\ Yücel, Ahmet Hilmi:

“Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı”nın en idealist ve en çalışkan yöneticisi idi. O’nun yöneticiliği süresinde “Adana Devlet Konservatuvarı” en parlak ve güzel günlerini yaşadı. Ahmet Hilmi Yücel 12 Ocak 1956 tarihinde Mardin’in Midyat ilçesinde doğdu. Lise eğitimini “Batman Anadolu Lisesi”nde tamamladı. 1978 yılında “Dicle Üniversitesi Fen Fakültesi”nden biyolog olarak mezun oldu. 1979 yılında “Adana Devlet Hastanesi”nde çalışma hayatına başladı ve 1980 yılında açılan sınavı kazanarak “Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı”na girmeye hak kazandı. 1985 yılında “Çeşitli Disseksiyon Aşamalarında Kalbin Plastinasyonu” konulu tez çalışmasıyla “Anatomi’de Bilim Uzmanlığı” derecesini aldı. 1988 yılında “Tespit Edilmiş Organlarda Doğal Rengin Korunması” konulu tez çalışmasıyla da “Anatomi’de  Doktora” derecesini aldı. 1989 yılında yardımcı doçent oldu. 1993 yılı Ekim ayında “Üniversite Doçenti” ünvanını aldı. Yücel, 6 Mayıs 1999 tarihinde profesör kadrosuna atandı. Çeşitli bilimsel projelerde yurtiçi ve yurtdışı çalışmalarda bulundu, yurtiçi bilimsel dergilerde danışmanlık ve editörlük görevleri yaptı. “Çukurova Üniversitesi” ve “Tıp Fakültesi” içinde çeşitli idari ve akademik görevlerde bulundu. “Adana Seyhan Lions Kulübü”, “Anatomi Derneği”, “American Association of Clinical Anatomists” (AACA), “Adana AIDS savaşım Derneği”, “Adana Çevre ve Tüketiciyi Koruma Derneği”, “Çukurova Müzik Dostları Derneği” gibi dernek ve kulüplerde çeşitli kademelerde görev aldı. 15 Şubat 2002 tarihinden 2012 yılına kadar “Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı Müdürlüğü” görevini yaptı. “Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı”nda öğretim üyesi olarak vefatına kadar görevini sürdürdü. 24 Kasım 2017 tarihinde atandığı “Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanlığı” görevini vefatına dek yürüttü. Bu son derece saygıdeğer ve üretken insanı oldukça erken bir yaşta yitirdik. Yaşasaydı Adana bilim, kültür, sanat ve eğitimine büyük katkılarının devam edeceği açıktı. Sayın Yücel 25 Nisan 2020 tarihinde geçirdiği kalp krizi sonrası yaşama veda etti ve 27 Nisan 2020 tarihinde toprağa verildi, korona salgını yüzünden sonsuzluğa uğurlanmasına sınırlı sayıda dostu ve üniversite personeli katılabildi. Değerli hocamızın ışığı yaşadığımız süre boyunca yolumuzu aydınlatmaya devam edecektir. Ahmet Hilmi Yücel’in Çağlar adında bir oğlu vardır. Bkz.: Ahmet Hilmi Yücel’in Ardından Birkaç Satır: http://www.muziklopedi.org/?/Makale/2449

\ Yücel, Erkan:

