Ke

Keman ve Bileşenleri:

Keman ve Bileşenleri

\ Kendik, Bilge Elif:

Fizikçi bir babanın ve ressam bir annenin ikinci kızları olarak 1981’de İstanbul’da dünyaya geldi. Bilge Elif Kendik ilk öğrenimini Adana’da “Mimar Kemal İlkokulu”nda tamamladı. İlkokul bittikten hemen sonra “Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı”nın açmış olduğu yetenek sınavlarını geçerek 1991 yılında bu konservatuvarın “Piyano Ana Sanat Dalı”nda okumaya hak kazandı. İlk piyano çalışmalarına 1991’de Duygu Esen ile başlayan Kendik 1996 yılından itibaren Boguslaw Wodka ile çalışmalarını sürdürdü. Bu zaman içerisinde çok sayıda dinletiler verdi. 1997 yılında “Piyano Ana Sanat Dalı”nın yanısıra “Eşlikçilik Bölümü”nü de kazanıp çift ana dal programı okumaya başladı. Bu bölümdeki çalışmalarını Leyla Hüseyinova ile sürdürdü. Lisans II. sınıfında öğretmenlerinin eğitmenlik yeteneğini fark etmeleri ile onyedi yaşında iken oniki öğrenciye eşlikçilik yapmaya başladı. 1998 yılında Bulgaristan’ın Haskova ve Kırcaali kentlerinde dinletiler verip başarı belgesi aldı. Diğer başarı belgelerini 4–8 Kasım 1998 tarihleri arasında Ankara’da düzenlenen “II. Uluslararası Ankara Çoksesli Koro Festivali”nden ve 5–6 Kasım 1999 tarihleri arasında Mersin’de düzenlenen “II. Mersin Korolar Şenliği”nden almıştır.  2000 yılıdaki “XII. Altın Koza Kültür Etkinlikleri”ne katılımından dolayı teşekkür belgesi aldı. “Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nın 19–28 Eylül 1998 tarihleri arasında düzenlediği “II. Yaz Kursları” kapsamında Ayşegül Sarıca ve Ali Darmar’ın birlikte düzenledikleri piyano kursuna aktif katılarak başarı belgesi aldı. 1999 yılı Kasım ayında “Çukurova Müzik Dostları Derneği”nin davetlisi olarak gelen Martin Berkofsky’nin “Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı”nda düzenlenen eğitim seminerine katıldı. Kendik 2000–2001 tarihleri arasında Piyano Ana Sanat Dalı Başkanı Can Çoker’le ve Eşlikçilik Bölüm Başkanı Leyla Hüseyinova ile çalışmalarını tamamlayarak “Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı”ndan piyano bölüm ikincisi, eşlikçilik bölümü birincisi ve genel olarak okul üçüncüsü olarak mezun oldu. 2001–2002 öğretim yılında “Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Temel Bilimler Bölümü”nün açtığı kadro sınavını kazanarak 2001 yılında bu okulda öğretim görevlisi oldu. 2002 yılında kaval sanatçısı Şahin Doğan ile birlikte Bulgar halk ezgilerinden oluşan piyano–kaval resitali vererek “Türkiye’de İlk Çalınışı” gerçekleştirdi. Büyük ilgi gören bu parçaların piyano için düzenlemelerini Bilge Elif Kendik yaptı. Kendik o tarihlerden itibaren yaptığı gerek kişisel ve gerekse konservatuvar bünyesinde birçok yenilikçi dinleti vermesiyle dikkatleri çekti. 16-18 Kasım 2005 tarihinde “Hacettepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü”nün düzenlemiş olduğu “Gelenek, Kimlik, Bireşim: Kültürel Kesişmeler ve Sanat” adlı “Prof. Dr. Günsel Renda Onuruna Uluslararası Sempozyum”a konuşmacı olarak davet edildi ve “Osmanlı Sultanlarına Yazılmış Marşlar ve Avrupa'daki Benzerleriyle Formal Karşılaştırmalar” adlı bildirisiyle ilgi uyandırdı. İkinci cumhurbaşkanımız ve cumhuriyetimizin kurucularından İsmet İnönü için “Sakarya Üniversitesi”nde düzenlenen ve Erdal İnönü ile Özden Toker’in katıldığı panelde verdiği dinleti ile beğeni derledi. 6 Nisan 2006 tarihinde yüzseksen yıllık tarihinde “Sakarya Üniversitesi”nde ilk defa gerçekleşen “Türk Silahlı Kuvvetleri Armoni Mızıkası” dinletisinde yalkıcı olarak yer aldı. Kendik halen “Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nda öğretim görevlisi olarak görev yapmaktadır.

