\ Kılıç, Ejder Orkun:

24 Temmuz 1971 tarihinde Ankara’da doğan Ejder Orkun Kılıç “Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Fizik Mühendisliği Bölümü”nü 1996 yılında bitirdi. 1991-1994 yılları arasında “Hacettepe Üniversitesi Sağlık Kültür Spor Dairesi Halk Oyunları Bölümü”nde sanatçı olarak çalışan Kılıç daha sonra 1996-1998 yılları arasında market işletmeciliği yaptı. 1996-1999 yılları arasında “Araş Araştırma” şirketinde anket yöneticisi ve alan koordinatörü olarak bulundu. 1999 yılı Aralık ayından 2000 yılı Şubat ayına kadar “Kültür Bakanlığı Müşavirler Koordinatörlüğü”nde sanatçı olarak yer aldı. 2000 yılı Şubat ayından başlayarak “Kültür Bakanlığı Devlet Türk Dünyası Müziği Topluluğu”nda sanatçı olan Ejder Orkun Kılıç halen bu kurumda çalışmaya devam etmektedir.

Kır İşi:

Doğayı, tabiatı, kır, tarla, köy ve çobanlıkla ilgili durumları anlatan; bunlara ilişkin davranışları sergileyen; bu gibi durumları betimleyen küğsel yaratılara verilen isimdir. Ses veya çalgı için yazılmış olabileceği gibi tek kişi ya da bir topluluk için de bağdanmış olabilir. Bkz. Pastoral. Çobanlama.

\ Kıral, Cemil:

1950 yılında Hatay’da doğan Cemil Kıral “Düziçi İlköğretmen Okulu”nu bitirerek beş yıl ilkokul öğretmenliği yaptı. Daha sonra “Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü”nden mezun oldu ve Giresun, Hatay ile Adana illerinde küğ öğretmenliği gerçekleştirdi. Kıral küğ eğitimi alanındaki etkinliklerini sürdürmektedir.

\ Kırankaya, Halis Gürkan:

1999 yılında “Askeri Müzik Okulu”nda lise eğitimine başladı. Bu okulda Tayfun Yıldırım (klarinet) ve Tamer Yıldırım (orkestra) ile çalıştı. 2003 yılında “Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nda lisans eğitimine başladı. Bu okulda Cengiz Kaynar ve Tuna Bozkaya ile eğitim gördü. Kırankaya; Nusret İspir, Alain Damiens ve Nicolas Baldeyrou’nun ustalık kurslarına da katıldı ve 2007 yılında “Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nda yüksek lisans eğitimine başladı ve bu okulda “İstanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrası” sanatçılarından Feza Çetin ile çalıştı. “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası”, “Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası”, “Antalya Devlet Senfoni Orkestrası”, “Orkestra Modern” ve “Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası”nda dinletiler verdi. 2009 yılı Eylül ayında “Urla Müzik Akademisi”nde Guy Dangain’in ustalık kursuna katılan Kırankaya halen “Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”nda yüksek lisans eğitimini sürdürmektedir.

\ Kırbay, Cemil Yekta:

1970 yılında Burhaniye’de doğdu. İlk ve orta öğreniminden hemen sonra 1983’de “İzmir Devlet Konservatuvarı”nın sınavlarını kazanarak Bedri Ergüden ile trombon çalışmalarına başladı. 1990 yılında Fransa’da yaz döneminde yapılan “Akdeniz Gençler Orkestrası” yaz kurslarına ve İtalya’da dinleti dolaşılarına katıldı. Okul yıllarında birçok orkestra, oda küğü ve yalkın dinletilerde görev alan sanatçı 1991 yılında “İzmir Devlet Konservatuvarı”nı bitirdi. Kırbay 1992 yılında “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası”na girdi ve uzun süre bu orkestranın sanatçısı olduktan sonra "Antalya Devlet Senfoni Orkestrası"na geçti.

\ Kırdar, Selime Ahmed:

Irak’ın ünlü Türkmen kadın ses sanatçısı ve “Kerkük Kızı” olarak da bilinen Selime Ahmed Kırdar, 17 Mayıs 2008 tarihinde hayata veda etti. Ülkesinde “Türkmen Divası” olarak bilinen seksen yaşındaki ses sanatçısı, yaklaşık birbuçuk yıldır mücadele ettiği pankreas kanserine yenik düşerek aramızdan ayrıldı. Ünlü sanatçı 1928 yılında dünyaya geldi ve en az üç kuşağa ilham verdi. Kerküklü sanatçı 1959 yılında ilk kez “Bağdat Radyosu”nda Türkmence şarkılar dillendirerek adını duyurmuştu. Türkiye’de de bir dönem en sevilen Türkmen şarkıcılar arasında yer alan Selime Ahmed Kırdar’ın doğum yeri olan Kerkük'teki cenaze törenine çok sayıda seveni katıldı.

