yılları arasında “Krakow Filarmoni Orkestrası” sanat yönetmenliği görevini de yürütmüştür. Bunların ardından 1990–1993 yılları arasında Varşova’daki “Polonya Radyo Orkestrası” sanat yönetmenliği ve birinci yönetkenlik görevlerini üstlenmiştir. 1994–2001 yılları arasında ise “Prag Sinfoni Orkestrası–FOK”un sürekli konuk yönetkenliği görevi kendisine verilmiştir. Strugala için 60’lı yıllar uluslararası alanda tanınmanın başlangıcı ve hemen hemen tüm Avrupa’da, Avustralya, Amerika Birleşik Devletleri ve Asya’da hem Polonya’nın, hem de başka ülkelerin en önemli orkestralarıyla sahne aldığı yıllar olmuştur. Sanatçının birçok kez yönetkenliğini üstlendiği yüzyirmiyi aşkın orkestra arasında başlıcaları şunlardır: “Bamberger Symphoniker”, “Berliner Staatskapelle”, “Bruckner Orchester Linz”, “RIAS Berlin”, “Radio–Symphonie Orchester Berlin”, “Dresdner Philharmonie”, “MDR-Sinfonie Orchester Leipzig”, “Manchester Hallé Orchestra”, “Çek Filarmoni Orkestrası”, “Prag Sinfoni Orkestrası–FOK”, “Çek Radyo Orkestrası”, “St. Petersburg Filarmoni Orkestrası”, “Helsinki Radyo ve Filarmoni Orkestrası”, “Stockholm Radyo Orkestrası”; “Budapeşte”, “Sofya”, “Bükreş” Radyo ve Filarmoni Orkestraları, “New World Symphony Orchestra”, “Norfolk Symphony Orchestra”, “Tokyo Yomiuri Nippon”, “Osaka Philharmonic” ve “Seoul Philharmonic Orchestra”, “Israel Sinfonietta”, “Ankara”, “İstanbul” ve “İzmir” Senfoni Orkestraları, “NTO-Wien”, “City of London Sinfonia”, “London Mozart Players”. Sanatçıya 1974 yılında “Genel Küğ Yönetmenliği” görevini üstlenmesi davetinde bulunan “Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası” ile sürdürdüğü çalışmaların 30. yılına ulaşılmıştır. 1974’den bu yana Tadeusz Strugala’nın Türk orkestralarının en iyi yalkıcılarla verdiği dinletilerde ve Türk bağdarların çağdaş yaratılarının seslendirildiği bir dizi dinletide sürekli var olduğu açık bir gerçektir. Sanatçı 1986 yılında “Uluslararası Varşova Güzü Festivali”nde Polonyalı bir bağdar olan Zygmunt Mycielski’nin “Liturgia Sacra” isimli yaratısının en iyi yorumuyla “Orpheus Ödülü”nü kazandı. Polonya çağdaş küğünün yorumlanması alanındaki büyük başarılarından ötürü ise 1991 yılında “Polonya Bağdarlar Birliği Ödülü” ile onurlandırılmıştır. Strugala’nın almış olduğu diğer önemli ödüller arasında şunlar sıralanabilir: “Grand Prix du Disque F.Liszt – Budapeşte/1987”, Roman Maciejewski’nin “Requiem-Missa Pro Defunctis” isimli yaratısının ilk çalınış kaydıyla “Gramophone Music Magazine” dergisinin “Yılın Albümü” ünvanına aday gösterildi. “Collins Classics”den çıkartılan Franz Xaver Scharwenka yaratıları albümüyle Alman albüm dergisi “Fono Forum”un “Stern Ses Monats Ödülü”nü almaya hak kazandı. Orkestra yönetkenliği alanında ve Polonya küğünün yurt dışında tanıtımında gösterdiği büyük başarılardan ötürü “Polonya Kültür ve Küğ Bakanlığı” ile “Dışişleri Bakanlığı”nın çeşitli ödül ve nişanlarını aldı; 2000 yılında ise “Polonia Restituta Madalyası Yıldızlı Kumandanlık Haçı” ile onurlandırıldı. Tadeusz Strugala’ya 1996’da “Kulturpreis Schlesien des Landes Niedersachsen” gibi doruk niteliğinde bir ödül, 1998’de ise “Wroclaw Küğ Akademisi” tarafından fahri doktor ünvanı (doktor honoris causa) verildi. Strugala yönetkenlik çalışmalarının yanısıra eğitmenlik de yapmaktadır; yirmi yılı aşkın bir süre “Wroclaw Küğ Akademisi”nde öğretmenlik yapmış, Tokyo ve Hong Kong’da ustalık sınıfları yönetmiş, ayrıca uluslararası orkestra yönetkenliği yarışmalarında jüri üyelikleri almış, 2003 yılında “Uluslararası Grzegorz Fitelberg Orkestra Yönetkenliği Yarışması” jüri başkanlığına davet edilmiştir. “Wratislavia Cantans Oratoryo–Kantat Festivali” ve “Duszniki Chopin Festivali” O’nun yönetiminde sanatsal ve kurumsal bir gelişim kazanmıştır. Son dönemlerde sanatçının ilgisi opera tiyatrosuna da yönelmiştir. “Wroclaw Operası”nın 160. kuruluş yılı nedeniyle Carl Maria Weber’in “Özgür Okçu” adlı yaratısının ilk çalınışını hazırlamış, 2002 yılı “Poznan Hoffman Festivali”nin açılışını Ludwig van Beethoven’in “Fidelio”sunun ilk seslendirilişiyle yapmıştır. 2003 yılı Haziran ayında “Ulusal Opera”da koreografisini Boris Ejfman’ın hazırladığı, eleştirmenlerin olağanüstü beğenisini kazanan ve büyük bir izlenme oranına erişip ''Büyük Tiyatro–Ulusal Opera'' 2003/2004 mevsimi dağarına alınan Peter İlyitsch Tchaikovsky’nin balesinin ilk gösterimini hazırladı. Strugala 2002 yılında Roman Polanski’nin “Piyanist” isimli filminin son bölümünde orkestrayı yönetmiş; “FN Orkestrası”yla birlikte, Sony firması için,bant kayıtlarını CD’ye geçirmiştir.