İşçi Partisinin önderlerinden, Türk tiyatro ve sinemasının unutulmaz yıldızı ve devrimci sanatın yetkin öncüsü, partili sanatçı Erkan Yücel 9 Eylül 1985 tarihinde bir trafik kazasında vefat etti. Devrimci iyimserliğin ve umudun simgesi, insan merkezli bilimsel sosyalizmin gülen yüzü olan sanatçı yozlaşmanın kültür, çürümenin sanat olarak sunulduğu ve sanatın metalaşıp piyasaya düştüğü koşullarda mücadele etti. Ütopyayı hedefledi, ama ayaklarını hep toprağa bastı; sanatıyla zirveye çıktı, ama tevazusuyla halkın içine karıştı; son nefesine kadar sanata dört elle sarıldı, ama sistemin marjinal sanat anlayışına karşı insanı hep yüceltti, özgürlüğün mücadelesini verdi. Yücel sanatı hem yaparak hem yaptırarak sevdiren devrimci bir yol izledi. “Devrimci Ankara Sanat Tiyatrosu”nu kurduğu zaman “Her yer bir sahne! Herkes birer oyuncu!” dedi. Öncülük ettiği sanatçılarla yeri geldiğinde pazarcı kasalarının üzerinde, yeri geldiğinde traktör römorklarının üzerinde; bazen köy meydanlarında oyunlar sergiledi; çoğu zaman da halktan kimseleri oyunlara dahil etti. Erkan Yücel’in kurduğu “Devrimci Ankara Sanat Tiyatrosu” ve “Ankara Halk Tiyatrosu” uzun yıllar kapılarını tiyatro yapmak isteyen herkese açtı. Erkan Yücel yaşamı boyunca insanı geliştirerek dönüştürmek için sanatı esas aldı ve tiyatrosunu bir okula dönüştürdü. “Devrimci Ankara Sanat Tiyatrosu” ve “Ankara Halk Tiyatrosu” içinde tiyatro ile tanışan birçok kişi sanat yaşamlarına buradan aldıkları ilhamla devam ettiler, tiyatrodan öğrendiklerini hayatın başka alanlarında da değerlendirdiler. Binlerce kişi Erkan Yücel’in kendilerine aşıladığı devrimci umudu hala yüreklerinde taşımaktadırlar. 13 Mart 1944 tarihinde doğan Yücel tiyatro yaşamına “Ankara Meydan Sahnesi”nde başladı. Daha sonra Ankara Sanat Tiyatrosuna girdi. Bu tiyatro ile birçok oyunda rol aldı, ödüller kazandı. “Ayak Bacak Fabrikası”, “Klimanjaroya Tek Başına Tırmanmak” ve “72. Koğuş” adlı oyunlar ile yurt çapında bir üne kavuştu. Ardından ideolojik farklılaşma nedeniyle Ankara Sanat Tiyatrosundan ayrılarak “Devrimci Ankara Sanat Tiyatrosu”nu kurdu.1970’lerin politik yaşamını sahneye taşıdı. Anadolu’ya birçok dolaşı düzenledi. Köylere kadar tiyatro götürdü. Sahne bulamadığı yerlerde traktör römorklarında oynadı. İllegal olan Türkiye İhtilalci İşçi Köylü Partisi (TİİKP) üyesiydi ve 12 Mart’ta sergiledikleri “Hitler Rejimi’nin Korku ve Sefaleti” isimli oyun nedeniyle sıkıyönetim tarafından tutuklanarak yargılandı, 15 yıl ağır hapis cezasına mahkum edildi. 1974 yılında çıkarılan genel afla özgürlüğüne kavuştu. Yine aynı yıl Yılmaz Güney’in “Endişe” adlı filminde rol aldı. Bu filmdeki rolü ile 1975’te “San Remo Film Şenliği”nde “En İyi Erkek Oyuncu” ödülünü aldı. Kazandığı bu ödülle uluslararası alanda ödül alan ilk ve tek sinema oyuncusu oldu. Daha sonra Erden Kral’ın yönettiği “Bereketli Topraklar Üzerinde” ve “Hakkari’de Bir Mevsim” adlı filmlerde rol aldı. TRT için Kemal Tahir’in eserinden yola çıkarak hazırlanan “Yorgun Savaşçı” adlı dizide görev aldı. Fakat bu dizi film o dönem TRT’de gösterilmedi, 12 Eylül darbesi sonucu yasaklanarak yakıldı. Filmin elde kalan bir kopyası ancak uzun yıllar sonra TRT’de gösterilebildi. 12 Eylül 1980 darbesi ile sadece oynadığı film değil, oyunları da yasaklandı. Fakat verilen mücadele sonucu sıkıyönetim komutanlığı oyunlarını serbest bıraktı, ama Erkan Yücel’in sahneye çıkmasını yasakladı. 12 Eylül’den sonra da pasaport verilmeyip yurtdışına çıkışı yasaklandı. Tiyatro çalışmalarına “Devrimci Ankara Sanat Tiyatrosu”nun ardından kurduğu “Ankara Halk Tiyatrosu”nda devam etti. Ankara’da yerleşik bir sahne kurdu. Politik oyunların yanı sıra çocuk oyunları da hazırladı. 9 Eylül 1985 yılında film çekimi için gittiği İzmir yolunda geçirdiği bir trafik kazası sonucu hayatını kaybetti.