Kırık Dörtlü:

Dikey dörtlü aralıktaki seslerin dikey bir şekilde ardarda gelmesi (sıralanması) ya da bunların yatay olarak yerleştirilmesi.

Kırık Konsort:

Farklı ailelerden gelen çalgılar karışık olarak bir arada yer aldığında, bu konsort “kırık konsort” olarak isimlendirilir. Örneğin Thomas Morley tarafından hazırlanan ve çalgıların açık bir şekilde gösterildiği, her bir partinin çalgıların özelliklerine göre düzenlendiği Avrupa’daki ilk basım “Consort Lessons” bunun en iyi örneklerinden biridir. Bkz.: Konsort, Consort, Broken Consort.

\ Kırıkkalp, Muzaffer H.:

2000 yılında “Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Tiyatro (Oyunculuk) Anasanat Dalı”ndan mezun oldu. 2005 yılında “Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sahne Sanatları Bölümü”nde oyunculuk üzerine yüksek lisansını tamamladı. “Adana Devlet Tiyatrosu” ve “Trabzon Devlet Tiyatrosu”nda sözleşmeli sanatçı olarak çalıştı. Adana’daki çeşitli özel tiyatrolarda oyunculuk yaptı. 2001 yılında “Çukurova Üniversitesi Adana Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü Tiyatro (Oyunculuk) Anasanat Dalı”nda öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı. Halen aynı okulun “Tiyatro (Oyunculuk) Anasanat Dalı”nda görevini sürdürmekte ve oyunculuk, doğaçlama ve sahne hareketi derslerini yürütmektedir. Muzaffer Kırıkkalp’in yönettiği oyunlar arasında “Cephede Piknik”, “Ağzı Çiçekli Adam”, “Macbeth” sayılabilir. Sanatçının oynadığı oyunlar arasında ise “Bir Filiz Vardı”, “İstemeler”, “Seferi Ramazan Beyin Nafile Dünyası”, “Kadıncıklar”, “Günün Adamı”, “Şarkılarımız Ölmesin”, “Pinokyo”, “Kuklacı”, “Sevimli Oyuncaklar”, “Kırık Boynuzun Hikayesi”, “Kadıncıklar”, “Düello”, “Şeytana Lanet”, “III. Richard”, “Romeo ve Juliet”, “Kurban”, “Bağdat Hatun” bulunmaktadır.

\ Kırılmış, Yunus:

21 Ekim 1955’te doğdu. 1978 yılı Ekim ayında “İzmir Devlet Konservatuvarı Opera Yüksek Bölümü”nden mezun oldu. Ekim 1978'de mezun olur olmaz “Ankara Devlet Opera ve Balesi”nde yalkıcı sanatçı olarak göreve başladı. 1982 yılında “İzmir Devlet Opera ve Balesi”ne atandı ve 2004 yılında bu kurumdan kendi isteğiyle emekli oldu. “Anaya Ağıt” adlı bir türkü albümü yaptı. Yurt içi ve yurt dışında sazıyla 1.000’e yakın dinleti verdi. Türkülerle bale ve resim sanatını sahneye taşıdı. Müşfik Kenter’le birlikte şiir-türkü resitalleri verdi. Halen bu izlenceler süre gelmektedir. Yunus Kırılmış pek çok TV ve radyo izlencesine katıldı. 200’ün üzerinde ödül aldı. Kendi bağdalarının yanısıra Pir Sultan Abdal, Karacaoğlan, Yunus Emre, Aşık Veysel, Ruhi Su, Nazım Hikmet, Mahzuni, Neşet Ertaş gibi ozanların türkülerini ve anonim türkülerimizi söyledi. Özellikle miting alanlarında ve festivallerde geniş halk kitlelerinin sevilen sanatçısı oldu.