Kentet:

(Lat.) Beş ses ya da beş çalgı için yazılmış yaratı. Bu tür bir kombinasyon için yazılmış eserleri seslendiren oda küğü gruplarına verilen isim. Beşli, beşil. Örneğin "Miles Davies Quintet" ya da "Budapeşte Klarinet Beşili" gibi. Bkz. Beşil, Quintet.

Keskek, Mert Metin:

1967 Yılında Kilis'te doğan Keşkek 1978 yılında "İstanbul Belediye Konservatuvarı"nı kazanarak trompet sınıfına girdi. 1989 yılında "İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı"ndan mezun oldu ve aynı yıl yüksek lisans eğitimine başlayarak 1992 yılında bitirdi. 1990 yılında aynı okulda öğretim görevlisi olan sanatçı halen bu görevine devam etmektedir. 1986–1996 yılları arasında "İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatrosu"nda çeşitli müzikallerde görev alan Mert Metin Keskek bunun dışında "Akbank Oda Orkestrası", "İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası",  "Borusan Filarmoni Orkestrası", "Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrası", "İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası", "İstanbul Super Big Band Orkestrası", "CRR Caz Orkestrası" gibi birçok orkestrada görevler aldı.

\ Ketencoğlu, Muammer:

Geleneksel küğ alanında dünya ölçüsünde oluşturduğu yer ile uluslararası düzeyde aranan bir sanatçı haline gelmiştir. “Ayde Mori” albümünden “Jarnana” adlı şarkısı dünyadan geleneksel küğleri derlemelerde sunan “Rough Guide” dizisinin bir parçası olarak 2003 yılında “The Rough Guide To The Balkans” adlı seçkide yer aldı. Kıbrıs’ta yürütülen barış çabalarıyla bağlantılı olarak “Olive Tree Music” tarafından 2004’te İngiltere’de yayınlanan ve çeşitli ülkelerden sanatçıların birer eserle katıldığı “Cyprus Thing” adlı albümde Muammer Ketencoğlu da “Mağusa Limanı” adlı türküyle yer aldı. Aynı yıl sanatçı Polonya’da “Radio Bialystok”, Belçika’da da “Radio Klara” için Türk halk küğü izlenceleri hazırlayıp sundu. 11–18 Ağustos 2005 tarihleri arasında dünyanın seçkin klezmer topluluklarından “Brave Old World” tarafından Almanya’nın Weimar kentinde “Crossroads Istanbul to New York” adıyla düzenlenen atölye çalışmasına eğitmen olarak davet edildi. Etkinlikte Türk–Yunan ve Klezmer geleneklerinin üçlü etkileşimi, benzerlik ve farkları irdelendi. İlk kez 2000 yılında katıldığı bu projede 2005 yılında “Brave Old World” (Alan Bern, Michael Alpert, Kurt Bjorling, Stuart Brotman) topluluğunun yanısıra ünlü araştırmacı–küğcü Zev Feldman, Amerikalı kemancı Steven Greenman, Yunanistan’dan tanınmış kemancı Kyriakos Gouventas ile gitarist Yannis Alexandris ve Hollandalı akordiyoncu Sanne Möricke ile birlikte eğitmen kadrosunda yer aldı. Ketencoğlu 19–29 Ağustos 2005 tarihleri arasında Brezilya’nın Sao Paulo kentinde dinletiler vermek üzere oluşturulan “Akdeniz Orkestrası”na davet edildi. Küğ yönetmenliğini Brezilyalı küğcüler Magda Pucci, Livio Tragtenberg ve Carlinhos Antunes’in üstlendiği yirmiüç küğcüden oluşan bu uluslararası orkestrada Muammer Ketencoğlu küğ danışmanı, akordiyoncu ve şarkıcı olarak yer aldı. Çeşitli Akdeniz ülkelerinden gelen küğcüler ile Brezilyalı küğcülerin oluşturduğu bu orkestra Sao Paulo’da üç dinleti verdi. Küğün alabildiğine ticarileştiği günümüzde, küğcünün seçtiği türün öncelikle kendi zihinsel beklentilerine denk düşmesi gerektiğine inanan Muammer Ketencoğlu’nun her zaman severek yorumladığı küğ Anadolu, Yunan ve Balkan küğüdür.

Key:

(İng.) Anahtar, açkı. Dizeğe yazılmış notaları nasıl okuyacağımızı belirten sembol.




Son Güncelleme:17.12.2017 16.36
Toplam Ziyaret:1337177
Online Ziyaretçi Sayısı:7
Bugünlük Ziyaret :193

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.