\ Yüksel, Bülent:

Bülent Yüksel ertiksel yolculuğuna çok küçük yaşlarda Neşet Ertaş’ı yakından tanıyarak ve büyük ustadan feyz alarak başlamıştır. Yüksel uzun yıllar birçok kurumda “TSM”, “THM” ve çoksesli korolar çalıştırmış olup, geçtiğimiz yıllarda bir gazetenin danışmanlığını, genel koordinatörlüğünü ve başyazarlığını da yapmıştır. Yüksel aynı zamanda 2008 yılında “Dünya Yayıncılar Birliği” tarafından Türkiye’nin en iyi 41 yazarı arasında gösterilmiştir, halen editörlük de yapmaktadır. Yüksel, ayrıca opera ve devlet sanatçıları ile birçok mekanlarda “Üçül Oda Küğü” dinletileri gerçekleştirmiştir. Avusturya “Viyana Konservatuvarı”nda arşiv çalışmalarında bulunan Yüksel Avusturya, Yugoslavya, Bulgaristan, İran, Rusya ve İspanya’da etnik ve folk küğü gruplarıyla çalışmıştır. Yüksel Türkiye’de birçok ünlü sanatçıya eşlik etmiş olup, ayrıca küğ yarışmalarında çalıştırdığı okullar “TRT” jürilerinden altı kez Türkiye birinciliği, bir kez bölge ikinciliği ve “BIM Dünya Festivalleri”nde ise iki kez dünya ikinciliği almışlardır. “Milli Eğitim Bakanlığı” ve “Kültür Bakanlığı” komisyonlarında görevler alan Yüksel üniversiteler korosunu çalıştırmış, ayrıca “Avrupa Birliği” ile ortak eğitim proje çalışmaları olan “SHD” isimli bir sivil toplum kuruluşunda sosyal işler sorumlusu ve sanat danışmanı olarak görev yapmıştır. Belgesel niteliği taşıyan “Cumhuriyet’imizin Saklı Tarihi” ile ilgili bazı çarpıcı konularda çalışmalarını sürdüren Yüksel’in zaman zaman dış basında da makaleleri yayınlanmaktadır. Bülent Yüksel 1997 yılından bu yana “Kadıköy Belediyesi” bünyesinde “TSM” ve “THM” koroları çalıştırmaktadır. Yüksel, Ahmet Türkoğlu’nun yapımcılığını üstlendiği “Tarihte Müzikli Aydınlanmalar” isimli belgeselin de küğlerini üstlenmiştir. Ayrıca Bülent Yüksel 2013 yılında uluslararası bir proje olan “Dünya Barış Orkestrası”nın kuruculuğunu ve yönetkenliğini üstlenmiş, ancak bu önemli proje son aşamada bazı nedenlerle askıya alınmıştır. Yüksel eğitim kurumlarında ve dinleti salonlarında Türk ezgileri ve dünya etnik küğlerinden oluşan dinletiler ve söyleşiler de vermektedir. Ayrıca tüm bunların yanısıra kültür, sanat organizasyonları ve sosyal sorumluluk bilinci ile “Çocuk Esirgeme Kurumları” ve “Huzur Evleri”nde gönüllü çalışmalar da yapmaktadır. Büyük Kulüp: https://www.youtube.com/watch?v=sHxNCV1upCc, Uzak Doğudan Gelen Sesler: http://www.dailymotion.com/video/xli4zy, Japon Kanunu: http://www.dailymotion.com/video/xlipeb, Piyano: https://www.youtube.com/watch?v=9-bZo7x0PH0.