Kısa Basamak:

Doğal büyüklükleri ile yazılan notaların yanısıra, gerektiğinde, bu notalara göre çok daha küçük yazılmış notalar da kullanılır. Bu türlü küçük notaların küğde çeşitli türlerde kullanımları bulunmaktadır. Aşağıda yer alan örnekte önce yazılışını ve sonra da nasıl çalınması gerektiğini göreceksiniz:

Örnek Ia.

Kısa Basamak - Örnek 1a

İlk bakışta bu notalar fazlalık yaratıyor gibi görünseler de, aslında bir fazlalık bulunmamaktadır. Notaların nasıl yazıldığı ile nasıl uygulandığını gösteren her iki örnek dikkatle incelendiğinde bir fazlalık olmadığı kolayca görülür.

Örnek Ib.

Kısa Basamak - Örnek Ib 

Konunun daha iyi anlaşılması için bir başka örneğin incelenmesi yararlı olacaktır.

Örnek IIa.

Kısa Basamak - Örnek IIa

Örnek IIb.

Kısa Basamak - Örnek IIb

Bu türlü yazılan notalar, kendilerinden sonra gelen asıl notaların değerlerinden küçük bir parça alırlar, böylece de yer aldıkları ölçüler içinde bir fazlalık oluşturmazlar. Değerlerini kendilerinden sonra gelen notadan aldıklarından dolayı, ölçünün her zamanının üzerine bu kısa notalar düşmüş olur ve asıl notalar da değerlerinin küçük bir parçasını kaybetmiş olurlar. II. örnekte her iki eli birlikte incelersek, küçük notaların sol elin her zamanı üzerine düşen notalar ile aynı anda çalındıkları fark edilir. Kısacası, bu küçük notalar asıl notaları -az miktar da olsa- sağa doğru öteleyip yerlerine kendileri geçmiş olur ve daha sonra bu yerin asıl sahibi olan notalar gelir. Küçük notalar birinci örnekte asıl notaların altında yer alırken ikinci örnekte  asıl notaların üzerinde bulunmaktadır. Demek ki küçük notalar asıl notalardan yarım veya bir perde altta ya da üstte konuşlanabilmektedir. “Asıl notaların yarım veya bir perde altlarında ya da üstlerinde bulunup, değerlerini kendilerinden sonra gelen asıl notalardan alan ve süre değerlerinin pek kısa olması nedeniyle ancak dokunulup geçilen notalara ‘kısa basamak’ adı verilir.” Kısa basamak küçük bir sekizlik nota gibi yazıldıktan sonra, sekizliğin çengeli ile kuyruğunu kesen eğri bir çizgi daha çekilir ve notanın kuyruk kısmı yukarıda bulunur. Çok ender olarak, mecbur kalınması durumunda notanın kuyruk kısmı aşağıya da çekilebilir. Asıl notalar ise yazılmaları gereken yerde konuşlandırılır ve kısa basamaklar onlardan çok az öne yazılarak küçük bir bağ ile asıl notalara bağlanır. İster üst, ister alt olsun kısa basamaklar değişik değerlerde olabilen asıl notalardan önce gelirler. Bkz. Üst Kısa Basamak, Alt Kısa Basamak, Çarpma, Basamak, Üst Basamak, Alt Basamak, Bir Arada Gelen Kısa Basamaklar ve Basamaklar, İşlemeli Basamak.

\ Kısakürek, Mahmut Hazım:

1954 yılında Adana doğan Mahmut Hazım Kısakürek tiyatroya 1969 yılında "Adana Dost Oyuncular Topluluğu" ile başlamıştır. Birkaç turne tiyatrosunun yanısıra "Çukurova Bölge Tiyatrosu", "Ziyapaşa Tiyatrosu", "Ankara Sanat Çocuk Tiyatrosu", "Yeni Ankara Tiyatrosu", "Ankara Birlik Tiyatrosu", "Adana Belediye Şehir Tiyatrosu", "Gösteri Sanatları Merkezi", "Kaktüs Oyuncuları"çalıştığı tiyatro topluluklardan bazılarıdır. Bu topluluklarda "Keloğlan", "Alo Orası Tımarhane mi?", "Keşanlı Ali Destanı", "Borusunu Öttüren", "Teneke", "Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz", "Hamdi ve Hamdi", "Toros Canavarı", "Peşinatsız Taksitle", "Nasreddin Hoca", "Ayı mı Dayı mı?", "Nalınlar", "Deli Deli Tepeli", "Üç Derste Aşk", "Resimli Osmanlı Tarihi", "Düğün ya da Davul", "Yeşil Papağan Limitet", "Kanlı Nigar", "Sevgili Doktor", "Rumuz Goncagül", "Amca Size İnsan Diyebilir miyim?" isimli oyunlarda ve bazı dizi filmler ile "Kurşun Ata Ata Biter", "Tatar Ramazan", "Eskici ve Oğulları", "Zıkkımın Kökü" ve "Beynelmilel" isimli sinema filmlerinde rol almıştır. "Adana Tiyatro Derneği" ve "Unima" üyesi olan sanatçı kendi kurduğu "Geleneksel GösteriSanatları Topluluğu"nun genel sanat yönetmenliğinin yanı sıra "Adana Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu" ve özel bir okulda tiyatro ve kukla üzerine ders vermekte, aynı zamanda "Adana Sanat Konseyi" ile çalışmaktadır. Sanatçının beş çocuğu ve dört torunu bulunmaktadır.

