On

Onaltılık Nota:

Bir dörtlüğün süresini “dört eşit parçaya” bölmek olanaklıdır. Bölünmüş bu parçaların her birine “onaltılık” denilir. Onaltılık nota şekil olarak içi dolu, kuyruklu ve çift çengellidir:

Onaltılık Nota-1

Onaltılık notaların dört tanesi bir dörtlük değerinde olduğuna göre iki tanesi de bir sekizlik değerinde olur:

Onaltılık Nota-2

Onaltılık notalar ayrı ayrı yazılabileceği gibi, yerine göre ikisi, üçü veya dördü bir araya da getirilebilir:

Onaltılık Nota-3

Bir sekizlik ile onaltılık şu şekillerde birleştirilir:

a) Sekizlik başta

Onaltılık Nota/4-1

b) Sekizlik sonda

Onaltılık Nota/4-2

Bir sekizlik nota ile iki onaltılığın değişik birleştirme şekilleri aşağıda gösterilmiştir:

a) Sekizlik başta

Onaltılık Nota/5-1

b) Sekizlik ortada

Onaltılık Nota/5-2

c) Sekizlik sonda

Onaltılık Nota/5-3

Sekizlik nota başa gelirse, onaltılık notayı yazmadan önce araya bir onaltılık nota girecek kadar bir mesafe bırakmak gerekir. Sekizlik nota ortaya gelirse, ilk onaltılığa yakın, ikincisine mesafeli yazılmalıdır. Sekizlik nota sona gelirse, bir mesafe bırakmaya gerek yoksa da, nota değerleri arasındaki oran farkının belli olması için, yine de bir mesafe bırakılır.

Ondeggiante:

(İt.) Dalgalı, sallanışlı.

Ongaresa (Ongerese):

(İt.) Macar işi, Macar stili. Bu stilde yazılmış parçalara verilen isim.

\ Ongurlar, Serdar:

Dramaturg olan Serdar Ongurlar 1957 yılında Eskişehir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini burada tamamladı. Sanat çalışmalarına 1968 yılında Eskişehir’de bir özel tiyatroda başladı. 1972’de İzmir’e yerleşti ve 1975 yılında “Karşıyaka Erkek Lisesi”nden mezun oldu. 1972–1977 yılları arasında özel ve resmi okulların tiyatrolarında, “İzmir Devlet Tiyatrosu” ve “Ankara Devlet Tiyatrosu”nda “yevmiyeli oyuncu” olarak çeşitli oyunlarda görev aldı; “TRT İzmir Radyosu”nda seslendirmeler yaptı. 1977 yılında “Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü”nü kazandı. Bölümün “Dramatik Yazarlık” dalını 1982 yılında dönem birincisi olarak bitirdi. Aynı yıl sonlarında “İzmir Devlet Opera ve Balesi”ne dramaturg olarak atandı, halen bu kurumda görevini sürdürmektedir. 1986 yılında kurulan, “Uluslararası İzmir Festivali”ni düzenleyen “İzmir Kültür Sanat ve Eğitim Vakfı” (İKSEV)’nın kurucusu olan, Vakfın üç yıl süreyle “Genel Müdür Yardımcılığı”nı yapan Serdar Ongurlar, halen bu kurumun “Yönetim ve İcra Kurulu” üyesidir. Ayrıca, yine “İKSEV”in öncülüğünde gerçekleştirilen “Nejat F. Eczacıbaşı Ulusal Beste Yarışması”nın Genel Sekreterlik görevini de 1996’dan bu yana sürdürmektedir. Kuruluşundan bu yana (1982) “İzmir Devlet Opera ve Balesi”nin tüm yayınlarının “Yayın Yönetmenliği”ni yapan Ongurlar, 2002 yılından bu yana başta “İstanbul Devlet Opera ve Balesi”nin, daha sonra “Mersin” ve “Ankara Devlet Opera ve Balesi”nin “yayın danışmanı” olarak adı geçen kurumlara katkıda bulunmaktadır. 1983 sonunda “İzmir Devlet Opera ve Balesi”nde sahnelenen Necdet Levent’in bestelediği, Suna Şenel’in koreografisini yaptığı “Çoban Yıldızı Balesi”nin dramatik metninin, “Anarşist”, “Şenyaşar Ailesi” ve “İki Yaşlı” adlı oyunların, “Baltacıoğlu ve Tiyatro”, “Shakespeare ve Döneminin Kronolojisi” adlı kitapların yazarı olan ve “Gelecekte Bir Gün” gibi ödüllü birçok radyo oyunu kaleme alan Ongurlar sanat ve yazın dergilerinde, gazetelerde deneme, inceleme, öykü ve söyleşi türünde yazılar yazmaktadır.

Onuncu Yıl Marşı'na Atatürk Tarafından Yapılan Bir İlave:

Yurdu demir ağlarla örmek yeni kurulmuş “Türkiye Cumhuriyeti”nin öncelik verdiği alanlardan birisi idi. Bu işi ülkede bilen tek kişi “Demiryol Kumandanı” Behiç (Erkin) Bey idi. Atatürk’ün yakın arkadaşı olan Behiç Bey “Demiryolları Kurucu Genel Müdürü” yapıldı. Erkin lojistik bir mucize yaratarak “Kurtuluş Destanı”nın sayısız mimarlarından biri oldu. Eskişehir’de raylar arasındaki kabrinin yanından geçerken trenler yavaşlayarak sirenleri ile O’nu selamlarlardı. “Onuncu Yıl Marşı” hazırlanıp sunulduğunda Atatürk bir mısraını değiştirmiştir. “Yurdun her bir tepesinde dumanlar tütüyor” yerine “Demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan”ı yazıp Behiç Erkin’e “Sizin emeğinizin karşılığı olarak bu mısra’ı değiştirdim” demesi, bu büyük demiryolcuya en büyük armağan olmuştu.




Son Güncelleme:19.11.2017 06.01
Toplam Ziyaret:1312003
Online Ziyaretçi Sayısı:5
Bugünlük Ziyaret :20

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.