\ Yüksel, Rahşan Sarı:

1977’de Şile’de doğan Rahşan Sarı Yüksel, ilkokul ve ortaokulu Şile’de okuduktan sonra 1992 yılında yetenek sınavıyla girdiği “İstanbul Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi”nde ana dalı klarnet, yardımcı dalı olarak piyano bölümünde okudu. Lisede klarnet derslerini Sezgin Unan, remileme derslerini Faris Akarsu ve İlteriş Sun ile, koro derslerini ise Selahattin Evcil’den almıştır. 1999 yılında “Hacettepe Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Bölümü”nü kazanan 3 kişi arasında olup 2003 yılında “İstanbul Bayrampaşa’da Yaşayan Boşnakların Geleneksel Kültürleri ve Müzikleri” teziyle mezun olmuştur. Müzikoloji bölümünde caz ve çağdaş küğ derslerini İlhan Baran, remileme derslerini Mehmet Göktepe, uyum bilgisi derslerini Ertuğrul Bayraktarkatal ve piyano derslerini ise Yasemin Marlalı ile yapmıştır. 2015 yılında “Anadolu Üniversitesi Sosyoloji Bölümü”nü bitirmiş olup, sosyolojiyi küğ bilimiyle birleştiren bir ön adım olarak görmüştür. Resmi olarak öğretmenlik hayatına 2003 yılında başlamış, 2010’a kadar Şile’de “75. Yıl” ve “Balibey” ilkokullarında öğretmenlik yapmıştır. Aynı dönemde “Celadet Moralıgil Kültür Merkezi”nde de üflemeli çalgılar orkestrası eğitmenliği gerçekleştirmiştir. Bunun yanısıra “Şile Halk Eğitimi Merkezi”nde çocuk ve yetişkin koroları çalıştırmış olup “Eminönü Halk Eğitimi Merkezi”nde ise “Kredi Yurtlar Kurumu”nun “Gençlik Korosu”nu Bülent Yüksel ile birlikte çalıştırmıştır. 2010’da ise “TED İstanbul Koleji”yle başlayan üflemeli çalgılar öğretmenlik serüveni “Mektebim Koleji Müzik Bölümü Başkanlığı” ile devam etmiştir. 2016 yılında ise “Doğa Koleji”nde koro öğretmenliğine  başlamıştır. 1984 yılında İsmet Demiral’ın kurmuş olduğu ve yönettiği üflemeli çalgılardan oluşan “Şile Gençlik Orkestrası” kurumsallaşarak aynı isimle “Celadet Moralıgil Kültür Merkezi”nde faaliyet gösteren kuruma ilkokul yıllarında dahil olmuştur. 