\ Kışlalı, Ahmet Taner:

Ahmet Taner Kışlalı, Tokat’ın Zile ilçesinde 10 Temmuz 1939’da doğdu. Gazeteci ve yazar Mehmet Ali Kışlalı’nın küçük kardeşidir. “Kilis Kemaliye İlkokulu”ndan sonra, “Kilis Ortaokulu”nu ve “Kabataş Erkek Lisesi”ni bitirdi. Kışlalı “Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi”ni bitirdikten sonra 1962-1963 yıllarında “Yenigün Gazetesi”nde yazı işleri müdürlüğü yaptı. 1968-1972 yılları arasında öğretim görevlisi olan Ahmet Taner Kışlalı 1967 “Paris Hukuk Fakültesi”nde doktorasını yaptı. “Hacettepe Üniversitesi”nde öğretim görevlisi olarak akademik yaşamına atıldı. 1988 yılında profesör olan Ahmet Taner Kışlalı 1977’de “Cumhuriyet Halk Partisi”nden 5. Dönem İzmir milletvekili seçildi. Kışlalı Bülent Ecevit tarafından kurulan 42. hükümette 1978-1979 yıllarında “Kültür Bakanı” olarak görev yaptı. 12 Eylül sonrasında üniversiteye dönen Kışlalı “Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi”nde siyaset bilimi dersleri verdi. Ahmet Taner Kışlalı aynı zamanda “Cumhuriyet Gazetesi”nde “Haftaya Bakış” başlığıyla köşe yazıları yazıyordu. Bu köşesinde Kemalizmi, laikliği, demokrasiyi, insan haklarını savunan ve eğitime önem veren yazılar yazdı. Kışlalı 1971’de “TRT Bilimsel Başarı Ödülü”nü aldı. 9 Eylül 1995’te geçirdiği trafik kazasında, 28 mayıs 1968’de evlendiği ilk eşi Nilgün Kışlalı öldü, kendisi ağır yaralı olarak kurtuldu. İlk eşi Nilgün Hanım’dan Dolunay ve Altınay adında iki kız çocuğu olan Kışlalı’nın ikinci eşi Nilüfer Kışlalı’dan da Nilhan Nur adında bir kız çocuğu vardır.Kışlalı 21 Ekim 1999 Perşembe günü Ankara’da evinin önünde uğradığı bombalı saldırı sonucu vefat etti.

Kıvrak, Başar Can:

