Pı
İstanbul’da doğan sanatçı “İstanbul Konservatuarı”nda keman, korno ve piyano eğitimi gördü. Özel olarak çalıştığı Cemal Reşid Rey’in tavsiyesi üzerine Avrupa’ya gitti. Sırasıyla “Padova-Cesare Pollini Konservatuvarı”, “Poitiers Üniversitesi Küğ Bilimleri Bölümü”, “Paris-Sorbonne Ecole des Hautes Etudes”de, “Paris Ecole Normale de Musique” ve “Mons Konservatuvarı”nda eğitim gördü. Sonuncusundan klavsen dalında “premier prix” aldı.Fransa’da JMF “Rencontres Musicales” ve “François Henri Clicquot” ödüllerini kazandı. Bruno Coltro, Solange Corbin, Antoine-Geoffrey Dechaume, Nadia Boulanger ve Robert Kohnen’in öğrencisi olup, ihtisaslaşmasını Santiago de Compostella’da Raphael Puyana, Venedik’te Kenneth Gilbert, Comminges’de Jean-Patrice Brosse, Michel Chapuis (org) ve “Guildhall Küğ Okulu”nda Christopher Kite (forte-piyano) ile kurslarda sürdürdü. “Collegium Musicae Antiquae”, “Ensemble Mondial”, “I Fiamminghi”, “Holland Calefax”, “La Cetra D’Orfeo”, “Brüksel Kraliyet Sinfoni” orkestraları ile yalkıcı olarak dinletiler verdi. Robert Kohnen ve Paul Dombrecht gibi barok küğü uzmanlarıyla Avrupa’da pek çok defa ikili dinletiler verdi. Türkiye’den ise Ayhan Baran ve Işın Güyer ile org eşlikli dinletiler verdi. Ayrıca yalkıcı olarak tüm Avrupa ülkeleri ve Amerika’da resitaller verdi. “Al Bustan”, “Anvers-I Fiamminghi in Campo”, “Uluslararası İstanbul Müzik Festivali”, “Brüksel-Printemps Baroque” katıldığı festivallerden bazılarıdır. “Cumhuriyetin 75. Yılı” için davet edildiği “New York-Birleşmiş Milletler Binası”nda çağdaş Türk bağdarlarının yaratılarından oluşan bir resital vermiştir. Fransa, Hollanda, İsviçre, Belçika ve Türkiye Radyo-TV’lerinde solo resital ve film küğü kayıtları bulunmaktadır. “Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası”, “İstanbul Devlet Senfoni”, “İstanbul Radyo Oda” ve “İstanbul Filarmoni Oda”, “Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni” orkestraları ile birçok barok ve çağdaş konçertonun Türkiye’de ilk seslendirişini gerçekleştirdi. Ertuğrul Oğuz Fırat’ın kendisine ithaf ettiği “Klavsen Konçertosu”nun dünyada ilk öalınışını Ankara’da “Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası” ile gerçekleştirdi. Aynı eseri “Brüksel Kraliyet Sinfoni” eşliğinde yorumladı. Özellikle Fransız basını ve Avrupa küğ çevresinin dikkatini çeken ilk CD’si Fransa’da “Diapason” değerlendirmesi almış, çağdaş Türk bağdarlarının yaratılarına yer verdiği bir diğer CD’si ise “Cumhuriyet´in 70. Yılı” için yapılmıştır.Sayısı 3 ile 50 kişi arasında değişen “İstanbul Barok Topluluğu”nu kurdu. Toplulukla beraber Türkiye ve Avrupa’nın pek çok ülkesinde 7 barok opera sahneleyip 1 dans gösterisi ve pek çok dinleti düzenledi. Topluluk Hollanda (2 kez), Belçika (4 kez), Lüksemburg ve Kıbrıs’a dinleti dolaşıları düzenledi. “İstanbul Barok” bugüne kadar Purcell’in “Dido&Aeneas” ve Campra’nın “L’Europe Galante” operaları ile Pergolesi’nin “Stabat Mater” adlı eserinin arşiv CD’si şeklinde kayıtlarını gerçekleştirmiştir. Topluluğun son olarak 2011’de geleneksel küğümüzün Barok dönemdeki örneklerini içeren “Osmanlı Barok Müziği” adını verdiği CD kaydı “Kalan Müzik”ten çıkmıştır.1985 yılında İngiliz devletinin davetlisi olarak Londra’daki küğ kurumlarında İngiliz Barok küğü üzerine araştırmalar yaptı, “Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi”nde ve “Mimar Sinan Üniveristesi Devlet Konservatuvarı”nda öğretim üyesi oldu. Ayrıca “Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat Tasarım Fakültesi Müzik Bölümü Başkanlığı” ve “Haliç Üniversitesi Konservatuvarı” Müdürlüğü yaptı. Bundan başka “Brüksel Kraliyet Konservatuvarı”nda klavsen üzerine iki kez ustalık sınıfı dersi verdi.Brüksel’deki son dinletisini dünyanın en önde gelen çalgı müzelerinden “Brüksel Çalgı Müzesi”nde müzeye ait üç farklı tarihi klavsen ile veren Leyla Pınar, “Avrupa Kültür Merkezi”ne (Centre de Culture Européenne) üye ve çalışmalarını halen Avrupa ve Türkiye’de orkestra, topluluk ve yalkın dinletilerle “TV”, “Radyo”, “CD” ve “DVD” ortamlarında sürdürmektedir. Sanatçı, bu sene 25.’si gerçekleştirilecek olan “Uluslararası İstanbul Barok Festivali”nin sanat yönetmenidir.