2003-2010 yılları arasında bu orkestranın eğitimini ve genel sorumluluğunu üstlenmiş olup şehir içi ve dışında birçok yerlerde özel davetler üzerine festivallere katılarak temsil etmiştir. Çalışma sistemleri yönünden Türkiye’de ilk ve tek orkestra özelliğini taşımakta olan orkestra ayrıca 2003 ve 2005 yıllarında iki kez Almanya “Schwamisch Gmünd”de “Stadtische Musikschule” adında bir küğ okulu ve “Herlikofen Müzik ve Bigband Orkestraları Festivali”ne 63 orkestra içerisinde bir tek yurt dışından katılan misafir ülke olarak Türkiye'yi temsil etmiştir. Bu orkestra hakkında daha geniş bilgi yandaki linkte yer almaktadır: http://bianet.org/Yazar/Rahsan-Sari. Rahşan Sarı Yüksel 2010 yılından bu yana Bülent Yüksel yönetimindeki korolarda yardımcı yönetken olarak katılım göstermektedir. Makaleleri: 1. “Türk Eğitim Derneği Vakfı Ankara Koleji İlköğretim Okulu” (TED Ankara Koleji) “Nefesli Sazlar Orkestrası ve Çok Sesli Korosu” (Alan Araştırma Teknikleri Araştırma Raporu Ank. 2001), 2. Çocuğun Dili (Çoluk Çocuk Dergisi Ank. 2006), 3. Uygarlık (Ank. 2001), 4. Yaşamın İçinden (Ank. 2001), 5. Günümüzde Müziğin Araç Haline Getirilmesi (Ank. 2000), 6. Tanzimattan Günümüze Kadar Türk Şiirinde Kadının Yeri (Ank. 2000), 7. Piyano ile çocuk gelişimi (İst. 2012), 8. Hayatımızın Anlamı (İst. 2014), 9. Eğitimde Eşitlik Nerede Başlar (İst. 2014). “Sen Atatürk”: https://www.youtube.com/watch?v=KqHQ_nISJd8&t=62s, “Kahraman Erler”: https://www.youtube.com/watch?v=2AKQHkw40fg, Blokflüt “Sen Atatürk”: https://www.youtube.com/watch?v=KqHQ_nISJd8, Blokflüt “Efem”: https://www.youtube.com/watch?v=O--7HJB1094, “Nisan”: https://www.youtube.com/watch?v=6B-KQaFyVR8&t=29s, “10. Yıl”: https://www.youtube.com/watch?v=RsmlnpPoY28, “Çamdan Sakız Akıyor”: https://www.youtube.com/watch?v=mAku16Qz4lU, “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı - 2017”: https://www.youtube.com/watch?v=CMtKeY5JGPw&t=17s, “29 Ekim Cumhuriyet Bayramı - 2017”: https://www.youtube.com/watch?v=rjK11ah1aZw, “Atatürk Marşı - İstiklal Savaşının En Büyük Armağanı”: https://www.youtube.com/watch?v=BnYQCYzM7CE, “Hayat Bayram Olsa”: https://www.youtube.com/watch?v=zEOw3BKKnK8, “Sunalar”: https://www.youtube.com/watch?v=laYXFPdxuJ0, “Yeni Yıl - 2018 Ritim”: https://www.youtube.com/watch?v=9z6YWe8EjZ8, Ritim Dersleri: https://www.youtube.com/watch?v=BSnQBWp0le0&t=15s.

