01.12.1997 / Ali Güntaş - Atatürk Kültür Merkezi’nde Neler Oluyor?


     Genellikle kültür alanında ve özellikle sanatta, uluslararası ilişkilerin önemini vurgulamak, gereksizdir kanısındayız.


 

     Tüm dünya kültür sanat merkezleri, bu konu üzerinde önemle eğilirler, uluslararası ilişkilerin ve ulusal düzeylerinin bu ilişkiler sonucunda ve kapsamının genişliği oranında, yükseleceğine inanırlar.


 

     Bunun için de çok geniş biçimde, olanakları oranında programlar düzenlerler.


 

     Bunun bilincinde olan kültür-sanat adamlarımız, gerekli hazırlıklardan sonra İstanbul, Ankara, İzmir ve son zamanlarda Bursa ile Eskişehir’de, kültür-sanat festivallerinin düzenlenmesine önayak oldular.


 

     Bu kapsamda, “İstanbul Filarmoni Derneği”, 14 yıldan beri bir “Uluslararası Gitar Festivali” düzenler.


 

     Kentimiz, ülke kültürünün açılım kapısıdır.


 

     Bunun bilincinde olan Ankara’daki yetkili ve ilgililer, diğer sanat-kültür etkinlikleriyle birlikte, “Filarmoni Derneği”nce düzenlenen “Uluslararası Gitar Festivali”ni de desteklediler.


 

     “Filarmoni Derneği”, zaman zaman “Dışişleri Bakanlığı” ve “TRT”den önemli maddi destekler aldı.


 

     Yazık ki bugün, “AKM” yönetiminin bilgisizlikten kaynaklanan ilgisizliği sonucunda, “Ondördüncü Uluslararası Gitar Festivali” yapılamadı.


 

     Bunun nedeni ise, festival günlerinin çeşitli kuruluşlara tahsis edilmesi.


 

     “Kültür Bakanlığı” da bu konuda duyarsız kaldı.


 

     Yapılan bir toplantıda “Kültür Bakanı”na bilgi verildiği halde, konunun üzerinde durulmadı.


 

     Sanatımızın, kültürümüzün gelişmesi bakımından bu bilgisizlik, bu duyarsızlık düşündürücüdür.


 

     Salt bina bakımının sorunlarını çözmekle yükümlü olan “AKM” yöneticilerinin sanat hareketlerimizi olumsuz yönde etkilemeleri, aldıkları kimi sanat dışı kararlarla etkilemeleri üzerinde, Bakanlığın durması gerekir.


 

     Ve, “Ondördüncü Uluslararası Gitar Festivali”nin yapılamamasının nedenini araştırması, bu konuda soruşturma açması ve sorumluları sorguya çekmesi, cezalandırması, hatta işten elçektirmesi gerekir.


 

     Anlamakta güçlük çektiğimiz bir konu da “Kültür Bakanı”nın Türk sanatçılarına verdiğini ileri sürdüğü destek.


 

     Kültür Bakanı, “Devlet Senfoni Orkestraları” programlarında, Türk sanatçılarına geniş yer verilmesi gerektiğini ileri sürer.


 

     Bilindiği gibi, “İstanbul Filarmoni Derneği”nin temel amaçlarından biri de genç Türk sanatçılarına çeşitli olanaklar sağlamaktır.


 

     Bunun için de konserler düzenler, burslar sağlar, turneler ayarlar.


 

     Ayrıca, devlet sanatçılarımızın katılımlarıyla konserler hazırlar.


 

     Bu konserler, “AKM”de düzenlenen konserlerdir.


 

     Yıllardan beri süren bu konserler, “AKM” yönetiminin yanlış, ters kararları nedeniyle bu yıl yapılamıyor.


 

     Bu durumda “Kültür Bakanlığı” kendi kendini baltalamış olmuyor mu acaba?


 

     Üzerinde durulması gereken önemli bir sorun da “AKM Yönetimi.”


 

     “AKM”nin bugün, bina olarak durumu yürekler acısı.


 

     O denli ki, bugünkü yönetim, merdiven halılarını yenileyecek, yeni bayrak alabilecek olanaklardan bile yoksun.


 

     Bu konuya ileride ayrıntılı olarak değiniriz.


 

     “AKM Yönetimi”, kimi ayrı yetenekler gerektirir.


 

     Örneğin, bir terzi ustasına orkestra şefliği yaptırılamayacağı gibi, bir piyaniste apandist ameliyatı yaptırılamayacağı gibi, gerekli tiyatro ve teknik bilgilerden yoksun bir kütüphane uzmanı ya da herhangi bir lise öğretmenine bir kültür merkezinin yönetim sorumluluğu verilemez.


 

     Sayın “Kültür Bakanı”mızın bu konulara gerekli önemi vermesini dileriz.


 

     ______________________________


     Aylık olarak yayınlanan “Orkestra Müzik Dergisi”nin 36. Yıl, 287. Sayı ile Aralık 1997 tarihinde basılan nüshasının 8-10. sayfalarından alınmıştır.




Son Güncelleme:02.08.2021 22.17
Toplam Ziyaret:5767498
Online Ziyaretçi Sayısı:11
Bugünlük Ziyaret :206

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.