1985 yılında Ankara'da doğdu. Orta öğrenimini “Ankara Özel  Tevfik Fikret Lisesi”nde tamamladı. 2000–2001 öğrenim yılında “Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi”ne girdi. Bu okuldaki bir yıllık öğrenciliği sırasında Emre Şen ile piyano çalıştı. 2001–2002 öğrenim yılında “Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Müzik Hazırlık Lisesi” sınavını kazanarak Namık Sultanov’un piyano sınıfına kabul edildi. Bir dönem sonra Gülnara Aziz’in öğrencisi oldu. 2002 yılı Haziran ayında “Varna Uluslararası Yaz Okulu”nda Michael Roll ile ustalık sınıfı çalışmalarına katılarak sertifika aldı. 2002 yılı Ekim ayında İstanbul’da düzenlenen “Birinci Uluslararası Statzer Piyano Yarışması”nda dokuz ülkeden otuz piyanistle yarışarak "Üçüncülük Ödülü" aldı. 2003 yılı Mayıs ayında “Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası” eşliğinde Beethoven'in üçüncü piyano konçertosunu seslendirdi. Daha sonra Ankara, Konya, Bolu, Malatya ve Kıbrıs Bellapais’de dinletiler verdi. Çeşitli zamanlarda düzenlenen Robert Roux, Walter Groppenberger, Muhiddin Demiriz, Özgür Aydın, Kamerhan Turhan, İdil Biret, Dimitris Sgouros ve Oksana Yablonskaya ustalık sınıfı çalışmalarında aktif katılımcı olarak yer aldı. 2004 yılı Aralık ayında “Yamaha Music Foundation of Europe” tarafından verilen “Yamaha Scholarship 2005 Ödülü”nü kazandı. 2005 yılı Nisan ayında Sofya'da düzenlenen “İkinci Uluslararası Genç Virtüozlar Piyano Yarışması”nda büyük ödül aldı. 2005 yılı Ağustos ayında devlet sanatçısı Gülsin Onay ile çalışmalarının ardından “Bodrum–Gümüşlük Uluslararası Klasik Müzik Festivali”nde bir dinleti verdi. 2006 yılı Nisan ayında “Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası” ile Franz Liszt'in ikinci piyano konçertosu’nu, Mayıs ayında ise “Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası” ile Sergei Rachmaninov’un ikinci piyano konçertosunu seslendirdi. 2007 yılı Ocak ayında “İş Sanat” tarafından düzenlenen seçmelere katılarak “Dimitri Alexeev Ustalık Sınıfı Kursları”na katılmaya hak kazandı. “Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi” lisans 3. sınıf öğrencisi olan Başar Can Kıvrak oda küğü çalışmalarını Elena Gnezdilova, eşlik çalışmalarını André Sommer, piyano çalışmalarını Gülnara Aziz ile sürdürmektedir.

\ Kıvrak, Osman:

Viyola sanatçısı ve bağdar olan Osman Kıvrak Türkiye’de “Ulusal Burs Yarışması”nı kazandı; Amerika Birleşik Devletleri’nde ise “Baltimore Oda Küğü Ödülü”nü elde etti. “Maryland Eyaleti Sanat Konseyi Bireysel Sanatçı Ödülü”nü aldı. “Culver (Kaliforniya) Oda Küğü Yarışması”nın galibi oldu; “Maryland Ulusal Parklar ve Planlama Komisyonu Ödülleri” üç kez Osman Kıvrak’a verildi. Kıvrak “Sunrise Dördülü” ve “Ulusal Galeri Yaylı Çalgılar Dördülü” ile dinletilere çıkmaktadır. Kıvrak “Sunrise Dördülü” ile “Batı Virginia Halk Televizyonu”nda Amerika Birleşik Devletleri ve Çin’de yayınlanan “Çin’e Küğsel Bir Köprü” isimli bir saatlik bir televizyon izlencesine katılmıştır. Kıvrak “Delaware Sahili Dinletileri” ve “Davies Dinleti Dizileri”nin sanat yönetmenidir. Sanatçı “Amerika Katolik Üniversitesi”nden yüksek lisans ve doktora dereceleri almıştır. Kıvrak Amerika Birleşik Devletleri’ne yerleşmezden önce “Gazi Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü”nden üniversite diploması almış ve “Londra Guildhall Küğ Okulu”nda eğitim görmüştür. “Klavier”, “AmeriMusic”, “Arizona Üniversitesi Kayıtları” ve “Living Music” markaları için oda küğü kayıtları yapmıştır. Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleştirilen “Spoleto Festivali”nde ve İtalya’da dinletiler vermiş, Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde oda küğü grubu üyesi olarak birkaç kez dinleti dolaşılarına çıkmıştır. Yaratıları Washington DC’de bulunan “Kennedy Center”da, “Corcoran Sanat Galerisi”nde, “Kongre Kitaplığı”nda, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’nin çeşitli kentlerinde çalındığı gibi “Ulusal Halk Radyo”sunda da izleyicilere sunulmuştur. İlk olarak “İzmir Devlet Konservatuvarı”nda öğretmenlik yapan Osman Kıvrak halen “Amerikan Üniversitesi”nin yerleşik kadrosunda viyola ve oda küğü öğretmenliği yapmaktadır.