\ Yümlü, Zafer:

İzmir’de doğdu. İlk küğ derslerini A. Faruk Kakınç’tan aldı. 1990 yılında “Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”na girerek Ferhat Güneri’nin korno öğrencisi oldu. 1994-1998 arası Ertuğrul Karamenderes ile “Rus Ekolü” üzerine çalıştı. 1997’de bir dizi dinleti için gittiği Fransa’da “Rouen Konservatuvarı”nda Charles Lecomte ile, 2000 yılında ise İsviçre’de “Cenevre Konservatuvarı”nda Gregory Cass ile çalıştı. 1995-2001 yılları arasında “İzmir”, “Çukurova” ve “Bursa” senfoni orkestralarında konuk korno sanatçısı olarak görev aldı. 2002 yılında İzmir’de bir ilki gerçekleştirerek “Çok Sesli Dünya Şarkıları Topluluğu”nu kurdu. Bu topluluk, farklı dillerde çok sesli koro ezgileriyle çeşitli çalışmalarda bulundu. 2004 yılında ulusal ve uluslararası çok sesli küğ alanında dinletiler vererek toplumu bilinçlendirmek amacıyla çabalar harcayan “Ensemble Feverish Music Uluslararası Kültür Ajansı”nı kurdu. 2007’de Türkiye’de ilk defa “Ege Üniversitesi” işbirliği ile “Bir Enstrümanı Tanıyalım” adlı seminer programları yaptı ve aldığı davetler üzerine bu seminerleri Türkiye’nin çeşitli üniversite ve eğitim kurumlarında gerçekleştirdi. Yümlü, 2009 yılında Litvanya’da gerçekleştirilen “Summer Academy Art Baltica 2009”a konuk sanatçı olarak davet edilmiş ve orada eğitimler vermiştir. Türkiye’de ilk olarak bir korno sanatçısına, Zafer Yümlü’ye adanan İtalyan bağdar Andrea Ferrante tarafından bir konçerto yazılmıştır. “Ensemble Feverish Music Uluslararası Kültür Ajansı”, 2012 yılında Türkiye’de bir ilk olarak gerçekleşen “Klasik Müzik Enstrümanları Konuşuyor” projesinde, proje ortağı olarak yer aldı. Bu projenin amacı, yabancı ve Türk bağdarların eserlerinden oluşan oda küğü dinletileri ile ilköğretim öğrencilerine klasıl küğ sevgisi kazandırılarak klasıl küğ çalgılarının müzik tanıtılmasını sağlamak, geleceğin sanatçıları olabilecek çocuklarda farkındalık yaratarak yeteneklerinin ortaya çıkmasına yardımcı olmaktı. İzmir’in Bayraklı ilçesinde yer alan on adet ilköğretim okulunda gerçekleşen bu projede Zafer Yümlü, öğrencilere “Çok sesli müzik nedir? Klasik müzik enstrümanlarını tanıyalım” isimli seminer sunumu gerçekleştirdi. Sanatçı, 2013 yılında da Avusturya’nın Dorbirn şehrinde düzenlenen “Dornbirn International Horntage 2013” etkinliğine konuk öğretim üyesi olarak katılmıştır. Bu etkinlikte, sanatçının kendi düzenlemelerinin yer aldığı “Dört Korno için Anadolu Ezgileri” adlı kitabından eserler seslendirilmiştir. “Ensemble Feverish Music Uluslararası Kültür Ajansı”nın, 2014 yılında gerçekleştirdiği “AB Projesi” kapsamında dünyaca ünlü klasıl gitar virtüözü ve “Hollanda Kraliyet Konservatuvarı”nda klasıl gitar bölüm başkanı olan Enno Voorhorst, ustalık sınıfı eğitimleri vermek üzere İzmir’e geldi. “Yaşar Üniversitesi Müzik Bölümü”nün de proje ortağı olarak yer aldığı bu etkinlik, kursa katılan öğrencilerin oldukça büyük beğenisini topladı. “Ensemble Feverish Music Uluslararası Kültür Ajansı”, birçok projesinde olduğu gibi yine bir ilki gerçekleştirmiş oldu. Enno Voorhorst, bu proje kapsamında ilk defa Türkiye’ye ustalık sınıfı eğitimi vermeye geldi. Türkiye’nin ilk bakır üflemeli çalgılar festivali olan “1. Uluslararası Menderes Brass Festivali” de 2014 yılında İzmir’in Menderes ilçesinde Zafer Yümlü tarafından gerçekleştirilmiştir. Halen genel koordinatörü olduğu “Ensemble Feverish Music Uluslararası Kültür Ajansı”nda dinleti çalışmalarını sürdüren sanatçı, çoksesli küğün çeşitli dallarında öğrenciler yetiştirmekte, dünya çapında sanatçıların katıldığı ustalık kursları düzenlemektedir. Dünya çapında pek çok sanatçı ve topluluğun Türkiye’deki temsilcisi olan Yümlü’nün, Almanya’da yayımlanmakta olan “Dört Korno için Anadolu Ezgileri” adlı bir kitabı bulunmaktadır. (www.spaeth-schmid.de) Zafer Yümlü, çoksesli küğ alanında düzenlenen çok sayıda sempozyum ve seminere de konuk konuşmacı olarak katılmıştır. Yümlü’nün çeşitli internet sitelerinde ve yazılı basın organlarında çoksesli küğ alanında yayınlanan birçok makalesi ve bildirileri bulunmaktadır. Sanatçı, dünyaca ünlü "iClassical Academy"de küğ tarihi dersi vermektedir.