Strumento:

(İt.) Alet, araç, aygıt. Müzik aleti, enstrüman, çalgı, saz. Küğ sanatında kullanılan ve ses üretmeye yönelik işlevi bulunan araçların tümüne verilen isim. Bkz. Strumento a tastiera, tastiera.

Strumento a tastiera:

(İt.) Klavye, klavyeli çalgı. Org, elektrikli org. Elçinli çalgı. Bkz. Strumento. Tastiera.

\ Stutzman, Nathalie:

Kendi neslinin en çarpıcı vokal dehalarından biri sayılan ve bugüne kadar elliye yakın CD kaydı yapan kontralto Nathalie Stutzman, resital programlarının olduğu kadar dinleti ve opera sahnelerinin de vazgeçilmez isimlerinden biridir. Alman “Schallplatten Kritik”, Fransız “Diapason d'Or”, Japonya “Plak Akademisi” ve“Grammy”nin de arasında bulunduğu birçok ödülün sahibi olan Stutzman bellibaşlı opera salonlarının değişmez sanatçılarındandır. Özellikle Alman lied'leri ve Fransız şarkılarının en beğenilen yorumcularından biri sayılan sanatçının barok, klasik, romantik dönemlerin yanısıra, 20. yüzyılı da kapsayan geniş dağarı O’nu kuşağının en iyi ses sanatçılarından biri yapmaktadır. Opera alanında Paris'te Mozart'ın "Ombra Felice", Marsilya'da Haendel'in"Radamisto", Lyon'da Gluck'un "Orfeo" ve Bordeaux ve Amsterdam'da gerçekleştirdiği Haendel'in an', times;">"Giulio Cesare"eserlerindeki başarısıyla göz dolduran sanatçı, aynı zamanda Zürih, Barselona, Brüksel, Floransa, Venedik, Bonn ve Salzburg operalarında da sık sık başarılı temsiller gerçekleştirmektedir. Dinleti sanatçısı ve resitalist olarak “Champs-Elysée Tiyatrosu”, “Royal Festival Hall”, “BBC Proms”, “Carnegie Hall”, “Musikverein”, “Mozarteum de Salzburg”, “Concertgebouw”, “La Monnaie”, Tokyo “Suntory Hall”, “La Scala” ve “Berlin Filarmoni”de verdiği dinletilerle dinleyicileri ve eleştirmenleri büyülemektedir. “Erato”, “Philips”, “EMI”, “Deutsche Gramophon”, “Harmonia Mundi”, “Sony” ve “Virgin” etiketleriyle yayınlanmış olan ellinin üzerinde kaydı bulunan sanatçının en önemli kayıtları arasında beş CD'lik “Schumann Lied”leri, “Chausson” ve “Poulenc” ezgileri, Mahler'in ''2. Sinfonisi”, Vivaldi'nin "Nisi Dominus"u ve son olarak da Schubert'in "Winterreise"si bulunmaktadır. Stutzman Seiji Ozawa, John Eliot Gardiner, Simon Rattle ve Christoph von Dohnanyi gibi yönetkenler ile “Amsterdam Royal Concertgebouw Orkestrası”, “Paris Orkestrası”, “Londra Sinfoni Orkestrası”, “Boston Sinfoni Orkestrası”, “Cleveland Orkestrası” ve “Staatskapelle Dresden” gibi seçkin orkestralarla göz alıcı dinleti izlenceleri gerçekleştirmektedir. 1994'ten beri birlikte çalıştığı İsveçli piyanist Inger Södergren ile dünyanın belli başlı küğsel başkentlerinde sayısız resital programı gerçekleştiren Nathalie Stutzman Fransız “Sanat ve Edebiyat Şövalye Nişanı”ile onurlandırılmıştır. 1965'te Paris'te doğan ve annesi Christine Stutzman'la küğsel eğitimine başlayan sanatçı Paris'teki “Lirik Opera Sanatı Okulu”nda Hans Hotter'le Alman lied eğitimi aldı. Stutzman aynı zamanda çok iyi bir piyanist, fagot yorumcusu ve oda müzisyenidir.

Stück:

(Alm.) Parça, tane, adet. Oyun, piyes.




Son Güncelleme:29.06.2017 18.12
Toplam Ziyaret:1198764
Online Ziyaretçi Sayısı:8
Bugünlük Ziyaret :212

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.