01.07.2016 / ‘Andante Dergisi’nin Temmuz 2016 Sayısı Çıktı!

01.07.2016 / Andante Dergisi


    
“Türkiye’nin Müzik Kültürü Dergisi” sloganıyla yenilenen “Andante”nin Temmuz sayısı raflardaki yerini aldı!

 

     “Andante Dergisi”nin bu ayki kapağında müzik dinleme alışkanlıklarımız var. “Müziği nereden ve nasıl dinliyorsunuz?” sorusunun yöneltildiği müzisyen ve müzikseverler hem kişisel dinleme deneyimleri hem de hangi müziklerin dinleyicisi oldukları hakkında bilgi verdiler.

 

     Müzikseverleri bambaşka dünyalara götüren 123 grubu üyeleri son günlerde neler yaptıklarını öğrenmek isteyen Ahu Ünalp’in sorularını yanıtladılar.

 

     Burak Sülünbaz bu yıl 23’üncüsü düzenlenen “İstanbul Caz Festivali”ne katılan sanatçılar hakkında bilgi verirken Tuğçe Yapıcı “İstanbul Caz Festivali”nin tek gecelik Kadıköy çıkarması üzerine Festivalin direktör yardımcısı Harun İzer’le sohbet etti.

 

     Onur Aydın ve Berna Başaran “Bilkent Senfoni Orkestrası” konserine şef ve solist olarak katılan tromboncu Christian Lindberg, Ayşe Öktem ise sahnelerde her geçen gün kendine daha sağlam bir yer edinen genç piyano ikilimiz “Duo Blanc & Noir” ile sohbet etti.

 

     Haziran sayısında Leyla Gencer’in vestiyere kadar düşen büstünü konu edinen köşe yazısıyla gündem oluşturan Şefik Kahramankaptan bu sayıda “Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü”nün devlet senfoni orkestralarına getirdiği tek tip afiş uygulamasını eleştiriyor. Kahramankaptan genç müzisyenlerimizin sıra dışı başarılarını duyurduğu diğer köşesinde ise besteci Mert Moralı ve kemancı Alican Süner’in kariyerlerindeki son başarıları konu etti.

 

     Müzikolog yazarlarımız Evrim Hikmet Öğüt, klasik müzik ve popüler müziğin evliliğinden doğan klasik crossover türünü mercek altına alırken, Uğur Küçükkaplan kapak dosyamıza da atıfta bulunduğu köşe yazısında müziği tanımlamanın güçlüğü üzerine bir yazı kaleme aldı. Mizahi yazıları büyük ilgi uyandıran Efdal Altun müzikte tasarruf etmenin önemini “farklı bir üslup” ile dile getirdiği köşe yazısıyla okurlarına yine kahkahalar attıracak.

 

     “Andante”nin Klasik Türk Müziği alanındaki sürekli yazarları Fikret Karakaya bu sayıda “Heterofoni ve Türk Musikisi” üzerine yazarken İncila Bertuğ, Münir Nureddin Selçuk’un eski “Moda Deniz Kulübü”nde 1950’li ve 60’lı yılların Temmuz ve Ağustos aylarında verdiği efsanevi konserlerin öyküsünü yazdı.

 

     “Tarihten Yapraklar Köşesi”ni bu sayıda Serhan Yedig’den devralan Alper Maral, öne çıkmamayı tercih eden müzik adamlarımızdan besteci Ali Doğan Sinangil’in 1960’lı yıllarda efsanevi “Darmstadt Yeni Müzik Yaz Kursları”na katılmasının öyküsünü, bestecimizle yaptığı söyleşide kendi sözleriyle aktardı.

 

     Emre Aracı geçenlerde yeniden ziyaret etme fırsatı bulduğu Ukrayna’nın “Lviv Operası”nı, bu ülkeden çıkan en büyük opera sanatçılarından biri olan Solomiya Krushelnytska’nın zihninde uyandırdığı çağrışımlar eşliğinde gezdi ve opera binasının bibloyu andıran muhteşem salonunda bir konser yönetti.

 

     “Andante”nin “Klasik Batı Müziği” alanındaki sürekli yazarları Can Çakmur Robert Schumann, Orçun Orçunsel ise Ludwig van Beethoven üzerine yazdılar.

 

     28 yıldır İstanbullu sanatseverlere hizmet veren “Enka Kültür Sanat”ın yetkilileriyle sohbet eden Özge Denizci izleme fırsatı bulduğu “İstanbul Makamı” belgeselini “Yerli Yersiz” adlı yeni köşesinde ve “Opera Dolmuşu” gösterisini “Kaçırmadık” sayfalarında “Andante” okurlarına anlattı. “Kaçırmadık” sayfalarında izlenimlerini paylaşan diğer yazarlarımız “İstanbul Müzik Festivali” ve diğer konserlerden izlenimleriyle Egemen Berköz, “Zorlu PSM”deki Sigur Ros konseri yazısıyla Murat Beşer, “Cappadox Festivali”ndeki “The Sun Ra Arkestra” konseriyle Aslı Büyükköksal oldu.

 

     “Kayıt Masası” ve “Kitap Rafı” sayfalarında Emre Aracı’dan Murat Beşer’e, Burak Sülünbaz ve Cenk Akyol’dan Feyzi Erçin’e uzanan geniş bir kadro tarafından yazılan eleştiri metinleri yer alıyor. Ahu Ünalp piyasada bulunabilen kaliteli ürünleri tanıttığı “Hi-Fi” sayfalarında bu alanın önemli isimleriyle yaptığı sohbetlerine “Can Hi-Fi”dan Alican Mermertaş ile devam ediyor. Buğra Gültek, “Piyano Kliniği Köşesi”nde çocukları ilk konser deneyimlerine hazırlamak, Erinç K. Sabuncu ise “Müzisyen Hekimi Köşesi”nde piyanistlerin neden bir türlü iyileşmediği üzerine görüşlerini okurlarıyla paylaşıyorlar.

 

     “Andante”nin şimdiden klasikleşmeye doğru giden köşesi “Gayriresmi Portreler”de ise Murat Beşer, Türk caz müziğinin gerçek bir emekçisi, namıdiğer caz arısı Tuna Ötenel’in portresini çıkardı.

 

     Tüm okurlarımızın, “Andante”yi ve müziği başucundan eksik etmeyecekleri; barış, sağlık ve huzur dolu, keyifli bir “Ramazan Bayramı” geçirmelerini temenni ederiz.

 

     Temmuz Sayısıyla Birlikte 2 Ayrı Ek!

 

     “Andante” ayrıca Temmuz sayısıyla birlikte okurlarına iki adet ek yayın armağan ediyor. “12. Uluslararası D-Marin Klasik Müzik Festivali”ne ayrılan 44 sayfalık ek, yıldan yıla büyüyen ve bu yıl 20-27 Ağustos günleri arasında yapılacak olan festivale katılacak sanatçılarla yapılan zengin söyleşileri içeriyor.

 

     “Andante”nin okurlarına armağanı olan ikinci ek ise “İsveç Opera Dünyası” adını taşıyor. Ahu Ünalp’in editörlüğünde hazırlanan ek, “Andante”nin, “İsveç Müzik Dünyası”nın ardından bu ülkenin zengin klasik müzik yaşamına ayna tutan ikinci çalışması.

 

     01.07.2016, Cuma




Son Güncelleme:02.08.2021 22.17
Toplam Ziyaret:6310446
Online Ziyaretçi Sayısı:15
Bugünlük Ziyaret :162

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.