\ Yüregir, Yalçın Remzi:

1932 yılında Adana'da doğan Yalçın Remzi Yüregir, 1953 yılında "İstanbul Robert Kolej Teknik Okulu"ndan inşaat mühendisliği dalında lisans ve 1954 yılında Amerika Birleşik Devletleri "Harvard Üniversitesi"nden yüksek lisans derecesi ile mezun olmuştur. Gerek ortaöğretim yıllarında ve gerekse teknik dalda öğrenimini sürdürürken özel derslerle küğ eğitimine başlamış ve devam ettirmiştir. Bu bağlamda 1946-1948 yılları arasında Ankara'da Fuat Türkay'dan piyano dersleri almış ve piyano çalışmalarını 1949-1953 yılları arasında Cemal Reşid Rey ile sürdürmüştür. Rey ile piyano çalışmalarını yapmasının yanısıra uyumbilgisi ve karşıtyazım dersleri de almıştır. Teknik öğrenimini Amerika Birleşik Devletleri'nde tamamladığı süreçte Boston kentinde "Longy School of Music" ile "Chaloff School of Music"de remileme, piyano ve uyumbilgisi derslerini de takip etmiştir. 1955 yılında "Michigan Üniversitesi Küğ Fakültesi"ne sınavla girmiş, bağdama dalında 1956 yılında lisans ve 1958 yılında da yüksek lisans derecelerini alarak mezun olmuştur. Yalçın Remzi Yüregir 1991 yılında "Gazi Üniversitesi"nden küğ eğitimi dalında "Sanatta Yeterlik" derecesi elde etmiştir. Askerlik görevini 1958–1959 yıllarında tamamladıktan sonra 1959-1961 yılları arasında "Yeni Adana Gazetesi"nde gazetecilik ve yazarlık yapmış, bu arada yazı işleri müdürlüğünü de üstlenmiştir. Serbest meslek sahibi olarak çalıştığı yıllarda; yani 1961-1962 yılları arasında "Adana Erkek Lisesi"nde, 1962-1973 yılları arasında "Adana Kız Lisesi"nde, 1970-1973 yılları arasında da "Adana Paksoy Kız Lisesi"nde küğ öğretmenliği yapmıştır. Küğ öğretmenliği döneminde, küğ eğitimi dalında ortak yazar olarak yayınlanan eğitsel betikleri bulunmaktadır. Bunlar arasında 1965 yılında yayınlanan "İlk Müzik Öğretimi ve Flüt Metodu", 1968 yılında basılan "İmam-Hatip ve Dengi Okullarda Müzik Eğitimi" ve 1972 yılında çıkan "Yeni Blokflüt Metodu" sayılabilir. Yüregir 1963-1964 yılları arasında "Adana Radyosu"nda altmışı aşkın sayıda haftalık "Açıklamalı Batı Müziği"izlenceleri düzenlemiştir. 1963-1978 yılları arasında "Adana Halkevi"nde çeşitli yönetim kademelerinde çalışmış, ayrıca küğ kolu yöneticiliğini yüklenmiş, yaygın eğitime yönelik dinleti dizileri planlamış ve gerçekleşmesini sağlamıştır. 1964-1966 yılları arasında gençlere kültür hizmeti vermeyi amaçlayan "Atatürk Gençlik Sarayı"nın müdürlüğünü yapmıştır. Yalçın Remzi Yüregir 1978 yılında "Çukurova Üniversitesi Yapı İşleri Teknik Dairesi Başkanlığı" görevini yüklenerek üniversitede göreve başlamıştır. Üniversitedeki çalışmaları sürecinde, 1979-1980 ve 1980-1981 öğretim yıllarında "Çukurova Üniversitesi Temel Bilimler Fakültesi"nde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak "Müzikte Türler ve Biçimler" isimli seçmeli dersi vermiştir. 1984 yılında kuruluşundan başlayarak "Güzel Sanatlar Bölüm Başkanlığı" yapmış olan Yüregir, sanat dallarının büyük çoğunluğunu içeren geniş bir konu açılımı bulunan "Güzel Sanatlar İzlencesi"nin tasarlanmasında ve gerçekleştirilmesinde etkili olmuş, ayrıca öğretim görevlisi olarak bu bölümde "Piyano" ve "Müzik Edebiyatı" derslerini vermiştir. Kuruluşuna 1968 yılında karar verilen ve 1989-1990 öğrenim yılında eğitim-öğretime başlayan "Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı"nda 1989–1999 yılları arasında kurucu müdür olarak görev yapmış, 1992 yılında doçent ve 1997 yılında profesör olmuştur. Yöneticiliğinin yanısıra remileme, biçim bilgisi, orkestra çalgıları ve uyum bilgisi dersleri ile yüksek lisans eğitiminde modal karşıtyazım ve uyumbilgisi derslerini vermiştir. "Modal Kontrpuan" ve "Orkestra Çalgıları" isimli betikleri bu dönemde yayınlanmıştır. Bağdaları arasında bir orkestra ardışı, bir yaylı çalgılar üçülü, koro yaratıları ve lied'ler bulunmaktadır. Yalçın Remzi Yüregir 1999 yılında emekli olmuş, ancak kuruculuğunu yaptığı konservatuvarla bağlarını hiçbir zaman koparmamıştır. Halen bu okulda derslere girmekte ve varlığıyla bu kuruma destek olmaktadır. Çalışmaya ve üretmeye de ara vermeyen Yüregir Adana küğ yaşamının en büyük isimlerinden biridir.

Yürük:

“Hızlıca” anlamında kullanılan bir terimdir.