\ Kızılay, Macit:

1945 yılında Akhisar’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladı. 1961 yılında “İzmir Devlet Konservatuvarı”nın sınavlarını kazanarak Walter Donalto ile obuva çalışmalarına başladı. 1969 yılında mezun oldu ve aynı yıl “İstanbul Devlet Operası”nda orkestra sanatçısı olarak göreve başladı. 1983 yılında “İzmir Devlet Konservatuvarı”na öğretim görevlisi olarak atandı. 1987 yılının 10 Ekim’inde yardımcı doçentliğe atanarak öğretim üyeliğine devam etti. 1984-2012 yılları arasında yüze yakın obuva ve oda küğü dinletisi yaptı. Onlarca öğrenci yetiştirdi. 2012 yılında emekli oldu. Halen öğretim üyesi olarak “Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Devlet Konservatuvarı”nda çalışmaktadır.

Kızılay, Yeliz:

St. Petersburg’da doğan sanatçı altı yaşındayken “Taşkent Ulusal Uspensky Konservatuvarı”nda viyolonsel ve piyano eğitimine başladı. 1994’te Ankara’ya gelerek “Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi”nde eğitimine devam etti. Viyolonsel dalında derslerini Kara Aliyev ile sürdürerek 1998 yılında lise bölümünden mezun oldu. Aynı yıl Mayıs ayında Bükreş’te düzenlenen “Genç Yetenekler Yarışması”nda mansiyon aldı, Temmuz ayında ise Türkiye’yi temsil etmek üzere “Akdeniz Gençlik Orkestrası”na katıldı. 1998 yılının Eylül ayında Fransa’daki “Strasbourg Devlet Konservatuvarı”nın giriş sınavına katılarak Prof. Jean Deplace’ın sınıfında lisans programında okumaya hak kazandı. Buradaki eğitimi süresince “Konservatuvar Orkestrası” ve “Oda Orkestrası”nın viyolonsel grup şefliğini yürüttü. Oda küğü çalışmalarını Prof. Armand Agster ve Craig Goodman ile, çağdaş küğ çalışmalarını da Pascal Dusapin, İvan Fedele, Luis de Pablo, Ahmed Essyad, Thierry de Mey gibi ünlü bağdarlarla devam ettirdi. 1999 yılında “Ankara Bilkent Üniversitesi”nde düzenlenen “Genç Yorumcular Yarışması”nda ikinci oldu. Aynı yıl Fransa’nın Lille kentinde düzenlenen “8. Genç Yorumcular Yarışması”nda finale kaldı. 2000 yılında oda küğünden, 2001 yılında da viyolonsel lisans programından altın madalya alarak mezun oldu. Gustav Rivinius, Roland Pidoux, Luis Claret, Marc Coopey gibi ünlü viyolonselcilerle çalıştı. Paris “Chatelet”de dünyada ilk kez çalınışı gerçekleştirilen Ahmed Essyad’ın “Heloise et Abelard” operasında yalkıcı olarak yer aldı. Genç kuşak İtalyan bağdarlarının birçok yaratısının ilk yorum ve kayıtlarını yaptı. 2002 yılında viyolonsel yüksek lisans programından birincilikle mezun oldu. 2003 yılında Fransa'nın Strasbourg kentinde Eugene Ysaye’nin keman, viyolonsel ve orkestra için yazdığı “Poeme Nocturne” adlı yaratısının ilk seslendirilişini gerçekleştirdi. Aynı yıl “İş Sanat”ın düzenlediği “Parlayan Yıldızlar” dinleti kuşağında yer aldı. 2004 yılında “Antalya Devlet Opera ve Balesi Orkestrası”, 2005 yılının Mayıs ayında da “Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası” eşliğinde yalkıcı olarak yer alan sanatçı 2006/2007 dinleti mevsiminde “Konya Selçuk Üniversitesi Dinleti Salonu”, “Ankara Çağdaş Sanatlar Dinleti Salonu”, “İzmir Sanat Dinleti Salonu” ve “Bilkent Üniversitesi Dinleti Salonu”nda resitaller vermiştir. Şu anda “Antalya Devlet Opera ve Balesi”nde viyolonsel sanatçısı olan Yeliz Kızılay aynı zamanda “Akdeniz Üniversitesi Antalya Devlet Konservatuvarı”nda öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.




Son Güncelleme:28.06.2017 22.09
Toplam Ziyaret:1198144
Online Ziyaretçi Sayısı:8
Bugünlük Ziyaret :198

Bu Site En İyi Firefox,Chrome,Safari'de ve 1024x768 Çözünürlüğünde Görünür.