\ Yürük, Fakı Can:

1980 yılında Eskişehir’de doğdu. İlköğrenimini “Dumlupınar İlköğretim Okulu”nda; orta, lise ve üniversite öğrenimini ise “Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü Piyano Anasanat Dalı”nda tamamladı. 2004 yılında “Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü”nde “Müzik Anasanat Dalı”nda yüksek lisansa başladı ve 2006 yılında yüksek lisansını bitirdi.2004 yılında “Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nda ders saat ücretli öğretim elemanı olarak, 2006 yılında ise okutman olarak göreve başladı. 2010 yılında “Devlet Konservatuvarı” Müdür Yardımcılığı görevine atandı. Fakı Can Yürük halen bu göreve devam etmektedir. Sanatçının verdiği dersler arasında piyano hazırlık, piyano, yardımcı piyano, korrepetisyon bulunmaktadır. Yürük, çeşitli yurtiçi koro, piyano ve oda küğü dinletileri vermiştir.

Yürüyüşlük (Yürüyüş):

Bir topluluğun simgesi olmak üzere yazılan türleri ilgili topluluğu ateşlendirici ve heyecanlandırmaya yönelik olarak yazılır. Tempolu olması, ritmik yapısının keskin hatlar taşıması, sözlerinin ve küğünün kolayca akılda kalması istenerek yaratılır. Bkz. Marş. (it. marcia; fr. marche; alm. marsch; ing. march) Seslerin ve uyguların bir tür sıralanış biçimi, bu sıralanış biçimi çerçevesinde grupların ya da kitlelerin buna uygun şekilde yaptıkları yürüyüş hareketleri. Bu yürüyüşleri yapan gruplar ya da kitleler tartım, ölçü ve hız bakımlarından saat gibi şaşmadan uygun adım hareket ederler. Sıra ile ve birbirini ardıllıklarla izleyen bu ritmik hareketler belli bir kararlılıkla yerine getirilir. İntizamlı ve uygun bir şekilde yerli yerinde yapılan bu tertipli insan yürüyüşlerinde çalınmak üzere yazılan bağdalara da aynı isim verilir. Silahlı güçlerin yürüyüşlerine, adım ve geçitlerine uygulanmak üzere yazılmış “askersel” bağdalar olduğu gibi tamamen sanatsal amaçlarla yazılmış olanlar da bulunmaktadır. Bu ikinci kategoride değerlendirilenler dinletilerde ve salonlarda dinleyiciye yönelik olarak seslendirilirler. Tüm bunların dışında cenaze ve yas törenlerinde çalınanlar vardır ki bunlara Almanca'da “Todtenmarsch” veya “Trauermarsch", İtalyanca'da “marcia funebre” denilir ve vefat eden önemli bir kişinin cenaze töreni esnasında çalınması için yazılmışlardır; genelde dini karakterli olup görkemli yaratılardır. Sakin bir hızda ve duyarlı bir şekilde seslendirilirler. Frederick Chopin’in Op. 35 sırasayılı 2 numaralı piyano sonatının üçüncü bölümünde yer alan “Funeral March - Marche Funebre” sanatsal olan böylesi verimlere çok iyi bir örnektir. “Lento” olan bu bölümden hemen sonra baş döndürücü bir hızda seslendirilen son bölüm “Finale: Presto” yer alır. Beethoven’in Op. 26 sırasayılı 12 numaralı büyük labemolden piyano sonatının üçüncü bölümü de benzeri sanatsal yaratıların en önemli örneklerindendir ve bölüm başlığı “marcia funebre sulla morte d’un eroe” şeklinde isimlendirilmiştir. Ayrıca yine Beethoven’in Op. 55 sırasayılı büyük mibemolden 3. sinfonisindeki cenaze marşı “Marcia Funebre - Adagio assai” olağanüstü bir yaratı olup sıklıkla dinleti salonlarında çalınmaktadır. Bu bölüm küğsel edebiyatta eşine kolay rastlanmayan güzellikte bir “ölüm marşı”dır. İki konu ile işlenmiş olan lirik bir yapıdadır; ancak bu bölümün neden “ölüm marşı” olarak nitelendirildiği hala tartışılmaktadır.




Son Güncelleme:02.08.2021 22.17
Toplam Ziyaret:5668030
Online Ziyaretçi Sayısı:15
Bugünlük Ziyaret :604

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.